×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش چغادک نیوز؛ صغری اشرف روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال یک میلیارد و ۷۹ میلیون قطعه بچه میگو در سطح سه هزار و ۶۱۷ استخر پرورش در استان بوشهر ذخیره سازی شده است.
وی اضافه کرد: شرایط مناسب تولید و وجود زیر ساخت های آماده باعث شد امسال در ۱۰ مجتمع و سایت از شمال تا جنوب این استان پرورش میگو اجرا شود که تولید ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی شده است.
اشرف ادامه داد: برای تولید بچه میگوی مورد نیاز امسال ۱۰ هزار جفت مولد در استان تامین شد که از این شمار یکهزار و ۴۰۰ جفت از هاوایی وارد شده است.
اشرف اظهار کرد: این میزان بچه میگو در ۱۱ مرکز تکثیر فعال در استان بوشهر تکثیر و در اختیار سایت های پرورش میگو قرار گرفت.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
ویبا اشاره به اینکه تاکنون از پنج سایت استان ۲هزار و ۷۰۰ تن میگوی پرورشی برداشت شده است گفت: در زمان حاضر ۲۶ مرکز فرآوری در استان بوشهر آماده انجام فرآوری میگوی پرورشی است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: پارسال از سه هزار و ۸۰۰ هکتار استخر پرورش میگو در استان بوشهر با وجود پیش بینی تولید ۱۲ هزار تن به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در برخی سایت های پرورشی این میزان به ۹ هزار تن کاهش یافت.
استان بوشهر با تولید ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب پرورش میگو شناخته شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false