×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های نماز جمعه چغادک

نماز جمعه دشمن شکن این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی با حضور پر شور مردم مومن وخدا دوست شهر چغادک و روستاهای اطراف برگزار گردید.

به گزارش "چغادک نیوز"، نماز جمعه این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام سید مجید موسوی امام جمعه شهر چغادک اقامه گردید که در خطبه اول ایشان پس از سفارش اکید خود و نمازگزاران عزیزو گرامی به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان پرداختند و فرمودند:

در این خطبه به شرح سخن حضرت صدیقه صغری زینب کبری می پردازیم که در کوفه در خطبه خود فرمودند : «اعجبتم ان مطرت السماء و ماء» آیا تعجب می کنید که آسمان خون باریده است و همینطور امام سجاد (علیه السلام) وقتی وارد شام شدند از ایشان پرسیدند چرا آسمان خون بارید حکمت چیست؟ فرمود: «اعجبتم ان تمطردما عجبا لم تنقلب الی الآن » این مطلب حتی در یکی از کتابهای انگلیسی ها هم آمده.کتاب "وقایع عصر آنگلوساکسون" که در سال ۱۹۹۶ میلادی به چاپ رسید، ماجرای خون باریدن آسمان انگلیس در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، که واقعه‌ای تاریخی،‌ عجیب و به یاد ماندنی بود را بیان کرده است.

در صفحه ۳۸ این کتاب عبارتی آمده است که ترجمه آن این مطلب است : در سال ۶۸۵ میلادی در اینجا، در سرزمین بریطانیا آسمان خون بارید و شیر و کره به خون تبدیل شد و رنگ آن سرخ گردید.

روایات زیادی در این باب از اهل بیت داریم که معمولا اشاره به آیه ۲۹ سوره دخان می فرمایند:« فما بکت علیهم السماء و الرض و ما کانوا منظرین» که ناظر به هلاکت فرعون و قوم اوست امیرالمومنین (علیه السلام) هنگامی که یکی از دشمنان خدا و رسول خدا در حال عبور بود این آیه را تلاوت نمودند. وقتی امام حسین عبور کردند فرمودند: ولیِ زمین در آسمان بر این خواهند گریست.

گریه
ایشان در خصوص فلسفه گریه کردن و اشک ریختن گفتند : به همان انفعال نفسی و تاثر قلبی که از آثار آن جاری شدن اشکهاست گریه در اصل از قلب است و حقیقت انسان در قلب اوست لذا…

خدا به چه چیزی نگاه می کند؟ به قلبها و میزان حقیقی قلبها .( ان المنافق اذاشتد نفاقه ملک عینیه) « انّ المنافق بکائه من راسه و المومن بکائه من قلبه» گریه شخص منافق از سر اوست و گریه شخص مومن قلبی است و اشک از قلب او تراوش می کند .

پس حقیقت گریه در قلب است و قوام گریه به آنچه که جولان می کند در قلب انسان، چون انسان صورت مختصری برای تمام عالم است لذا از گریه انسان شروع کردیم.

خطبه دوم

امام جمعه شهر چغادک در خطبه دوم نماز جمعه این شهر اظهار داشت : شکست اسرائیل پیام مهمی برای اسرائیل و آمریکا داشت که شما از عهده غزه برنیامدید چگونه می خواهید با ایران بجنگید و مطمئنا اگر آمریکا با ایران بجنگد با وجود چنین جوانان غیور شجاع و حسینی و وجود رهبری اندیشمند شجاع و انقلابی بی شک شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی در مورد سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت : ایشان  فرمودند : اسرائیل که در مقابل چند موشک فجر ۵ به لرزه در آمد در صورت حمله به لبنان چگونه هزاران موشک مقاومت را تحمل خواهد کرد؟

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش فرمودند : «نگاه به اوضاع منطقه و جهان،دست برتر جمهوری اسلامی را در تحولات نشان می دهد» چونکه موشکهایی که مقاومت غزه استفاده کرد و هواپیماهای اسرائیل را ساقط می کند و اسرائیل با اون همه تجهیزاتش نمی تواند ردیابی کند اینها جزء کوچکی از فن آوریهای جوان ایرانی است

۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس است ایشان خدمت زیادی انجام دادند چند دوره نماینده مجلس بودند و در مقابل رضاشاه دیکتاتور شجاعانه ایستادند تا اینکه ایشان را تبعید کردند سالها تبعید را تحمل کرد و در نهایت شب ۲۷ ماه مبارک رمضان ۱۰ آذر ۱۳۱۶ با زهر در چای ایشان ریختند ولی زهر اثر نکرد لذا مزدوران شاه با عمامه اش او را خفه کردند و شهید نمودند .

۱۱ آذر هم سالروز شهادت سردار جنگل شهید میرزا کوچک خان جنگلی است .۱۵ آذر هم سالروز شهادت شهید کشوری است حشر همه این شهدای عزیز با شهدای کربلا و سیدالشهداء باشد ان شاء الله.

۱۶ آذر روز دانشجو است سالروز اعتراض دانشجویان غیور و شجاع به ورود معاون رئیس جمهور آمریکا نیکسن به خاک ایران در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است که منجر به کشته و مجروح شدن عده ای از دانشجویان عزیز شد.

۲۰ محرم هم سالروز رحلت علامه حلی است شخصیتی که سلطان محمد خدابنده مجذوب ایشان شدند و شیعه شد و مذهب تشیع را مذهب رسمی حکومت خود در سراسر ایران اعلام کرد.

۲۱ محرم سالروز رحلت شیخ الطائفه شیخ طوسی موسس حوزه علمیه است حشر این بزرگواران هم ان شاء الله با امیر المومنین (علیه السلام) باشد .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته….

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false