×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مسابقات دراگون بوت قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در پیست قایقرانی بوشهر برگزار می شود

به گزارش چغادک نیوز؛ مهدی زارعی روز گذشته در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه که برای اولین بار در سطح کشور در قایق متحرک بر روی آبهای نیلگون خلیج فارس برگزار شد گفت: رقابت‏های قایقرانی برخلاف رشته‏ های پرهزینه‎ای مانند فوتبال اعتبار بالایی نیاز ندارد تا جایی که برای برگزاری رقابت‏های انتخابی کشور تنها پنج میلیارد ریال کافی است.

 

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر بیان کرد: از این میزان تاکنون در رایزنی‏های صورت گرفته تنها ۲.۵ میلیارد ریال جمع آوری شده و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز مقرر شده در زمینه تامین خوابگاه ورزشکاران همکاری لازم را داشته باشد.

زارعی ادامه داد: با توجه به اینکه پتروشیمی‎های استان بوشهر در حمایت از ورزش این استان حمایت چشمگیری نداشته اند، انتظار است درخواست کمک از آنها برای حمایت از ملی پوشان قایقرانی فراهم شود ولی با وجود مکاتبه‏های صورت گرفته جواب مثبتی ندادند.

وی افزود: با توجه به اینکه پتروشیمی سهم قابل توجهی از آلایندگی‎ها در استان بوشهر را شامل می‏شود انتظار می‏رود در حوزه ورزش نیز به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.

زارعی یادآور شد: برای نخستین بار مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رشته دراگون بوت از دریاچه آزادی تهران خارج و اواخر هفته آینده به میزبانی سایت قایقرانی دهکده گردشگری بوشهر برگزار می‏‌شود که بصورت زنده نیز از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

 

وی افزود: در این رقابت‏‎ها که در سه رده سنی آزاد، بالای ۴۰ و بالای ۵۰ سال برگزار می‏شود ۷۵۰ نفر از آقایان و بانوان قایقران از ۱۳ استان کشور حضور دارند.

زارعی عنوان کرد: این رقابت‎ها بدون شک در جذب توریست ورزشی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: هیات قایقرانی استان بوشهر طی چهار سال گذشته همواره جزو سه استان برتر کشور بوده ولی با این وجود پروژه احداث پیست بین المللی قایقرانی این استان با وجود اینکه پنج سال پیش توسط وزیر سابق ورزش و جوانان کلنگ زنی شده عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

زارعی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار نیمی از سایت بین المللی قایقرانی و رایزنی برخی از استانها برای جابه جایی محل اجرای این پروژه انتظار است محیط زیست ساز و کار اجرای آن را فراهم کند.

وی افزود: در این زمینه هیات قایقرانی به عنوان هیاتی برخوردار از فعالان زیست محیطی خود را ملزم به رعایت استانداردهای این حوزه می‏داند از این رو انتظار است رویکرد تعاملی بیشتری با این هیات پیش گرفته شود.

زارعی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین نظری که اعلام کرده رای به جابه جایی محل اجرای پیست بین المللی قایقرانی بوشهر داده اما با توجه به هزینه‎های چند میلیارد تومانی برای محدوده کنونی انتظار است شرایط برای اجرای پیست قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر فراهم شود.

وی ادامه داد: احداث این پیست ایران و بوشهر را صاحب دومین پیست بین المللی آسیا پس از  پیست توکیو کشور ژاپن می‏کند و در جذب توریست ورزشی نیز بوشهر را متحول خواهد کرد.

زارعی در بخش دیگری اظهار کرد: هم اکنون هیات قایقرانی در ۶ شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، کنگان و عسلویه فعال است و برنامه دارد تا با استفاده از ظرفیت استخر هیات قایقرانی در شهرستانهای دیر، جم و دشتستان با رشته کانوپولو فعال شود.

وی اظهار کرد: هیات قایقرانی استان بوشهر برای راه‎اندازی رشته‎های قایقرانی در شهرستان دشتی نیز پیشگام شده ولی تاکنون حمایت مطلوبی از سوی مسئولان این شهرستان صورت نگرفته است.

 

نایب رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: این هیات، فعالترین هیات کشور در رشته کایت بردینگ است و به همین واسطه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی استان بوشهر برگزار می شود.

پریسا تفضلی افزود: مسابقات کایت بردینگ این دوره از رقابتها با حضور ۱۵۰ ورزشکار از ۷ استان مقرر بود ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه جاری برگزار شود که با توجه به شرایط نامساعد دریا برگزاری این رقابتها به ۵ آذرماه موکول شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۹۵۰ ورزشکار سازمان یافته داریم عنوان کرد: هم اکنون ۱۱ ملی پوش، ۳ مربی ملی، ۷ داور بین المللی و ۸ مدرس بین المللی از این هیات در مسابقات مهم بین المللی مشغول به فعالیت هستند.

 

مهدی برنا کارشناس زیست شناسی دریا نیز در این نشست با ابراز گلایمندی از توقف پیست قایقرانی از سوی محیط زیست اظهار داشت: درختان حرا در هنگام راه اندازی هیات قایقرانی از سوی ورزشکاران کاشته شده و پروژه پیست قایقرانی را طوری طراحی کرده بودیم که اکوسیستم حفظ شده و سلامت ورزشکاران نیز تامین شود که متاسفانه دیده می شود سخت گیری ها فقط در استان بوشهر بوده و مسولان محیط زیست کشور نیز راضی هستند.

 

رضا خدایی کارشناس عمران و مشاور این هیات نیز عنوان کرد: بدلیل بی توجهی مسولین آب ورودی به حوضچه قایقرانی به نصف کاهش پیدا نموده و کف شویی بخوبی انجام نمی شود به نظر می رسد علت بی توجهی جهت خشک شدن این قسمت تصمیم جهت ساخت و سازهای احتمالی است که به واسطه قیمت این منطقه برای منفعت طلبان مقرون به صرفه نیست که قایقرانان در آن به ورزش بپردازند.

 

در پایان از خبرنگاران و عکاسان فعال رشته قایقرانی در استان بوشهر تجلیل شد.

 

false
true
false
true
  1. ناشناس

    درود ‌ بیکران بر مجموعه با اخلاق و پویا و توانمند قایق سواری بوشهر
    با آرزوی موفقیت ؛پایدار باشید .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false