×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هزار و ۳۶۰ واحد مسکن شهری در استان بوشهر احداث شده است

به گزارش چغادک نیوز: علیرضا مقدم در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و متوسط کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۵۰ تا ۵۱ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به مقاوم‌سازی ۵۸ درصد واحدهای مسکن روستایی در استان بوشهر بیان کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۳۷ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر مقاوم‌سازی شده و از تسهیلات استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در استان بوشهر در مجموع ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکن وجود دارد که ۴۲ هزار و ۷۹۶ واحد بهسازی و یا بازسازی شده و ۳۱ هزار و ۲۱۵ واحد تاکنون مقاوم‌سازی نشده است.

علیرضا مقدم اضافه کرد: میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان کنگان ۷۲ درصد، در دیلم ۶۵ درصد، در گناوه ۶۴ درصد، در دشتی ۶۰ درصد، در عسلویه ۵۸ درصد، در دیر ۵۷ درصد، در تنگستان ۵۵ درصدی، در دشتستان ۵۴ درصد و در شهرستان بوشهر ۴۲ درصد است.

مقدم خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و نگاه ویژه دولت تلاش داریم که تا پایان دولت سیزدهم میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد برسد.

وی به وضعیت مسکن شهری در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای شکل‌گیری بنیاد مسکن تا پایان سال گذشته ۵۱۰ واحد مسکن محرومان و هزار و ۳۶۰ واحد مسکن شهری در سطح استان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به آغاز احداث هزار و ۵۷۷ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر خاطرنشان کرد: ۹۶۲ واحد نیز در سال جاری اخذ پروانه و تهیه نقشه شده است که در مجموع دو هزار و ۵۳۹ واحد خواهد بود.

وی به برنامه‌های عمران روستایی اشاره کرد و افزود: استان بوشهر ۸۱۶ روستا دارد که ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و در ۳۹۳ روستا طرح هادی اجرا شده است و تاکنون حداقل یک فاز از طرح هادی در ۸۹ درصد روستاها اجرا شده است.

مقدم خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹ در مجموع هزار و هشت میلیارد ریال قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی در استان بوشهر تخصیص یافته بود و در سال گذشته نیز ۹۴ میلیارد ریال به این منظور اختصاص یافت که حدوداً معادل مجموع شش سال قبل بوده است.

وی در مورد صدور اسناد مالکیت واحدهای روستایی نیز بیان کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۲۹۵ جلد سند در روستاهای استان و ۱۱ هزار و ۵۶۹ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: تاکنون فقط ۱۴ درصد از سندهای واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان بوشهر صادر شده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false