×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هفته دفاع مقدس تاریخی به یادماندنی که کماکان در یادها زنده است

به گزارش چغادک نیوز: عزیزه بوصید‌ خلف پور در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشت: هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق قلمداد می‌شود؛ تاریخی به یادماندنی که با گذشت چهل سال هنوز به پاس خون شهیدان، آزادگان، رزمندگان و تمام کسانی که در این جنگ از خود وخانواده مایه گذاشته اند، کماکان در یادها زنده است.

آغاز جنگ تحمیلی

در تاریخ۳۱شهریور( ۱۳۵۹ )رژیم بعثی عراق با برنامه ریزی قبلی و به منظور شکست دادن نظام تازه تاسیس شده ی جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی علیه ایران شروع کرد؛ در آن زمان رئیس جمهور عراق صدام حسین بود که با حاضر شدن جلوی دوربین های تلویزیونی عراق، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد.

درطول جنگ تحمیلی، عراق از حمایت های بی دریغ تسلیحاتی، مالی و سیاسی بین‌المللی برخوردار بود؛ فرانسه، شوروی، انگلستان و چین درصدر صادرکنندگان اسلحه، آلمان تأمین کننده جنگ افزارهای شیمیایی، دولت‌های عربی حوزه خلیج فارس نیازهای نفتی، مالی و ترابری برخوردار بود؛ ولی همه اینها در برابر فرماندهی عالی کل قوا (سیدروح الله خمینی) توهمی بیش نبود و رهبری عزیز با تشخیص و هدایت راهبردی، استفاده از روش‌ها و تدابیرخاص، سازماندهی مردم ایران و نیروهای مسلح، توسعه دادن تشکیلات نظامی، بوجود آوردن هماهنگی و انسجام مابین نیروها، ایجاد هماهنگی و استفاده از امکانات پشت جبهه، رویارویی با عوامل بازدارنده ی داخلی و تبلیغات دشمن(رژیم بعثی عراق ) تفویض بعضی از اختیارات و ترغیب نمودن به جنگ، توانست دشمن را ناکام بگذارد و در نهایت جنگی که در تاریخ ۳۱شهریور ۱۳۵۹آغاز شد در تابستان ۱۳۶۷به پایان بینجامد.

به همین منظور در ایران هرساله با برپایی مراسمات مختلفی در پایگاهها، حوزه ها ی بسیج و دیگر سازمان‌ها، نهادهای مردمی و دولتی یاد آن دوران را گرامی می دارند.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس یعنی زنده کردن یاد و خاطرات آن دوران، صیانت از ارزش‌های نابی همانند اتحاد، ایمان، اعتقاد، برابری و برادری راسخ به خداوند تبارک و تعالی، اطاعت صادقانه از امام ورهبر و وطن دوستی است.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس یعنی همه ما از هر قوم و قبیله، دین، مذهب و هرکجای این سرزمین، مدیون خون سرخ شهدا، صبر و استقامت آزادگان، حماسه آفرینی رزمندگان و بزرگواری خانواده های آنان هستیم.

عشق بود و جبهه بود و جنگ بود
عرصه برگردان عاشق تنگ بود
هرکه تنها برسلاحش تکیه کرد
مادری فرزند خود را هدیه کرد.

درود برشهیدان والامقام جنگ تحمیلی

 

عزیزه بوصید‌ خلف پور

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false