×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
قرآن ستیزی مسئولان بوشهری در بزرگداشت مراسمات بوشهر پایتخت قرآنی کشور/بدلیل بی انگیزگی مسولین، مردم حاضرند خودجوش پایتخت را بدست گیرند

به گزارش چغادک نیوز: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۹ سه گانه های پایتخت های دینی را در کشور طراحی کرد که با اصرار و نظر مساعد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، برای اولین بار در کشور؛ استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ۱۴۰۰، استان یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه و کاشان نیز به عنوان پایتخت نهج البلاغه معرفی شدند.

 

این طرح بی‌نظیر که افتخار بزرگی برای استان بوشهر محسوب می‌شود در دهم خردادماه سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی اعلام شد و حداقل بودجه در نظر گرفته برای آن در استان نیز ۸۵۰ میلیون تومان و سهم وزارت ارشاد نیز ۵۰۰ میلیون تومان عنوان شده است.

 

با وجود اینکه پایتخت قرآنی محدود به یک شهر و استان نبوده و باید استان‌های دیگر کشور نیز در آن دخیل بوده و ابعادی بین المللی پیدا نماید و سفیران قرآنی سایر کشورها نیز در آن به ارائه برنامه بپردازند تا این آموزه های دینی و این کتاب مقدس و آسمانی بهتر از گذشته به نسل جدید معرفی شده و سنت الهی نیز در جامعه ترویج و نهادینه شود و به نوعی جامعه را در این شرایط بد اقتصادی از غبار ناپاکی زدوده و لطافت و مهر معنویت را جایگزین آلودگی نماید، مسئولین و متولیان امر در استان ولایتمدار و همیشه در صحنه بوشهر در این خصوص بسیار کم کاری نموده و انگیزه ای را برای عرض اندام فعالین در این حوزه از استان بوشهر، سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر فراهم نکرده‌اند.

 

مسئولین و متولیان فرهنگی استان بوشهر هنوز به اهمیت این طرح ملی پی نبرده و با سکوت معنادار خود که کرونا را در این شرایط آبی رنگ بهانه‌ای برای کم کاری و عدم اختصاص بودجه کافی را ناشی از بی‌انگیزگی خود می‌دانند به راحتی آبروی دیرینه استان زرخیز، استکبارستیز، ولایت‌مدار، انقلابی، مومن و متدین بوشهر را برده‌اند که قابل تلطیف شدن نیست.

 

مسئولین و متولیان امر در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر که باقیمانده لشکر شکست خورده دولت بی تدبیر و امیدی می‌باشند که در طول هشت سال مردم را به سوی فلاکت رهنمون ساخته اند؛ به نظر می رسد در آخرین لحظات نیز قصد دارند از این فرصت مهم فرهنگی که می‌شود استان را به نمایندگی از جمهوری اسلامی در جهان مطرح کرد، در جهت ضربه به فرهنگ اصیل و ناب اسلام محمدی استفاده نموده و با بی توجهی و بی اهمیتی به قرآن، ضربه دیگری را به پیکره اسلام و انقلابی بزنند که ما خون صدها هزار شهید را پای درخت تنومند آن آبیاری کرده ایم.

 

مسئولین و متولیان فرهنگی استان بوشهر با وجود اینکه بارها آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی از اجرای نامطلوب برنامه‌های پایتخت قرآنی گلایه نموده و عنوان داشته است: برخی قدردان این نعمت (پایتخت قرآنی) نیستند و با این موضوع بنیادین فرهنگی معامله اداری می‌کنند، هیچ کاستی در راستای اجرای این برنامه‌ها پذیرفته نیست و……. باز هم مسئولین بی تدبیر و ناامید از ادامه راه و همچنین ضعف استاندار بوشهر در پیگیری موضوع و تسریع در عزل و نصب‌ها، اقدام عاجلی انجام نداده‌اند تا به راحتی ۶ ماه از سال بگذرد و حتی مردم شهر بوشهر نیز ندانند که این طرح وجود داشته و اسمی از پایتخت قرآنی را نشنیده باشند.

 

مسئولین و متولیان بی تدبیر شهر و استان ما با وجود پیش بینی بودجه میلیاردی اجرایی این طرح، حتی به خود اجازه نداده اند با نصب بنر، تندیس و یا المانی، حداقل در سطح شهر بوشهر این طرح را به فال نیک گرفته و مراسم شاخصی بگیرند.

 

هر چقدر دشمن هزینه می نماید که این آموزه های دینی را در جامعه ضعیف کند و مردم کمتر به سوی آن گرایش داشته باشند ولی مسئولین ما به دلیل کج سلیقگی راه را برای دشمن هموارتر نموده و قطعاً با وجود مسئولین بی تدبیر ما نیازی برای هزینه کرد دشمنان اسلام در استان بوشهر نمی باشد؛ چراکه اهداف آنها به راحتی در استان استکبارستیز بوشهر در حال انجام است.

 

در حالی که آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اعلام داشته است: فعالیت مسئولان و مدیران استان باید برپایه موازین قرآنی برنامه‌ریزی شود؛ ولی به نظر می‌رسد فعالیت مسئولان ما به صورت دانش‌بنیان بر پایه تضاد با موازین قرآنی در حال تدوین می باشد که شایسته این استان ولایت‌مدار نیست.

 

هم اکنون به جرأت باید گفت حداکثر نیم درصد جمعیت استان بوشهر که اغلب آنها هم مسولین هستند، از طرح بوشهر پایتخت قرآنی اطلاع داشته چراکه برنامه های ویژه ای در این خصوص اجرا و انعکاس داده نشده است.

 

قطعاً با اجرای ناموفق این طرح در استان که در شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین نیز بدان تاکیدات ویژه ای شده است، استارت تجزیه فرهنگی زده شده و شاهد لطمات زیادی بر پیکره فرهنگ، دین، مذهب و شریعت در این استان انقلابی خواهیم بود.

 

قطعا اگر مسئولین اجرایی، این طرح را مثل مراسمات ماه رمضان، محرم و صفر به مردم واگذار نموده بودند قطعاً شاهد اجرای برنامه‌های ویژه‌ای بودیم که در کشور و عرصه بین‌المللی بازتاب زیادی داشت، زیرا هرجا کاری به مردم واگذار شد آن را به نحو احسن انجام داده اند که لازم است مسئولین بدانند؛ این مردم بودند که انقلاب کردند و این مردم هستند که آن را نگه داشته اند، نه مسئولین.

 

مسولین باید بدانند؛ مردم استان ما عاشق اهل بیت، قرآن و عترت هستند و اگر می‌دانستند که بوشهر پایتخت قرآنی است قطعا خودشان به صورت خودجوش اقدامی انقلابی و جهادی را رقم می زدند؛ چرا که قرآن ریشه در فرهنگ، آئین و رسوم دیرینه این دیار کهن دارد و همیشه مردمان این خطه دلاور خیز با قرآن مانوس بوده اند./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false