×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۵ هزار زن خانه دار در طرح بیمه خانواده، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

به گزارش چغادک نیوز،  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر خبر داد ، محمد جواد بازدرهوا بمناسبت هفته کار و کارگر ، در اولین نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی تعامل، همفکری، هم‌افزایی و بهره‌مندی از خرد جمعی و ارائه خدمات را از اهداف اصلی تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در استان ۳۵۴ هزار نفر بیمه شده کارگری و ۵۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش این اداره کل می باشد.

 

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان بوشهر، با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی صحیح در خصوص طرح های بیمه ای انجام شود، افزود: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در بحث بیمه خانواده انجام شده است و در این طرح نیز ۵ هزار زن خانه دار، ۶۵۰ دانشجو و ۱۹۰ ورزشکار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

 

وی با اعلام اینکه باید از کارگر حمایت شود، اضافه کرد: کارگران بخش قابل توجهی از نیروی شاغل در کشور را تشکیل می‌دهند؛ از همین‌رو مشارکت آن‌ها در تحقق شعار سال می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. و لازم است کارفرمایان ، کارگران خود را بیمه نمایند تا کارگران بتوانند از خدمات این سازمان بهره مند شوند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر یاد آور شد ؛ کارگران عزیز می توانند با استفاده از اپلیکشن تامین من، بسیاری از خدمات مورد نیاز خود، از قبیل میزان دستمزد ، عنوان شغلی و …را پیگیری نمایند.

 

بازدرهوا با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در بین بازنشستگان، عنوان کرد: لازم است اطلاع رسانی خوبی در مورد شرکت بازنشستگان در المپیادها بخصوص طرح مرشدان انجام شود تا همه از آن باخبر شوند، باید زمینه ای فراهم شود که بازنشستگان در طول سال مدام با ورزش همدم و همراه شوند.

 

وی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۲۵۰ نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام شدند، از اعزام مجدد آنها به زیارت مشهد مقدس خبر داد و همچنین اظهار داشت : یکی از برنامه های فرهنگی که در دستور کار داریم ، پیاده روی خانوادگی است که در مناسبت های مختلف انجام خواهد شد.

 

بازدرهوا با بیان اینکه شورای راهبردی در استانها، اصلی ترین مجموعه ارتباطی بین سازمان و نمایندگان تشکل های صنفی، کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان، مسئولین و مقامات استانی و محلی است، افزود:  تلاش ما این است که شورای راهبردی به عنوان عمده ترین و مهمترین مجموعه ارتباطی بین سازمان و نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان در جهت پاسخگوئی درخواستها و دریافت مشورت گام برداشته و تا حصول نتیجه مطلوب برای رضایتمندی جامعه هدف کوشش نماید. و نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی و استمرار آن می‌تواند منجر به هم‌افزایی بین سازمان تامین ‌اجتماعی و تشکل‌ها برای دفاع از سازمان و ارتقاء خدمات آن به جامعه تحت‌پوشش شود.

 

لازم به ذکر است؛ شورای راهبردی شرکای اجتماعی تامین اجتماعی استان بوشهر در اولین نشست خود با حضور مدیران بیمه و درمان، روسای کانونهای بازنشستگی، نمایندگان مجامع کارفرمایی و تشکلهای کارگری برگزار شد و هر کدام از اعضا نیز به بیان مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و تشکیل شورای راهبردی را نقطه عطفی در رعایت اصل سه جانبه گرایی توسط سازمان تامین اجتماعی دانستند.

 

در پایان بمناسبت هفته کار و کارگر از کارگران اداره کل استان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false