برگزاری عزاداری سنتی در استان بوشهر ممنوع شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
برگزاری عزاداری سنتی در استان بوشهر ممنوع شد

به گزارش چغادک نیوز، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر امروز در نشست مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با بیان اینکه بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان افزایش یافته است اظهار داشت: در اوج پیک چهارم کرونا تعداد بستری‌ها به ۵۰۰ نفر نرسیده بود اما هم‌اکنون به ۸۰۰ نفر رسیده پس تمام ظرفیت‌ها برای کنترل این بیماری باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کسب و کارها در شرایط کرونا آسیب دیدند خاطر نشان کرد: راهکار بهتر شدن شرایط، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استفاده مکرر از ماسک، پرهیز از دورهمی، تجمعات و سفرهای غیرضروری است.

استاندار بوشهر باتأکید بر توجه ویژه صنایع نفت و گاز به خرید کیت‌های تشخیص کرونا تصریح کرد: استان بوشهر پایتخت انرژی ایران است و صنعت نفت و گاز باید نگاه ویژه به مردم استان در شرایط کرونایی داشته باشند.

ضرورت خرید ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا از سوی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

گرواند بر همکاری خرید ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا تأکید کرد و گفت: در این راستا شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع نفت و گاز پارس جنوبی همکاری کنند تا کیت‌های تشخیصی کرونا و تشخیصی سریع هرکدام ۵۰ هزار عدد تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت افزایش بیماران کرونایی، کارکنان در اتاق‌ها کاهش دهند.

استاندار بوشهر، واریز حداقل یک میلیارد تومان توسط صنایع پتروشیمی به دانشگاه علوم پزشکی برای تأمین دارو را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم تصریح کرد: برگزاری مراسم سنتی در ایام ماه محرم و صفر در استان بوشهر ممنوع است و برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

گراوند، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آیین سوگواری ماه محرم را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به افزایش مراکز سرپایی درمان بیماران کرونایی از دستگاه‌های اجرایی که دارای درمانگاه خواست در این راستا به کمک دانشگاه علوم پزشکی بشتابند.

۸۶۶ نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند

دبیر ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان بوشهر هم از افزایش بیماران بستری در بخش کرونایی خبر داد و بیان کرد: هم اکنون ۸۶۶ نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه ۱۵۰ نفر بستری جدید به این مجموعه افزوده می‌شود.

سعید کشمیری با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۵۱۷ نفر تاکنون فوت کرده‌اند افزود: تعداد بیماران مثبت ۱۰ روز گذشته معادل تعداد بستری‌ها در کل دوره بیماری بوده است و  این رشد حیرت‌آور است به گونه‌ای که جزء ۵ استانی هستیم که روند بستری از بقیه استان‌ها سریع‌تر است.

وی پیک پنجم را موج سهمگین در انتشار و ابتلا به کرونا دانست و خاطر نشان کرد: در این دوره ابتلا، زنجیره انتقال و فوت به شدت فعال است و به‌صورت مستمر افراد جدید در حال مبتلا شدن هستند که تعداد بسیار زیادی در یک ماه گذشته مبتلا شده‌اند.

کمبود کیت تشخیص کرونا یکی از مشکلات استان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش تجهیزات درمانی استان خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به مجموعه بیمارستان‌های استان افزوده شده و در این شرایط نیاز به ۲ دستگاه دیگر نیاز است.

وی کمبود کیت تشخیص کرونا را یکی از مشکلات استان دانست و با اشاره به کمبود دارو بیان کرد: تلاش شده به ۲ روش دارو تهیه دارو از داروخانه بیمارستان و دیگری داروخانه‌های خصوصی در اختیار بیماران مورد نظر قرار دهیم.

کشمیری با توجه به پیک پنجم کرونا در استان گفت: این موج خیلی سهمگین بوده به‌گونه‌ای‌که تعدادی از افراد در انتظار تخت هستند که این وضعیت نشان از سرعت مراجعه و رشد زیاد بیماری در استان است.

۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر هم با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند تصریح کرد: در کل استان ۳۷ هزار نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینکه تاکنون ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۵۰ سال استان واکسینه شده‌اند خاطر نشان کرد: اکنون واکسیناسیون گروه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال در حال انجام است که تاکنون افزون بر ۴۰ درصد از این گروه سنی در استان واکسن دریافت کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اظهار کرد: افزون بر ۶ هزار نفر از بیماران مزمن و زمینه‌ای شامل بیماران دیابتی، فشار خون، ام اس و سرطان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با بیان اینکه ۲۱ مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان فعال است گفت: این مراکز در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر و مراکز شهرستان‌ها ایجاد شده و تزریق واکسن در تمامی مراکز بهداشتی درمانی در روستاها انجام می‌شود./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false