×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) به مدت ۱سال درچغادک ساخته می شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) با اعتبار۲۵ میلیارد ریال به مدت ۱سال در جوار شهدای شهر چغادک ساخته خواهد شد.

http://8pic.ir/images/ipe0lrts6rbdd0fzgb3m.jpgعبدالرضا مطاف در گفتگو با خبرنگار "چغادک نیوز"، درحاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت کارگاه ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) در چغادک گفت: طبق تصمیمی که از سال ۱۳۹۲ با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان گرفته شد مقرر شد پروژههای خاص و ویژه ای توسط مردم استان بوشهر گرفته شود و یادگار معنوی استان بوشهر در کربلای معلی و حرم های مطهر امامان در عراق داشته باشیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر افزود: در اولین حرکت پروژه ساخت خیمه گاه قمر بنی هاشم(ع) را داشتیم که هم اکنون ۸۵ الی ۹۰ درصد کارانجام شده است و مشبک های دو نیم ضریح و خاتم کاری آن باقی مانده است که در چند ماه آینده آن را به کربلا اعزام خواهیم کرد.

وی در خصوص علت اختصاص ساخت این ضریح به چغادک عنوان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با خوب ارزیابی کردن روند ساخت خیمه گاه در بوشهر، دو و سه پروژه دیگر را به این استان واگذارکرد و با توجه به اینکه چغادک همیشه در استان اولین شهری بوده که بصورت گروهی زائران را به کربلای معلی اعزام می نموده است و به علت مراجعات مردم و امام جمعه چغادک که درخواست اختصاص یک پروژه جهت به یادگارماندن آن و به ثبت رسانیدن حرکت های معنوی مردم چغادک را داشتند، ساخت این ضریح به این شهر اختصاص داده شد.

عبدالرضا مطاف اضافه کرد: با پیگیری به عمل آمده، ما پروژه ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع)را در پروژه ها دیدیم که به استان واگذار نشده است و آن را به نیت مردم چغادک و شهرها و شهرستانهایی که کمک خواهند کرد به این شهر، آن را اختصاص دادیم و اعلام کرده ایم در بحث تکمیل آن شهرستانهای دیگر نیز می توانند کمک کنند و اعلام آمادگی دیگر شهرستانها نیز در این رابطه دیده شده است که در حال رایزنی هستیم که کدام شهرستان در کنار چغادک قرار گیرد و ساخت آن را دنبال کند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در خصوص مدت زمان ساخت این کارگاه عنوان کرد: این ضریح حداقل ۹ ماه و حداکثر ۱ سال زمان جهت ساخت لازم دارد و احداث محیط کارگاهی آن نیز بعد از کلنگ زنی به مدت ۱ ماه خواهد بود که بلافاصله بعد از آماده کردن این کارگاه توسط خیر مربوطه مراحل ساخت این ضریح شروع خواهد شد.

مطاف بیان داشت: محیط کارگاهی آن تک سوله می باشد و محیطی کارگاهی و فرهنگی می باشد که تمام مردم چغادک و شهرستانهای دیگر از آن استفاده خواهند کرد و ابراز ارادت خود را اعلام خواهند داشت.

وی عنوان کرد: دستور ساخت خیمه گاه سالارشهیدان به استان واگذارشده است ودر حالل رایزنی  جهت اختصاص ضریح خیمه گاه حضرت زینب (س) می باشیم که درمجموع چهارمین ضریح می باشد که به استان بوشهر جهت ادامه حرکت های معنوی خود اختصاص یافته است.

مسئول ستاد باز سازی عتبات عالیات استان بوشهر  پیرامون اعتبار لازم  جهت ساخت خیمه گاه حضرت قاسم (ع) اظهارداشت :  اعتبار این  ضریح فرقی با دو نیم ضریح حضرت قمر بنی هاشم (ع) ندارد  و ۲۵ میلیار ریال جهت ساخت آن براورد شده است که طبق وعده امام جمعه چغادک این اعتبار از مردم چغادک تامین می شود ونیازی به کمک مردم شهرستان های دیگر وجو ندارد .

وی اضافه کرد: بنده بر این اعتقاد هستم که همه مردم در راستای ساخت عتبات عالیات باید شریک باشند و هر دوستداری که علاقه مند به کمک می باشند می تواند به شماره حساب های ستاد باز سازی عتبات عالیات کمک های خود را واریز کند.

عبد الرضا مطاف در خصوص متولی ساخت این ضریح گفت: مجری ساخت این ضریح امام جمعه چغادک می باشد وحاج محمد ابراهیمی نمایند ستاد بازسازی عتبات عالیات استان متولی کار گاه است و به زودی در آنجا مستقر خواهد شد و با بکار گیری مشتاقان ومتولیان چغادک این کارگاه مدیرت خواهد شد.

مطاف عنوان کرد: الگوی وطرح ساخت ضریح خیمه گاه آماده شده است و دراین هفته وارد بوشهر خواهد شد وسعی خواهیم کرد استارت ساخت آن رادر محل کارگاه بزنیم واگر به دلیل معطلی درآماده شدن ساخت کار گاه مواجه شدیم، استارت آن را در جایی دیگر خواهیم زد و بروی دست های مردم به این کارگاه  منتقل خواهیم نمود.

وی در خصوص استادان  ساخت ضریح  گفت:  استاد ساخت ضریح آقای شکرخند از ستاد بازسازی فارس وآقای آقا جانی از ستاد بازسازی بوشهر خواهند بود.

مسئول ستاد باز سازی عتبات عالیات در خصوص درب صحن حضرت زهرا(س) بیان کرد : دراین خصوص هنوز مجوزات لازم اخذ نشده است وتا زمانی که این ضریح پایان نیافته است وتحویل داده نشده این کار صورت نمی گیرد .

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false