×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عواقب تیم داری شهرداری بوشهر و بروز معضلات برای شهروندان/آیا علت اصرار ها رسیدن به امیال سیاسی است یا حمایت از فوتبال

به گزارش چغادک نیوز: عبدالله قدسی در یادداشتی نوشت: با توجه به تورم و کمبود درآمد در شهرداری و استمرار وضعیت مدیریت نا کارآمد در تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر، در صورت تیم داری توسط شهرداری در سال ۱۴۰۰ این اقدام باعث احتمال ورشکستگی شهرداری بوشهر و ایجاد مشکلات و معضلات متعدد در پرداخت حقوق کارگران، عدم پیشرفت پروژه های نیمه تمام و حتی انجام پروژه های عمرانی و خدماتی جدید در سطح شهر خواهد شد .

شهر بوشهر که کالبد فیزیکی آن از ناکارآمدی و عدم تحقق طرحهای توسعه و تفصیلی شهری رنج می برد و در آینده با چالشهای گسترده تری روبرو خواهد شد، براساس کدام معیار عقلی در پی تیم داری است؟

آیا معضلات شهر بوشهر مثل حقوق عقب افتاده کارگران، ترافیک، عدم پارکینگ، نبود روشنایی مناسب، عدم ساماندهی مشاغل، نداشتن مبلمان شهری مناسب، عدم فضاسازی های متناسب شهری، آسفالت های غیر استاندارد، نبود پارکهای محله ای، نبود برنامه ریزی در اجرای طرحهای توسعه شهری، نبود سطل زباله، تفکیک زباله و صدها مشکل ریز و درشت حل نشده می باشد، چرا اکنون مدیران شهری در پی تیم داری مجدد فوتبال هستند که زمینه ساز فسادهای گسترده در شهرداری و هدر رفت بی چون و چرای عوارض و مالیات مردم فهیم و رنج کشیده شهر بوشهر است؟

مردم شهر بوشهر اجازه نخواهند داد، مالیات و عوارضی که با زحمت و خون دل جهت عمران و آبادانی شهرشان و آینده فرزندانشان پرداخته می شود، جهت رسیدن به امیال سیاسی و شخصی برخی افراد که بدون داشتن تخصص به دنبال ایجاد تعهد مالی برای شهرداری بوشهر هستند که متاسفانه برخی هواداران نیز از آن بی اطلاع هستند، صورت پذیرد.

شهرداری در طول سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار تنها در یک حوزه به دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران زحمتکش پسماند تاکنون مشکلاتی زیادی داشته است که منجر به تجمعات مکرر توسط آنان برای احقاق حقشان شده است، آیا شایسته است امروز شاهد آن باشیم برخی برای جمع کردن رای در آینده به کارهای غیر تخصصی، غیر قانونی، و غیر اصولی که در حیطه وظایف آنها نیست روی آورند؟

چرا آنها به دنبال آن هستند که به شهرداری فشار آورند تا برای ایجاد منفعت برای برخی افراد و دوستان خود از طریق بودجه عمومی که قانون، شهرداری ها را از این کار منع کرده، و در بودجه ۱۴۰۰ نیز محلی را برای آن در نظر نگرفته اند، تیم داری نمایند؟

چرا شهرداری های کلان شهرها و دیگر شهرها ( اصفهان ، تهران ، مشهد ، تبریز و….) که بودجه ها و درآمدهای بسیار زیادی دارند به تیم داری روی نمی آورند؟ و چرا بخش ها، نهادها و سازمانهای دیگر به یاری تیم های فوتبال می پردازد؟

چرا با وجود اینکه شرکت های پتروشیمی، نفت و گاز و .. زیادی در استان وجود دارد، استاندار، فرماندار و ورزش و جوانان و سایر متولیان امر حاضر نیستند جهت کمک و احیاء این تیم در مسابقات کشوری بصورت مشارکت همه جانبه از ورزش فوتبال به این تیم محبوب کمک نمایند تا باشگاه و هواداران راضی باشند و بار مالی بر شهرداری تقسیم نشود و شهرداری بتواند به امورات معماری بپردازد؟

اگر چه با سلامت جسم و روح همه اقشار و مردم شهر ، مطمئنا جامعه‌ای توانمند و دانا خواهیم داشت و شهرداری نیز در این زمینه رسالت و وظایفی بر دوش دارد و باید در راستای آن رسالت اقداماتی انجام دهد، اما این رسالت به معنای ورود به حوزه قهرمان پروری و باشگاه داری نیست، بلکه این امور را باید بخش خصوصی و یا اداره کل ورزش و جوانان برعهده بگیرد.

شهرداری از نظر قانونی برای تیم‌داری و حمایت از ورزش قهرمانی وظیفه‌ نداشته و از طرفی ساختار این مجموعه هم مناسب این امورات نیست، بهتر است بجای تیم داری به توسعه ورزش( به ویژه ورزش همگانی)، تسهیل امور مربوط به آن و ایجاد ساختارهای لازم برای ورزش مانند ساختن سالن و باشگاه‌ها، پارکهای سلامت و تجهیز پارکها به وسایل ورزشی اقدام کند و یا اگر قصد همکاری و بودجه کافی را دارد، به صورت موردی برای حمایت از ورزش قهرمانی مبلغی تصویب و برای هزینه کرد در اختیار اداره کل ورزش و جوانان که متولی این امر بوده، قرار داده شود.

ورزش شهروندی در شهر یکی از رسالت‌های اصلی شهرداری‌ها است، ولی پرداختن به باشگاه‌ داری، تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات، انحراف در وظیفه شهرداری و هدر دادن بودجه بیت المال، عوارض و مالیات شهروندان است که باید توسط مراجع قانونی ازجمله مدیرکل محترم امور شهری و روستایی، فرمانداری محترم، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و شهروندان از این اقدام غیر قانونی و احساسی جلوگیری شود .

عبداله قدسی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false