×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خود کی‌روش پیشنهاد قطع همکاری داد/ تیم ملی به کی‌روش شخصیت داد/ جانشین کی‌روش باید در حد او باشد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی هم به کی‌روش شخصیت داده و هم محبوبیت امروز او به خاطر تیم ملی ایران است رفتن کی‌روش نه به صلاح است و نه می‌شود جای او را به راحتی پر کرد

به گزارش "چغادک نیوز"، علی کفاشیان که این روزها درگیر تعیین وضعیت سرمربی تیم ملی است،درباره آخرین وضعیت این مذاکرات گفت: ما از اول هم به دنبال کشیدن کار به اینجا نبودیم. کی‌روش را آوردم چون مردم او را دوست داشتند و خودش را در ۴ سال اول ثابت کرده بود. ما یک قرارداد چهارسال تا ۲۰۱۸ با او بستیم و کار را شروع کردیم. از او خواستیم به ایران بیاید و با هر شرایطی بود قرارداد او امضا شد. کی‌روش با حضور مجدد کارش را برای جام ملت‌ها که مرحله اول قرارداد ما شروع کرد بعد از یک مدت ایشان برای اولین بار قبل از جام ملت‌ها به ما اعلام کرد که با این شرایط نمی‌تواند کار کند چون امکانات مناسبی در اختیار او قرار ندارد و مشکلات دیگری را نیز مطرح کرد. با این حال با صحبت با او تیم ملی به جام ملت‌ها اعزام شد. در خلال جام ملت‌ها نیز او دوباره این صحبت‌ها را تکرار کرد و ما نیز مجددا از و خواستیم کار را انجام دهد تا در زمان مناسب این مشکلات را حل کنیم.

کی روش بعد از جام ملت‌ها رسما اعلام کرد نمی‌خواهد با تیم ملی ادامه همکاری دهد

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: با توجه به همه این شرایط ما کار را با کی‌روش شروع کردیم که با او ادامه دهیم. ما به او در تمام این مدت گفتیم با شما قرارداریم و کارتان را با وجود همه مشکلات ادامه دهید تا با گذشت زمان این مشکلات برطرف شود. بعد از جام ملت‌ها ایشان رسما اعلام کرد نمی‌خواهد با تیم ملی ادامه همکاری دهد و از ما خواست تا با تفاهم از تیم ملی جدا شود. من در آن مقطع با توجه به شرایطی که در آن قرار داشتم هرگونه تصمیم‌گیری را منوط به مشورت با هیات رئیسه کردم. مشکلاتی نیز مثل مشکلات مالیاتی برای کی‌روش پیش آمد که در صدد رفع و رجوع آن هستیم.

کفاشیان تصریح کرد: فردا جلسه هیات رئیسه برگزار می‌شود و ما مجددا موضوع جدایی کی‌روش را مطرح می‌کنیم تا تصمیم در جلسه هیات رئیسه گرفته شود. به هیچ عنوان پیشنهاد قطع همکاری با کی‌روش از طرف ما نبوده است چون ما این را خوب می‌دانیم طبق قرارداد اگر ما بخواهیم با او قطع همکاری کنیم، باید پول یکسال قراردادش را که مبلغ کمی نیست پرداخت کنیم. به او گفتم باید بماند و کارش را انجام دهد. ضمن اینکه تجربه ایشان خوب بود و با بازیکنان رابطه خوب و شناخت کافی دارد. مردم نیز او را دوست دارند. با توجه به این شرایطٰ، ما می‌دانستیم رفتن کی‌روش نه به صلاح است و نه می‌شود جای او را به راحتی پر کرد.

اگر کی‌روش امروز پیش مردم محبوب است به خاطر تیم ملی و مردم است

کفاشیان در ادامه گفت: قهر کردن و غرزدن کی‌روش همیشه وجود داشته ولی من چیزی به صورت جدی ندیدم و همیشه به صورت گلایه بوده است. همکاری ما با کی‌روش یک‌طرفه نبوده. در نظر داشته باشید تیم ملی نیز به او شخصیت داده و اگر کی‌روش امروز پیش مردم محبوب است به خاطر تیم ملی و مردم است. فدراسیون نیز در این مدت با وجود همه مشکلات سعی کرده است تمام امکانات برای کار مناسب را در اختیار کی‌روش قرار دهد. در حال حاضر نیز تمایل به همکاری با او داریم و تا حد توان امکانات مورد نیاز او را در اختیارش قرار بدهیم.

اگر کی روش میلی به ادامه کار نداشته باشد، نمی‌توانیم به زور او را حفظ کنیم

وی درباره خواسته‌های سرمربی تیم ملی گفت: کی‌روش در صحبت‌های خود اعلام کرده برخی دوست ندارند من در تیم ملی کار کنم و نسبت به برخی شرایط گلایه داشت. ما نیز به او گفتیم باید تحمل انتقاد خود را بالا ببرد چرا که در ایران معمولا از کسی تعریف نمی‌شود و انتقادات بیشتر است. در حال حاضر کی‌روش خواسته‌های خود را مطرح کرده و خواستار امکانات بیشتر است که ما نیز محدودیت‌های خود را داریم ضمن اینکه تمام تلاش ما حفظ کی‌روش است ولی اگر او میلی به ادامه کار نداشته باشد، نمی‌توانیم به زور او را حفظ کنیم. کی‌روش اگر بخواهد در حال حاضر برود، با توجه به اینکه قطع همکاری را خود او مطرح کرده، باید طبق قرارداد سه ماه از مبلغ دریافتی خود را بازگرداند. با این حال من شخصا دوست ندارم این اتفاق بیفتد.

در صورت قطع همکاری با کی‌روش، من انتخاب مربی جدید را به تصمیم کار‌شناسان و مردم می‌گذارم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آینده تیم ملی درصورت قطع همکاری با کارلوس کی‌روش گفت: در صورت قطع همکاری با کی‌روش من انتخاب مربی جدید برای تیم ملی را به تصمیم کار‌شناسان و مردم می‌گذارم. من اعتقاد دارم مربی ایرانی نیز می‌تواند تیم ملی را هدایت کند اما ما باید در صورت جدایی کی‌روش، مربی در حد او بیاوریم تا خواست مردم تامین شود.

وی افزود: فردا که در خصوص سرنوشت کی‌روش تصمیم‌گیری می‌کنیم، اگر قرار به قطع همکاری با او شد باید از هفته بعد مذاکرات برای انتخاب مربی تیم ملی را شروع کنیم. ما وقتی نداریم که بخواهیم از دست بدهیم و بعد از مشخص شدن تکلیف، باید مذاکرات خود را هرچه زود‌تر شروع کنیم. کی‌روش طبق قرار داد باید به ایران می‌آمد و در حال حاضر نیز در ایران حضور دارد و می‌بینید که در حال مذاکره هستیم.

 
 
منبع: نسیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false