×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مردم به اندازه نیاز خرید کرده و خودشان را اذیت نکنند، کالاهای اساسی در انبارها ذخیره شده و به وفور در بازار یافت می شود

به گزارش چغادک نیوز: علی باستین ساعتی قبل در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز بوشهر پیرامون ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار داشت: هدف از ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و با سیاست حمایتی و اقتصادی است که نوسانات داخلی را کنترل کرده و از تورم جلوگیری نموده، مانع از افزایش کالاها شده و از اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه نیز حمایت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: این طرح در سال ۹۷ و در دولت قبل شروع شده و به ۲۵ کالا از جمله لوازم آرایشی تعلق گرفته بود که با مخالفت هایی مواجه شده و معایب بسیاری داشت و در آغاز دولت مردمی آیت الله رئیسی مطرح و کارشناسی شده و آن را هدفمند نموده و به ۸ قلم کالا اختصاص داده است.

منفعت ارز ترجیحی بجای وارد کننده به جیب مردم می رود

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی به بجای اینکه به وارد کننده اختصاص یابد به مردم داده شده است تا منفعت آن به جیب خودشان برسد، عنوان کرد: یارانه کالاهای اساسی به حساب سرپرستان واریز شده و برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای سه دهک دوم نیز ۳۰۰ هزار تومان واریز شده و هم اکنون قابل برداشت می باشد.

در دولت قبل با ارز دولتی اجناس وارد شده و با نرخ آزاد به دست مردم می رسید

باستین با اشاره به اینکه قبلا کالاها با نرخ ارز دولتی وارد شده و با نرخ آزاد به دست مردم می رسید، گفت: نتیجه بد اجرای این طرح در دولت قبل باعث کاهش بهره وری تولید شده و به استقلال کشور نیز لطمه وارد کرده است که دولت فعلی از خودش آبرو گذاشته و قطعا در مدت کوتاهی اثرات خوبی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

مشمولین که یارانه دریافت نکرده اند، مجدد درخواست دهند

سخنگوی طرح مردمی سازی یارانه ها از صدور کالابرگ های الکترونیکی جهت ارائه به مردم تا ماه های آینده خبر داد و عنوان داشت: اگر یارانه به برخی افراد واریز نشده است به دلیل این است که مشمول اجرای طرح نبوده و می توانند در سامانه حمایت درخواست داده که اگر شرایط لازم را داشته باشند قطعا بزودی به حساب آنها واریز خواهد شد.

برای واردات مواد اولیه واحد های تولیدی در حال تامین نقدینگی هستیم

وی با اعلام اینکه برای واردات کالاهای اساسی به ۶۰ وارد کننده ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافته است، بیان کرد: برای واردات مواد اولیه واحد های تولیدی کالاهای اساسی سنتی و صنعتی در استان به دنبال تامین نقدینگی لازم هستیم و رایزنی هایی را با بانک های عامل انجام داده و مشمول طرح خواهند بود، پس نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

هیچ گونه افزایش نرخی در سایر کالاها نخواهیم داشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در مورد کالاهای مد نظر در اجرای این طرح اعلام کرد: لبنیات، روغن مایع، مرغ، تخم مرغ و نهادهای مورد نیاز مرغداریهای سنتی و صنعتی مشمول اجرای این طرح شده و هیچ گونه افزایش نرخی در سایر کالاها نخواهیم داشت و سایر کالاها نیز به نرخ قبل تحت اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

با متخلفین برخورد قاطعانه خواهد شد

وی با بیان اینکه اجرای این طرح افزایش قیمت نبوده و واقعی شدن قیمت هاست و بجای اینکه بدست تولید کننده باشد و ایجاد رانت کند به دست مردم می رسد، افزود: قیمت ۴ قلم امروز به استانداری اعلام شده و مرجع رسیدگی نظارت و بازرسی بر کالاها اداره کل صنعت و معدن و تجارت، مسول تامین و تولید کالاها اداره کل جهاد کشاورزی و متولی صدور حکم و برخورد قضایی با متخلفین نیز تعزیرات حکومتی استان است که در صورت بروز کوچکترین تخلفی اقدام نموده و نسبت به نصب پلاکارد و پلمب مغازه برای متخلفین و محتکران اقدام خواهد کرد.

مردم آرامش خود را حفظ کرده و خودشان را اذیت نکنند 
علی باستین با اطمینان خاطر به مردم جهت تامین کالاهای اساسی عنوان کرد: به دلیل اینکه ما در جریان اجرای طرح بوده ایم به آندازه کافی مرغ منجمد، شکر، لبنیات و … ذخیره سازی کرده ایم و فقط در تامین روغن مشکلی وجود دارد که تا روزهای آینده مشکل برطرف شده و به همراه سایر کالاها به زودی در بازار به وفور یافت می شود که لازم است مردم آرامش خود را حفظ کرده و خودشان را اذیت نکنند.

اطمینان می دهیم مشکلی وجود ندارد، مردم به اندازه لازم خرید کنند

وی اضافه کرد: به مردم اطمینان می دهیم مشکلی وجود ندارد و لازم است به اندازه کافی خرید نموده چراکه نیازی به خرید مازاد نبوده و همه کالاها براحتی یافت شده و اصلا قرار نیست قیمت کاذبی برای کالاها ایجاد شود.

قیمت ها در داخل و خارج از کشور یکسان می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از یکسان سازی قیمت ها در داخل و خارج کشور بواسطه توزیع عادلانه و حذف فساد، رانت، قاچاق و اصلاح الگوی مصرف خبر داد و گفت: افرادی که ارز دولتی را گرفته و مشمول تامین این کالاها شوند، باید به تعهد خود عمل کنند وگرنه افرادی که ارز را گرفته و قصد دارند نسبت به تامین سایر کالاها مبادرت ورزند، باید ارز را به دولت پس دهند.

بزودی نیازی به درج قیمت بر روی کالاها نیست

وی ابراز امیدواری کرد: یکی از مزیت های اجرای این طرح در آینده ای کوتاه این است که نیازی به درج قیمت بر روی کالاها نداشته چونکه قیمت ها واقعی شده و در بازار رقابت صورت می گیرد./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false