×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معرفی شهرها برای افزایش ماندگاری زائران اربعین در بازگشت به کشور

به گزارش چغادک نیوز، مصطفی فاطمی، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در ستاد هماهنگی خدمات سفر برای بازگشت زائران از مراسم اربعین فعالیت کرده و می‌خواهیم مدت ماندگاری زائران را در شهرهای مسیر افزایش دهیم تا سرعت بازگشت افراد کاسته شود. ما محل‌هایی را برای اطلاع رسانی به زائران پیش بینی کرده ایم همچنین اپلیکیشنی برای این اطلاع رسانی ایجاد خواهد شد. تا زائران از وضعیت مجموعه‌های بین راهی برای اسکان و جاذبه‌های گردشگری در مسیرها مطلع شوند.

وی ادامه داد: ستاد اربعین نیز کار خود را انجام خواهد داد ما هم نقش خودمان را هنگام رفت و برگشت زائران ایفا خواهیم کرد. چون زائران از شهرهای زیادی در مسیر عبور می‌کنند و در حوزه گردشگری داخلی نیز می‌توان از این فرصت استفاده کرد. به عنوان مثال کسی که از از پاکستان راه افتاده تا عراق برود؛ از شهرهای زیادی عبور می‌کند و می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری زیادی را بیند و معرفی کند این اتفاق باعث ماندگاری ماندگاری بیشتر خواهد شد همچنین زائر می‌توان معرف این شهرها هنگام برگشت باشد.

فاطمی افزود: برای همین منظور اعضای ستاد را به شهرها اعزام کردیم تا از مسیرها و خدمات رسانی‌ها بازدید کنند و اطلاع رسانی‌ها را در این زمینه تکمیل کنیم. همچنین در نظر داریم تا بازارچه‌های صنایع دستی که در مسیر رفت زائران پیش بینی شده است را در مسیر برگشت زائران نیز داشته باشیم. این بازارچه‌ها در مکان‌هایی قرار گرفته اند که پلیس راهنمایی و رانندگی برای آنها مشخص کرده است ولی عموماً در ورودی شهرها مستقر هستند.

مدیرکل گردشگری داخلی بیان کرد: معرفی شهرهای در مسیر زائران اربعین برای افزایش مدت ماندگاری هنگام برگشت و کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش حجم مسافران جاده‌ها را در دستور کار داریم. علاوه بر شهرهای مرزی، استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و سمنان نیز آمادگی حضور زائران را در مسیر برگشت دارند.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false