×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تلاش برای ترویج فرهنگ و محصولات بومی در پیاده روی اربعین

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام مهدی ارتقایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر، همدان را دروازه ورود اسلام به کشور خواند و گفت: این استان با موقعیت جغرافیایی و زیست بومی که دارد در واقع دروازه ورود اسلام به کشورمان بوده است؛ دروازه‌ای به سمت عتبه حسینی که در مسیر حرکت قریب به ۲۷ استان قرار گرفته است. این افتخاری است که نصیب مردم همدان شده.

وی افزود: این توفیق اهالی همدان است که خاک پای زائرین اباعبدالله (ع) را توتیای چشم خود می‌کنند. از سال ۹۳ حرکت جدی در ایران در زمینه اربعین آغاز شد و حرکت به سمت عتبه مقدسه سید الشهدا علیه السلام را شاهد بودیم که جریان ساز بود؛ این جریان در حال حرکت به سمت یک تمدن فوق العاده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان به وضعیت موکب‌های این استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۸ موکب در کل استان داشتیم که اکنون بحمدالله آن حرکت فوق العاده شور آفرین و عمیق معرفتی اتفاق افتاده و بیش از ۲۰۰ موکب در استان برنامه ریزی شده که این با انگیزه فوق العاده و با حمایت‌های کاملاً مردمی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق و این حرکت تمدنی فوق العاده به برکت خون سیدالشهدا (س) و به تبع آن به برکت انقلاب اسلامی رقم خورده است، گفت: در ایران این حرکت زیبا در حال رسیدن به رشد، ارتقا و بلوغ خودش است که ان‌شاءالله همدان نیز به یک ابر موکب شهری یا استانی تبدیل شود.

حجت الاسلام ارتقایی در توضیح برنامه‌های استان همدان برای ایام اربعین امسال، عنوان کرد: تاکنون جلساتی را برگزار کردیم و نسبت به زیست بوم و محصولاتی که در این مواکب قرار است ارائه شود، توجه شده است؛ به عنوان مثال اکنون در عراق چای عراقی و قیمه عراقی مرسوم است که مشابه سازی آن در ایران یادآور صحنه‌های پرشور پیاده روی اربعین خواهد بود.

وی ادامه داد: همدان می‌تواند با محصولات خودش به زائرین خدمت‌رسانی کند، مثلاً انگور همدان از نمونه انگورهای مرغوب و فراوانی است که در نظر داریم با به راه انداختن پویش نذر انگور، اقلامی همچون کشمش و انگور و محصولات بومی دیگر همچون سیب را در موکب‌ها عرضه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اقداماتی در حال انجام است تا توزیع محصولات بومی در موکب‌ها فرهنگ سازی شود که این کار عقبه استان را نیز به نمایش خواهد گذاشت و از این جهت ارزشمند است.

وی ادامه داد: درباره میهمانی ده کیلومتری غدیر، حضرت آقا نکته‌ای را به حاج آقا قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند که این سازمان به نقطه‌ای رسیده که ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی را در هم ضرب کرده و اتفاقات مبارکی را رقم زده است. ما باید سعی کنیم به عنوان حلقه واسطه ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی، با استفاده از زیرساخت‌هایی که در حاکمیت موجود است در کنار عزم و اراده و آن نیروی لایزال مردمی این اتفاقات را پیش ببریم. در این راستا ما در خدمت هیئات و مواکب هستیم و سعی می‌کنیم گره گشایی کنیم و خلأهایی که احیاناً وجود دارد و به ما منتقل می‌کنند را برطرف بکنیم و بتوانیم در این زمینه تسهیلگر باشیم.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه ما نه تصدی گری و نه حتی تنظیم گری مدنظرمان است، گفت: تصدی را خود مردم انجام می‌دهند، حتی خودشان برنامه‌ریزی و تنظیم گری نیز می‌کنند ما توفیقی داشته باشیم باید بتوانیم تسهیل‌گرانی باشیم برای این زحمات و اقداماتی که عاشقان اباعبدالله (ع) در حال انجام آن هستند.

وی از راه اندازی پویشی برای کربلا اولی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پویش کمک‌های خیّرین جمع آوری می‌شود، زیارت اولی‌ها شناسایی می‌شوند و با استفاده از این ظرفیت اعزام می‌شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان همچنین اعلام داشت: با هماهنگی‌هایی که با عزیزان متصدی و مسئول و در رأس آنان نماینده محترم ولی فقیه اتفاق افتاده، در مرکز استان حرکت وسیعی با هدف پیاده‌روی صورت خواهد گرفت؛ در شهرستان‌ها نیز همین پیاده روی برنامه‌ریزی شده تا جاماندگان حداقل خودشان را در این مسیر قرار دهند و به این اقیانوس بپیوندند.
انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false