×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فکر می‌کردند میزان مشارکت در انتخابات امسال ۱۵ درصد می‌شود

به گزارش چغادک نیوز اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و از منتخبان مجلس دوازدهم در گفتگو با جهان نیوز درباره حضور مردم ایران در انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، اظهارداشت: دشمنان و معاندین این نظام در این بیش از ۴۵ سال گذشته دائماً به دنبال ناامیدی مردم ایران بودند. زمانی می‌گفتند که امام ۶ ماه بیشتر زنده نیست پس دیگر نظام نمی‌تواند به راه خود ادامه دهد و ساقط خواهد شد، حالا هم که تصور می‌کردند که مردم دیگر پشتیبان نظام نیستند و در کل ایران بیشتر از ۱۵ درصد در انتخابات شرکت نمی‌کنند. این اخبار و اطلاعات را افراد خودفروحته و وابسته در داخل و خارج به آن‌ها می‌دهند و با همین اطلاعات غلط تحلیل و طراحی توطئه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دلیل تحلیلی‌های سطحی دشمن عدم شناخت از مردم و رهبری می‌باشد، گفت: خیال می‌کنند که امام و رهبری مانند سیاستمداران دیگر به دنبال قدرت بودند و هستند. یا اینکه مردم ایران به دلیل تورم و گرانی که وجود دارد دیگر در صحنه نخواهند آمد. همین تصورات است که موجب شده آن‌ها فضای پیروزی را برای خود ترسیم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حوادث سال گذشته، بیان کرد: دیدیم که سال گذشته با همان جنگ ترکیبی که راه انداختند چه افتضاحی برای خودشان به بار آرودند که در نهایت نه تنها به نتیجه نرسید بلکه خودشان به جان یکدیگر افتادند و درگیر شدند.

کوثری با بیان اینکه آن‌ها تصور می‌کردند برای این انتخابات کسی پای صندوق نمی‌آید، افزود: بالای ۴۰ درصد از مردم در این انتخابات شرکت کردند که این میزان مشارکت حتی نسبت به مجالس کشورهای دیگر به مراتب خیلی بالاتر است. نکته‌ای که وجود دارد این است که مردم نظام و ولایت را می‌خواهند اما بالاخره از مسئولان گلایه دارند و به حق هم است و باید مشکلات آن‌ها را حل کنند. انشاالله با این ترکیب مجلس و دولتی هم که پای کار است بتوانیم کاری انجام دهیم که این مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع شود. قطعا مشکلاتی نیست که نتوان حل کرد و به امید خدا حل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دولت قبلی مشکلات عدیده‌ای به بار آورد، گفت: دولت کنونی و مجلس یازدهم توانستند خیلی از مشکلات دولت گذشته را ترمیم کنند. انشاالله بعد از این ترمیم حرکت به سوی موفقیت آغاز می‌شود و با مجلس دوازدهم سرعت بیشتری خواهد گرفت تا مشکلات مردم کمتر شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم گفت: مجلس یازدهم یکسری کارهای اساسی، زیربنایی و محوری را مصوب کرد که دقیقا خواست دولت هم بود و همین امر باعث شد که جلوی افزایش تورم گرفته شود اما متاسفانه هنوز بالاست و مورد قبول جامعه نیست. باید با واقعیت‌ها صحبت کرد و کار را جلو برد.

کوثری در واکنش به دو مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس در تهران گفت: ۳۲ نفر به مرحله دوم راه یافتند که این تعداد بسیار کمتر از دور اول است لذا مردم خیلی بهتر می‌توانند در این فرصتی که تا برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه دارند کاندیداها را بررسی کنند، به نتیجه رسیده و با آگاهی، شناخت و تحقیقات بیشتر بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند تا یک مجلس قوی‌تری نسبت به مجلس یازدهم داشته باشند.

وی در پایان درباره احتمال تغییر در ترکیب مجلس دوازدهم و ریاست آن نسبت به دوره یازدهم، بیان کرد: زود است در این بار صحبت شود اما بعید می‌دانم که تغییرات زیادی در مجلس و ریاست آن صورت گیرد. فقط از یک لیست که وارد مجلس نشدند و منتخبان از بین چند لیست هستند و از طرفی منتخبان سایر شهرها و استان‌های دیگر هم هستند. امید است با تجربه‌ای که از مجلس یازدهم وجود دارد مجلس بعد بیشتر اثرگذار باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false