×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
لزوم ورود نمایندگان مردم به میدان عمل فارغ از نگاه رابین هودی‌ و جلوگیری از نفوذ افراد خاص و زیر پوستی در شوراها

به گزارش چغادک نیوز: حیدر مجد نیا از فعالان رسانه ای استان در یادداشتی نوشت: بی شک رابطه مستقیم عملکرد شورا بر کیفیت زندگی مردم در سطح عمومی باعث شده که کفه ترازوی مردمی بودن و مردم سالاری واقعی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از وزن سنگین تری نسبت به انتخابات دیگر برخوردار باشد بطوریکه هیچ عرصه انتخاباتی قدرت سایه انداختن به روی آن را ندارد.

با این توصیف و به همین دلیل نماینده شورای اسلامی شهر یا روستا، نماینده همه گروه ها، اقشار مختلف و همه شهروندان است و باید بتواند با ایجاد همدلی و همسویی مشارکت تمام گروه ها و آحاد اجتماعی اعم از زنان و مردان را در توسعه و فضای شهری جلب و همگام با شهروندان به سوی شهری پویا حرکت کند.
شما نمایندگان شورا وکیل همه مردم به ویژه عموم کسانی که برای بیان مسائل، مشکلات و نیازهایشان رسانه و وکیل خصوصی ندارند و خواستار ایجاد شرایطی هستند که تعادل بین فعالیت ها، کاربری ها، و تمام عرصه شهری توسط شما برقرار گردد.
بر شما باد مداقه نظردر خصوص اینکه هیچگاه بخودتان اجازه ندهید که برای خواص و خواسته هایشان بیشترین زمان و برعکس برای عموم مردم و حقوق اجتماعی شان کمترین زمان را در نظر داشته باشید.

اکنون که فرصت خدمتگزاری مردم به شما نخبگان شهر و روستا رسیده است، لازم است رویکرد و نگاه خدمتی تان رویکرد مدیریت مشارکتی باشد و شهر را متعلق به همه شهروندان بدانید، در غیر اینصورت و غفلت از این موضوع دسترسی به یک شهر پویا غیر ممکن خواهد بود.
توصیه ای دیگر اینکه سیستم پیشنهادات و ارائه طریق توام با راهکارهای دارای قابلیت اجرایی و حتی انتقاد نسبت به قصور و نواقصات را از منظر منطق از شهروندان اخذ و حتی المقدر سیستم پاداش دهی و تشویق پژوهشگران و اندیشمندان را فعال نمائید و استفاده بهینه از خلاقیت ها و پتانسیل مشاوران در کمیسیون های مختلف(در همه سطوح بهداشتی، رفاهی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و محیط زیست) و تخصص های برنامه ریزی و طراحی شهری، برنامه ریزی بومی و محلی، مدیریت شهری و شهرسازی در مقیاس های محله به محله و نگاه محله محور در ارایه خدمات مناسب و با نشاط اجتماعی شهروندان را از اولویت فنی و تخصصی تان بدانید.
بیاد داشته باشید همانطور که در ایام تبلیغات و قبل از ورود به شورا، اظهار به داشتن احساس مسئولیت در قبال مردم نمودید و اکثرا با ائتلاف به این جایگاه ارزشمند اجتماعی نائل آمدید اکنون فرصت مغتنمی است بری انجام امورات بحق و بر جا مانده از قبل که جزء مطالبات واقعی مردم اند؛ مجددا ائتلافی با شور و هیجان عملیاتی تشکیل دهید و با همان نگاه مشارکتی نه نگاه رابین هودی، در همین ابتدای عمر شورا با شفافیت تمام وارد عمل شودید و مقتدرانه مانع نفوذ افراد خاص و زیر پوستی ها شوید تا بدین سان کارنامه درخشان خدمتی از شما برجای بماند.

دوستدار واقعی خادمین مردم
حیدر مجدنیا – شهریور۱۴۰۰

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false