×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خرید گندم در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از مهر؛ عبدالحسین خلعتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به شرایط آب و هوایی، برداشت گندم از مزارع استان به ویژه در بخش‌های جنوبی (حوزه شهرستان دیر و کنگان) شروع و همزمان با شروع فصل برداشت، فعالیت مراکز خرید گندم تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: مراکز خرید گندم تعاون روستایی استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شامل هشت مرکز (آبدان، سنا شنبه، کاکی، بوشکان، تنگ ارم، شبانکاره، مال قائد گناوه و عامری دیلم) هستند که به‌صورت مباشرتی گندم کشاورزان را جمع آوری می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر ادامه داد: محل استقرار و انتخاب مراکز شبکه تعاون روستایی به‌گونه‌ای است که کشاورزان با کمترین مسافت، تردد و هزینه بتوانند گندم خود را تحویل دهند.

وی افزود: سال قبل بیش از ۴۷ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی جمع آوری شد که با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی جاری و خشکسالی حادث شده با کاهش سطح برداشت از اراضی دیم، میزان خرید کاهش خواهد داشت.

خلعتی اظهار داشت: در سال زراعی جاری با همکاری ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش ۱۸ هزار و ۷۱۹ هکتار از اراضی کشاورزان تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرارگرفته است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false