×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رد انگشت من ایران ساز است

به گزارش چغادک نیوز: نیکی حیدری از فعالان سیاسی و اجتماعی استان بوشهر طی یادداشتی نوشت:ایران این روزها در التهاب خلق حماسه ای دیگر است،کوچه های فردا چشم در راهند.
سرانگشتانی که فرقی نمی کند متعلق به پزشک باشد یا کارگر، زن یا مرد, بلکه مهم نقش ماندگاری ست که در ذهن تاریخ ثبت می کند و به جهانیان ثابت می کند که همواره عاشقی در رگ هایشان جاری ست.
حضور در انتخابات یک واکنش سیاسی و اجتماعی ست و رأی ندادن یک بی تفاوتی نسبت به آینده و نمی شود از آن برداشت اعتراضی کرد.
عدم رأی دادن یعنی اجازه می دهیم عده ای برای ما تصمیم بگیرند که این امر به هیچ وجه توجیه عقلی و منطقی نخواهد داشت.
اتفاقا رأی می دهیم چون به این باور قلبی رسیده ایم که وحدت و مشارکت همگانی تنها راه سازندگی و آبادانی کشور و مقابله با حضور دشمن است.
مشارکت در انتخابات حقی ست که قانون دراختیار ما گذاشته پس رأی میدهم چون هستم وجود دارم و حق دارم در تصمیمات سیاسی کشورم سهیم باشم و نمی توانم نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنم بی تفاوت باشم.
مسائل داخلی کشور ما به خود ما مربوط می شود و کسی که در لس آنجلس و پاریس نشسته حق ندارد برای من ایرانی تعیین تکلیف کند.
رأی من نشان هویت من است.
من به عنوان یک شهروند ایرانی می خواهم اینجا بلند صدا بزنم که من رأی میدهم تا کشورم را در فرآیند گزار از وضعیت کنونی به فضای بهتر کمک کرده باشم.
اگر در انتخابات شرکت نکنیم معنایش آن است که همه هم صدا فاتحۀ دموکراسی را خوانده و در تکوین و تدوین آن سهم گرفته ایم.دموکراسی را تنها وجود دیکتاتورها و مستبدان تهدید نمی کند بلکه بزرگ ترین تهدید،مردم دیکتاتور پرور و مسئولیت نشناس است.
سلب حق رأی از خود یک اقدام عجیب است و رأی ندادن یک اشتباه استراتژیک.رأی نمی دهم خودش رأی دادن است اگر بدانی که رأی نمی دهم یعنی حفظ وضع موجود و به قدرت رسیدن اقلیت، انتخاب من است.پس لطفا با #رأی نمی دهم ژست روشنفکرانه نگیریم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false