×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اقدام جهادی مرزبانی استان بوشهر با گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در دور افتاده ترین روستای استان+تصویر

به گزارش چغادک نیوز: اردوی جهادی مشترک مرزبانی استان بوشهر با گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بمناسبت هفته نیروی انتظامی در یکی از محروم‌ترین روستاهای استان بوشهر برگزار شد.

مقام معظم رهبری در سال های اخیر چند واژه را در دیدارهای عمومی با مردم و مسئولان مطرح و به دلیل نقش آن در گره گشایی در کار مردم این واژه ها را برجسته و مورد تاکید قرار داده اند دو واژه پرتکرار معظم له یکی انقلابی عمل کردن و دیگری جهادی کار کردن می باشد و در جایی بیان فرموده اند هر کجا ما انقلابی و جهادی عمل کردیم، پیش رفتیم و هر جا غفلت کردیم عقب مانده ایم.

بدون تردید، یکی از الزامات پلیس در تراز انقلاب اسلامی داشتن تفکر و روحیه جهادی و انقلابی است که به حمداله در چند سال اخیر با حضور موثر و پررنگ نیروهای جان برکف نظامی و دغدغه‌مند مردم در بحران های مختلف کشور اعم از سیل، زلزله و بیماری کرونا به خوبی نقش خود را نشان داده است.

هفته نیروی انتظامی فرصتی را پیش‌روی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز قرار داد تا به پیشنهاد فرماندهی مرزبانی استان بوشهر بمناسبت هفته نیروی انتظامی، در یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای این استان حضور یافته و طعم شیرین خدمت رسانی بی منت را به اهالی روستای بن بید از توابع شهرستان دشتی به مردم با صفای این روستا بچشانیم.

آفتاب گرم پاییزی در اوج خود بود که به استعداد ۳ دستگاه خودرو از مرزبانی شهر بوشهر به سمت یکی از دور افتاده ترین روستاهای استان بوشهر حرکت نمودیم.
بنای گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در اردوهای جهادی متبرک کردن اردو به عطر یاد شهیدان است، گرامیداشت انسان هایی که حضرت امام «ره»فرمود هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت آنهاست.

در روستای سنا از توابع بخش شنبه، مادر شهید محمد حیدری چشم انتظار این دیدار معنوی بود؛ به همین منظور در منزل این شهید والامقام حاضر و تجدید روحیه نمودیم.

این دیدار که در فضای معنوی با ذکر خاطراتی از این شهید همراه بود، با اهدای لوح تقدیر مشترک و هدیه از طرف فرماندهی مرزبانی، از رشادت های این شهید والامقام و صبوری خانواده مکرم وی تجلیل به عمل آمد.

بیش از ۳۰ کیلومتر مسیر از شهر شنبه تا روستای بن بید که بخش عمده آن صعب‌العبور بود را طی کردیم تا به ورودی روستا رسیدیم، دهیار و جمعی از اهالی روستا به استقبالمان آمدند، بلافاصله به سمت تنها مدرسه روستا رفتیم تابیش از این دانش‌آموزان را منتظر نگذاریم.

یکی از دانش‌آموزان به فرماندهی مرزبانی استان و هیات همراه، خوش آمد گفت و گروه سرود مدرسه با خواندن یک سرود زیبا حال و هوای خاصی به این مراسم داد، سپس بسته های لوازم التحریر اهدایی مرزبانی بوشهر میان دانش آموزان توزیع شد.

تجلیل از معلم روستا بخش دیگری از این برنامه ها بود، برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، ویزیت اهالی روستا توسط پزشک مرزبانی بوشهر با داروی رایگان، توزیع بسته های معیشتی اهدایی مرزبانی، صحبت مستقیم فرماندهی مرزبانی با اهالی روستا و قول مساعد انعکاس مشکلات آنان به مسئولان از دیگر برنامه‌های این اردوی یک روزه بود.

در این اقدام خدا پسندانه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر سرهنگ شرفی همرزمان وی، داروخانه شفا سرکار خانم دکتر جمالی ، داروخانه دکتر شجاعت و بسیج جامعه پزشکی با اهدای دارو کمک کرده اند.

نداشتن جاده مناسب، و صعب العبور بودن مسیر، نداشتن خانه بهداشت، نبود آب شرب بهداشتی، تقویت ارتباطات موبایل، نداشتن اینترنت و عقب افتادن دانش آموزان از برنامه های آموزشی در شرایط بیماری کرونا، بیکاری جوانان روستا، تقویت ارتباطات تلویزیونی، تکمیل طرح هادی روستا، محوطه، سازی، ساخت آبدارخانه و تجهیز مسجد، نداشتن روحانی مقیم برای اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسمات مذهبی و.. بخشی از مشکلات این روستا می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false