×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نقد شاگرد و مرید آیت الله سید مصطفی حسینی بر یادداشت تأملی برشیوه حکومت داری

به گزارش چغادک نیوز: حسین هنردیده یکی از چهره های انقلابی و اعضای حزب موتلفه استان بوشهر و از شاگردان و مریدان آیت الله سید مصطفی حسینی یادداشت وی با عنوان( تاملی بر شیوه حکومت داری) را مورد نقد قرار داده و نوشت: وظیفه خود دیدم از باب خیر خواهی نسبت به ایشان به پاس زحماتی که برای بنده کشیده اند تذکرات فوق را تقدیم کنم وچون مقاله رسانه ای شده بود، من هم آن را رسانه ای کنم تا تضارب افکار که انشاء الله نتیجه و ثمره آن تکامل فرهنگی است تحقق یابد.

متن کامل یادداشت حسین هنردیده بدین شرح می باشد:

 

بسمه تعالی

تأملی برشیوه حکومت داری

(یادداشتی به قلم آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی چاپ شده درسایت خلیج فارس)

آیت الله سید مصطفی حسینی در این گفتار نکاتی یاد آورشده اند که جای تأمل و تعجب دارد. ایشان با نقل از داستان حضرت سلیمان وملکه سبا در قرآن اظهار داشته اند: یکی از حکمت های نقل این داستان درقرآن کریم این است که کشور وملت به نظر او امانت است و(حاکم) نباید و نشاید سیاستی اتخاذ کند یا روشی به پیش گیرد که حتی کمترین صدمه وآسیبی به کشور وملت وارد شود.

در ادامه ی مقاله به داستان انتخاب طالوت به وسیله پیامبری ازبنی اسرائیل، به جهت داشتن دو امتیاز دانش وشجاعت اشاره کرده اند.

باعرض پوزش از این استاد گرامی، در اینجا سؤالاتی به ذهن متبادر می گردد.

آیا درگذشته تاریخ بشریـت و در زمان حاضر می شود دین، عزّت، کرامت، شرافت، حیثیّت و استقلال کشور و ملتی را حفظ کرد بدون اینکه کوچکترین آسیبی به کشور وملت وارد گردد؟

با پیروزی انقلاب اسلامی در سرزمین ما، این کشور که روزی مستعمره آمریکا بود، رئیس جمهور وقت آمریکا در نقش بلقیس، انجیل، کلت وکیک منقوش به کلید هدیه برای سلیمان ایران فرستاد، همان آمریکایی که روز روشن جلو چشم ملت، کاپیتولاسیون (مصونیّت قضایی مستشاران آمریکایی ) را به تصویب مجلس رساند که از آن تاریخ به بعد ما به چشم خود دیدیم که چگونه یک افسر جزء آمریکایی به افسر ارشد ما دستور می داد واسناد سرّی وفوق سرّی ما در دست آنها بود همان وضعیّت که هم اکنون عربستان سعودی دارد که به پادشاه آن گاوشیرده می گویند.

و اما درمورد طالوت، که با دو ویژگی دانش وشجاعت منتخب پیامبر خدا گردید.

آیا امام خمینی (ره) همان طالوت زمان ما نبودند؟ که ما اورا نائب عام امام زمان (عج) می دانیم؟

خود آیت الله حسینی درکتاب معارف ومعاریف خود در وصف امام می فرمایند: امام درخاندانی علمی، انقلابی ومبارز به دنیا آمدند و در چنین خانواده ای نشو ونما یافت، پدرش شهید سیّد مصطفی موسوی در نجف اشرف وسپس درسامراء علم آموخت . . . معظم له از دوران کودکی شیفته دانش بوده . . . مرجعیّت امام پس از رحلت آیت الله بروجردی، جمع زیادی از مریدان وشیفتگان علم وفضیلت، مصرّانه از ایشان درخواست چاپ رساله علمیه نمودند، ایشان اجابت ننمودند. . . امام درطول حیات خویش عنصری مبارز وشعله ای فروزان علیه ظلم وبیداد و فساد بود. . .

بعد از رحلت امام آیا کینه توزی استکبار جهانی و صهیونیسم نسبت به انقلاب اسلامی کمتر شده یا بیشتر؟

پس خامنه ای خمینی دیگر است .

آیت الله حسینی در تفسیر انوار در آیه۱۳۹ و۱۴۰ آل عمران می فرمایند:   یعنی اگر ما مسلمانان بگوئیم فلان دولت قدرت است یا ابرقدرت است، نشان از بی ایمانی ماست که یا هنوز به خدا ایمان نیاورده ایم یا برخلاف صریح سخن خدا سخن گفته ایم.

مگرغیراین است که دربین حدود ۲۰۰ کشور روی کره زمین جز رهبر نظام شیعی ایران هیچ کس جرأت ندارد ابرقدرتی آمریکا را به چالش بکشد و فریاد بزند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیا این همان خواسته شما نیست ؟ چرا بزرگان ما که نگا ه ها به سوی آنهاست نباید قدردان نعمت های خدا باشند ؟ !

شیعه در دنیا زنده شده .

آمریکا با مقاومت ما در دنیا ذلیل شده است و گواه این مدعا وضعیّت آمریکا در سوریه، یمن، عراق وافغانستان، دستگیری سربازانش در خلیج فارس و نشاندن پهبادش درایران و زدن عین الاسدش در عراق است.

مگرآقای ترامپ اعتراف نکرد ۷ تریلیون دلار بدون نتیجه در عراق هزینه کردم،  اکنون شبانه با چراغ خاموش باید وارد عراق شوم ولی مقامات جمهوری اسلامی با تشریفات رسمی وگل وبلبل وارد می شوند .

آری ما آسیبهای فراوانی دیده ا یم دشمن ما نیز آسیب دیده که فرمود: ودرتعقیب آن گروه (که با شما درستیزند ) سست نشوید که اگر شما درد می کشید آنها نیزمانند شما آزار می بینند و (با این امتیاز )شما امیدی (به پیروزی وپاداش )از خدادارید که آنها ندارند ” نساء/۱۰۴/تفسیرانوار.

آیت الله حسینی در مورد پیامبرگرامی اسلام (ص) مدعی شده اند که : حضرت ختمی مرتبت پس از هجرت به مدینه تا پایان عمر جهت تأمین امنیّت منطقه تنها به وسیله فرهنگ قرآنی وبدون یک زندان و یک پلیس حکومت تشکیل داد !!!

با پوزش از این استاد حوزه علمیه، سال اوّل هجری جنگ نا برابر” بدر” با پیش دستی پیامبر خدا ویاران اندکش اتفاق افتاد وبا امدادهای غیبی عده ای را کشته وعده ای را اسیر نمودند.

آیا اسرای بدر را گردن زدند یا آزادکردند؟ یا درجایی آنها را نگهداری نمودند.؟

خوب این همان زندان است ونگهبانان هم پلیس.

ایشان درادامه مقاله در مورد امام علی علیه السّلام می فرمایند : پیروان مذهب عترت، امام را واجب الطاعه وادامه دهنده رسالت رسول الله می دانند و بر این باورند که کشور داری   ۴سال و ۹ماهه آن حضرت با پایان عمر او پایان نیافته . . .

مگر نه این است که حضرت در همین مدت کوتاه با پیش بینی رسول خدا وتأویل خود از قرآن، با ناکثین، قاسطین و مارقین جنگید؟ و فرمود این من بودم که چشم فتنه را کور کردم و درخطبه ۵۱ فرود: الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین و در خطبه ۵۶ فرمود: در رکاب پیامبر با پدران وفرزندان و برادران و عموهای خود می جنگیدیم و آن رفتار بر ایمان و تسلیم ما می افزود . . .

اینجانب از سال ۱۳۴۸ تاکنون یعنی بیش از ۵۰ سال است که شاگرد و مرید آیت الله حسینی بوده ام و در تاریکی های دوران طاغوت ایشان چراغ راه بنده و خیلی ها در این شهر و استان بوده اند.

لذا وظیفه خود دیدم از باب خیر خواهی نسبت به ایشان به پاس زحماتی که برای بنده کشیده اند تذکرات فوق را تقدیم کنم و چون مقاله رسانه ای شده بود من هم آن را رسانه ای کنم تا تضارب افکار که انشاء الله نتیجه وثمره آن تکامل فرهنگی است تحقق یابد .

ازدوستان عزیز در هفته نامه وسایت خلیج فارس هم تمنّا دارم که این مطالب را انعکاس داده و به استحضار آن سیّد بزرگوار برسانند تا ابهامات وسوء تفاهمات برطرف گردد %

 با درود وپوزش: حسین هنردیده – آبانماه ۱۴۰۰بوشهر

false
true
false
true
  1. ابراهیم محمودی

    حاج حسین هنردیده، نه شاگردحضرت آیت الله حاج سیدمصطفی حسینی دشتی بوده ونه مریدایشان. اساساطرزتفکرحسین هنردیده باسیره وتفکرآن بزرگواردرتضاداست واگرکسی مدعی چنین ارتباطی شودیابی اطلاع است ویادروغ میگوید. بسیارخنده داراست که عنوان شودحسین هنردیده شاگردومریدحضرت آیت الله حاج سیدمصطفی حسینی دشتی بوده وهست!!!!! صرف اینکه هرازگاهی آقای هنردیده به منزل ایشان بروداصلادلیل برشاگردی وارادت اوبه ایشان نیست.
    خلصوا العمل فان الناقدبصیربصیر.

  2. ناشناس

    با عرض سلام و تبریک عید ماه مبارک به همه مومنین..جناب اقا سید مصطفی بزرگوار از نظر من مردی بسیار مخلص و خدا ترس و با تقوای میباشد ..و اما جناب اقای هنر دیده بزرگوار بهتر ان بود که به صورت حضوری با ایشان پرسمان مینمودید ..ارزوی موفقیت برای همه عزیزان و تلاشگران راه حق وحقیقت..کوچک شما کاظم پاکدل

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false