×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اصلاح رسم تحریف‌شده تیراندازی در عروسی‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از مهر؛ سرهنگ جهانبخش طهماسبی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیراندازی در برخی از مراسم‌ها همراه با سوارکاری، اگر چه در فرهنگ طوایفی و قومی در گذشته رایج بوده است اما این روزها گاهی بر اثر بی‌دقتی و بی‌احتیاطی، ممکن است یک عروسی به عزا تبدیل شود یا مراسم عزا را دوچندان کند.

وی اضافه کرد: در کشور ما آنقدر سنت‌های پسندیده و خردمندانه‌ای وجود دارد که با ترویج و تبلیغ آن می‌توان بدعت‌هایی نظیر تیراندازی در مراسم را به حاشیه برد و یا به طور کلی منسوخ کرد؛ از همین رو انتظار می‌رود رسانه‌ها، افراد بانفوذ، معتمدین و فعالان فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش آداب و رسوم نیکو و پسندیده محلی و بومی را تبلیغ کنند تا مجالی برای بروز رفتارهای غلط و نادرست کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی استان بوشهر با طرح این سوال که برای اصلاح رسوم نادرست چه باید کرد افزود: برای اصلاح این رفتار غیرمنطقی باید رفتار جایگزین و در عین حال عقلایی برای آن ارائه داد و باید عرصه‌ای فراهم کرد تا جوانان و نوجوانان هیجانات خود را در فضای مناسبی تخلیه کنند و به جای استفاده از اسلحه، با جایگزین نمودن بازی‌های مفرح هیجانات خود را تخلیه کنند.

وی، آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهکار اصلاح این رفتار اعلام کرد و گفت: آموزش‌های خانوادگی و استفاده از ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف و اقوام در این رابطه بسیار مهم است.

طهماسبی گفت: هیچ راهکاری مؤثرتر از فرهنگ‌سازی برای اصلاح رسم و رسومات غلط نیست. فرهنگ‌سازی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و همچنین همراهی مردم عامل مهمی در حذف این رسم غلط است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false