×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند

به گزارش چغادک نیوز؛ فرخ قاسمیان: عبدالکریم اخترشناس درنشست خبری روز سه شنبه در سه شنبه های (پاسخگویی مدیران)درجمع خبرنگاران اظهار داشت:۸۰درصد محورهای استان به سامانه های هوشمند مجهزند که باعث کاهش ۶۷ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای بوشهرشده است.

 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: در این مدت کشته‌های تصادفات استان و تصادفات جرحی به ترتیب ۶۷ و پنج درصد کاهش یافته است.

اخترشناس عنوان کرد: ۶۰ ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است.


اخترشناس اظهارداشت: اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال پیاپی و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، ۲۵مدرسه درحاشیه جاده ها؛فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی که تأثیرگذار بود و با استقبال مسافران مواجه شد.

 

وی در ادامه گفت: در طرح نوروزی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه پارسال بود و تردد در محورهای درون استانی معادل ۱۱ میلیون خودرو بود که پنج درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد.


اخترشناس درادامه گفت:۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مصوبات دومین سفر استانی رییس جمهور به این استان اختصاص یافته که طرح‌های مهمی در دست ساخت است.

وی در جمع رسانه های استان بوشهر از احداث و بهسازی ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و اظهار داشت: این اقدامات نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

 

وی در ادامه افزود: بوشهر با شاخص ۹۸ درصدی از استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی است.

در حالی که میانگین کشور ۸۱ درصد به شمار می رود.

وی تصریح کرد: پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم با طرح محور ریز- سرچشمه پس از ۱۰ سال رکود در هفته دولت ۱۴۰۱ بسته شد.

 

اخترشناس با بیان اینکه اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: تکمیل آسفالت راه دسترسی به هفت روستا معادل ۷۴ کیلومتر در دستور کار یا تأمین اعتبار است.

وی اظهار داشت: ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی در ادامه گفت:جابجایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از استان بوشهرتاکنون انجام شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جابجایی کالا در استان ثبت شد که بیانگر افزایش پنج درصدی و نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان بوده و همچنین جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر ثبت شد.

 

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

اخترشناس با اشاره به جابجایی پنج میلیون و ۳۱ هزار مسافر در سال گذشته و افزایش ۲۱ درصدی در این زمینه اظهارداشت: ۷۵ درصد جابجایی با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و یک درصد سواری بوده است.

وی همچنین در ادامه گفت: افزایش هفت درصدی ترددهای جاده ای در استان بوشهرصورت گرفته است.که ترددهای جاده‌ای در جاده استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، هفت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان داشت: ۱۵۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تردد خودرو در سال ۱۴۰۲ در استان بوشهر ثبت شده است

اخترشناس گفت: در سال قبل روستا‌های بالای ۵۰ خانوار به طور کامل از راه روستایی مناسب برخوردار شده اند.

وی درادامه گفت: در استان بوشهر ۱۰ نقطه پرحادثه توسط وزارت کشور در شناسایی شده اند که ۷ نقطه آن برطرف و تنها سه نقطه دیگر در محور دالکی، کنارتخته باقی مانده که هم اکنون در حال اجراست و تا پایان مرداد امسال تکمیل و برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۶ نقطه پرحادثه هم توسط اداره کل راهداری استان شناسایی و رفع نقص شده که تاثیر آن را در کاهش حوادث جاده‌ای در نوروز امسال شاهد بودیم.

اخترشناس تصریح کرد: محور‌های پرحادثه استان محور بوشهر، شیف، گناوه و محور بوشهر، دیر است که محور شیف – گناوه یک قطعه ۴۰ کیلومتری توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال ساخت باند دوم است که ۵ کیلومتر اول آن از طریق اداره کل راهداری در حال تعریض و بهسازی است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false