×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وضعیت شهرداری بوشهر در هاله‌ای از ابهام/ آیا شهردارى بوشهر بیش از پیش سیاست‌زده خواهد شد؟

به گزارش چغادک نیوز؛شب گذشته یک رسانه محلى بوشهر خبرى را با عنوان دام اصلاح طلبان تندرو برای خالق برزگرزاده/ هم از شورا حذف می شود و هم از شهرداری! بر روى خروجى خود منتشر کرد، موضوعى که پیش از این نیز اخباری جست و گریخته از آن به بیرون درز کرده بود.

در ابتداى راه شوراى پنجم بود که انتخاب ریاست شورا و سپس شهردار سایه شوم سیاست‌زدگى را بر شهردارى بوشهر پهن کرد، آن زمان که بسیارى از سیاسیون جریان موسوم به اصلاحات در استان بوشهر با انتشار مطالبى در شبکه هاى اجتماعى و رسانه‌هاى محلى از معامله‌هاى صورت گرفته خبر دادند.

در هفته‌هاى ابتدایى حضور میگلى‌نژاد در شهردارى بوشهر بود که عزل و نصب ها به نفع یک جریان خاص بر آنچه در رسانه‌ها پیش تر آمده بود صحه گذاشت، برخى فعالین فرهنگى اجتماعى به دفاع از راى مردم برخواسته و کاهش فشار بر اعضاى شورا اسلامى شهر بوشهر و شهردار را خواستار شدند.

موضع‌گیرى‌ها به فضاى مجازى و رسانه‌هاى استان محدود نشد و برخى از اقشار مردم با حضور معنادار پایان سیاست‌زدگى در ارکان شهردارى را خواستار شدند، فضا به سمتی پیش رفت که ابوذر دهدار ریاست شورای شهر بوشهر در همین  نشست و در حضور مردم دخالت در انتصابات شهردارى را رد کرد که با واکنش شدید عبدالخالق برزگرزاده روبرو شد، بماند که صحبت‌هاى برزگرزاده باعث شد تا برخى وقایع پشت پرده روشن‌تر شود.

اما این پایان راه نبود، میگلى نژاد که خود منتخب ۶ عضو پارلمان‌نشین کوچک شورای شهر بود باید توسط همین افراد و البته با چاشنی دیگر سیاسیون اصلاح‌طلب برآمده از لیست امید کنار گذاشته می‌شد که بهترین فرصت را قانون جدید منع حضور بازنشستگان در اختیار شورای انحصارطلب قرار داد و در حالی که برخى اعضاء از عملکرد ریاست شورا و اعضاى لیست امید در روند رسیدگى به پرونده شهردار بوشهر انتقاد داشتند میگلى‌نژاد کنار زده شد تا راه براى اجراى سناریوى جدید هموار گردد.

تغییر به نفع جریانى خاص و تندرو، کلید واژه سناریو مذکور شد و به نظر مى‌رسد پس از نشست‌هاى متعدد شبانه و البته عدم موافقت برخى چهره‌هاى سرشناس جهت کاندیداتورى از سوى انحصارطلبان، حذف عبدالخالق برزگرزاده به عنوان منتقد و رقیب ابوذر دهدار، ریاست شورا و یکى از مهمترین عناصر فراکسیون توسعه از شوراى شهر و شهردارى بهترین و ایده‌آل‌ترین حرکت در این کلاف به هم پیچیده رقم خورد.

با حذف برزگرزاده از شورا، عضوى جدید از لیست امید به شوراى شهر بوشهر راه خواهد یافت و مردم باید منتظر سیاسى‌ترشدن صحن علنی شورا باشند. اتفاقى که سطح برزگرزاده را در گام اول از مطالبه‌گرى به عنوان نماینده مردم در شورای شهر به پاسخ‌گویى در کسوت شهردار جدید بندر بوشهر تنزل خواهد داد و در گام دوم حذف وى از صحنه شورا و شهردارى را رقم خواهد زد.

البته اخبار تاییدنشده‌ای هم از دخالت استانداری بوشهر در تغییرات کلیدی در مجموعه شورا و شهرداری بندر بوشهر خبر می‌دهد. فردی که تا دیروز با ارسال نامه‌های محرمانه از ساختمان سرخ استانداری بوشهر به زیرمجموعه می‌خواست میگلی‌نژاد شهردار بندر بوشهر نشود این روزها نیز از این کاخ سرخ خبرهایی درز کرده که آنها نیز در پازل جدید بی‌میل نیستند که با وعده‌هایی یک عضو شورای شهر بوشهر را به سمتی دیگر هل بدهند تا قرعه شهرداری بندر بوشهر به نام خالقی زده شود که جایگزینش از علی‌البدل‌هایی است که این شورا را بر اساس آن چه در اعتراضات پیش از تایید آراء اعضا راه یافته به شورای شهر بوشهر فاقد وجاهت خوانده بود.هرچند ردای مسوولیت بر شانه این بنده خدا به شدت سنگینی می‌کند و فردی دیگر که برخواسته از تفکر اصلاح‌طلبی است جمع رفقایش را مزین به تفکرات ناب عمرانی‌اش می کند.

امروز خالق در دام انحصارطلبان تندرو گرفتار شده است و باید منتظر ماند و دید فراکسیون توسعه که برزگرزاده نیز عضوى از آن است چگونه عمل خواهد کرد، سیاست‌زدگى یا خدمت صادقانه.

اگر چه وضعیت تعیین شهردار جدید بندر بوشهر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد فضا در حال حرکت به سمتی است که امکان این که شهردارى بوشهر بیش از گذشته دچارسیاست‌زدگی شود دور از ذهن نیست./ فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false