×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲ شهید بوشهری، بهانه دیدار معاون رئیس‌جمهور با خانواده مهدی طارمی

بخ گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا؛  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در جریان سفر ۲ روز خود به بوشهر به منزل پدر مهدی طارمی ملی پوش بوشهری تیم فوتبال پورتو پرتغال رفت تا با این خانواده شهید دیدار کند.

نصرت فرشید مادر مهدی طارمی از خانواده معزز شهداست که برادر وی شهید پرویز فرشید در دوران دفاع مقدس به خیل شهدا پیوست، همچنین شهید عابدین بهفروز پسر خواهر خانم نصرت فرشید نیز از شهدای دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار یاد و خاطره همه شهدا را گرامی داشت و افزود: موفقیت های جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف برگرفته از دعای خیر خانواده های شهدا و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در خدمت به مردم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نماد امنیت و آرامش به شمار می رود و این آرامش مرهون رشادت و حماسه سازی های شهدا، ایثارگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان در هر رده ای تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران است.

شهید پرویز فرشید در بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۳۷ در شهرستان بوشهر به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و در حالی که متاهل بود در دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهید عابدین (اصغر) بهفروز در سال ۱۳۴۴ در شهر بوشهر متولد شد، کلاس اول دبیرستان برای اعزام به جبهه ثبت نام کرد و پس از گذراندن دوره آموزشی در اوایل سال ۱۳۶۰ عازم جبهه شد و به مدت سه ماه در جبهه بود، پس از سه ماه به خانه برگشت و بعد از اینکه امتحانات مرحله اول را داد دوباره عازم جبهه شد.

وی سه ماه بعد دوباره به دیار خود برگشت و در امتحانات پایانی سال اول دبیرستان شرکت و با موفقیت این سال تحصیلی را پشت سر گذاشت، این شهید بار سوم از طریق گروه جنگ های نامنظم شهید چمران عازم جبهه گردید و همراه با سایر رزمندگان این گروه شجاعانه با دشمن بعثی جنگید تا اینکه در نهم آذر ماه سال ۱۳۶۰ در عملیات طریق القدس که منجر به آزادسازی بستان شد، به فیض رفیع شهادت نایل گردید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ظهر چهارشنبه به محض ورود به بوشهر به بهشت صادق این شهر رفت تا ضمن زیارت قبور شهدا بار دیگر با آرمان های آنها تجدید پیمان کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سفری ۲ روزه به بوشهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده های شهدا، شورای اداری و جلسه با تشکل های ایثارگری شرکت کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false