×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استاندار بوشهر: توسعه و پیشرفت بدون حضور نخبگان امکان پذیر نیست

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا احمد محمدی زاده روز چهارشنبه در نشست اجتماع نخبگانی سرامدان و مستعدان برتر بومی استان بوشهر- ساکن تهران افزود: اتحاد و پرهیز از اختلاف و زمینه‌سازی برای حضور سربازان جنگ اقتصادی در استان، دو رویکرد اصلی استانداری در سال‌های اخیر است.

وی اظهار کرد: شبکه‌سازی نخبگان استان با محوریت بنیاد نخبگان استان می‌تواند زمینه مناسب برای حل مشکلات استان را فراهم کند؛ مشکلات استان کاملاً مشخص است و با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کار به نخبگان، می‌توان این افراد را به بخش‌های مورد نیاز تزریق کرد.

محمدی زاده گفت: امروزه هیچ صنعتی بدون نگاه دانش‌بنیان نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و این موضوع ضرورت حضور نخبگان را در صنعت نشان می‌دهد.

وی افزود: بوشهر استانی بی‌نظیر در ظرفیت‌های طبیعی و ذاتی است و به جرات می‌توان ادعا کرد بسیاری از کشورها این ظرفیت‌ها را ندارند.

استاندار بوشهر با ارائه تاریخچه این استان در اقتصاد دریامحور، یادآور شد: چشم‌انداز جدی در این حوزه ایجاد شده و مزارع تولید صدف خوراکی و مولد مروارید و همچنین تولید میگو و ماهی نیز در حال توسعه است.

وی افزود: بیش از نیمی از تولیدات مواد اولیه پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، اما صنایع پایین دستی در استان همچنان شکل نگرفته است؛ این درحالی است که اگر این مهم محقق شود، علاوه بر از بین رفتن نرخ بیکاری، ارزش‌افزوده بسیار بالایی به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد؛ چرا که در حوزه پتروشیمی، ارزش‌افزوده در صنایع پایین دستی ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: زنجیره ارزش در نفت و گاز در استان شکل گرفته و تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر قرار دارد؛ علاوه بر آن، دو نیروگاه دیگر نیز در حال ساخت هستند.

محمدی‌زاده یادآور شد: در حوزه آب شیرین نیز اقدامات جدی در استان بوشهر در حال انجام است و با توجه به اینکه ایران کشوری کم آب و با مصرف بی‌رویه است، این اقدام می‌تواند تاثیر بسزایی در کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: صنعت شیرین‌سازی آب در استان بوشهر امروزه در حالی روزانه ۷۰ هزار مترمکعب آب تولید می‌کند که این عدد در قیاس با ۷ میلیون متر مکعب آب شیرین کن در عربستان، بسیار ناچیز است گرچه به نوبه خود رشد محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به تولید بالای پساب، تصفیه پساب یکی دیگر از برنامه‌های استانداری در سال گذشته و امسال است؛ در بحث سدسازی نیز اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و سال گذشته یکی از سدهای استان آبگیری شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false