×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
افتتاح ۲۸ واحد صنعتی در استان بوشهر

مهدی صفوی در حاشیه آغاز ساخت یک کارخانه تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با بیان اینکه طرح کارخانه تولید آهک هیدراته جاشک با سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد اظهار داشت: این طرح با تولید ۴۵ هزار تن و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر عملیات اجرایی آن با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

وی از افتتاح کارخانه فرآوری گوجه‌فرنگی در دیر خبر داد و بیان کرد: کارخانه رب گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان و تولید یک هزار تن محصول در روز در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر است تصریح کرد: شهرستان دیر از ظرفیت‌های مهم تولیدی و صنعتی مهمی برخوردار است که توجه ویژه به این شهرستان شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به زمان افتتاح طرح کارخانه تولید آهک هیدراته جاشک اشاره کرد و افزود: با تأمین منابع مالی و زیرساختی تا یک سال آینده طرح آهکی هیدراته این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

صفوی از احیا واحدهای راکد صنعتی خبر داد و خاطر نشان کرد: استان بوشهر با احیای ۱۹ طرح راکد صنعتی در کشور رتبه دوم کسب کرده است.

وی ادامه داد: تمرکز صمت استان بوشهر روی تولید واحد‌های صنعتی، بازسازی صنایع معدنی و توسعه صادرات با توجه به نزدیکی بندر دیر به کشور قطر در زمینه توسعه صادرات و تقویت این بندر است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به وجود ۲۶ واحد صنعتی مستقر در شهرستان دیر بیان کرد: تعداد ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال ۲۳۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۳۳ هزار و ۴۵۲ میلیون ریال در حوزه صنایع معدنی در شهرستان دیر فعالیت دارند.

صفوی اضافه کرد: از این تعداد ۸ واحد معدنی در تولید محصولات شن و ماسه، ۵ واحد در زمینه محصولات قطعات بتنی و ۲ واحد در زمینه تولید آهک و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم فعال هستند.

وی از افتتاح ۱۲ طرح صنعتی در دهه فجر امسال در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال تاکنون ۲۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۸۸۰ نفر افتتاح شده و این درحالی است که طرح‌‌های مهم پایی دستی صنایع پتروشیمی اجرایی شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false