×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سناریو تکراری و انتخاب فرمایشی هیات رئیسه شورای اسلامی شهر چغادک/ باز هم امید مردم با مهندسی انتخابات در برقراری اتحاد از بین رفت

به گزارش چغادک نیوز: یکسال از عمر ششمین دوره شورای اسلامی شهر چغادک گذشت و باوجود کاستی های فراوان هماننده دوره قبل که انتقادات زیادی را از سوی مردم به همراه داشت، این دوره نیز میراث دار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بود تا بازهم بر خلاف آرزوی مردم؛ مهمترین عملکرد آنها، کوبیدن بر طبل اختلافات در بین اعضا بشمار رود.

دوره پنجم شورای اسلامی شهر چغادک با تفرقه کلید خورد و سه عضو در حالی که قبل از شروع بکار، به توافق در خصوص تعیین هیات رئیسه و شهردار دست یافته بودند، بنای تضاد با دو عضو را در پیش گرفته و با وجود اینکه مردم بارها و بارها بر لزوم اتحاد و همدلی تاکید داشتند، ولی سه عضو در حالی که به مسائل و منافع حزبی و گروهی می اندیشیدند، سپری شد.

 

دوره کنونی نیز بار دیگر همان ترکیب سه عضو منافع گروهی را بر خواسته مردم ترجیح داده و بر اساس توافق انجام شده هیات رئیسه شورا و شهرداری را تعیین کردند تا دو عضو تنها بمانند و نتوانند کاری از پیش برده و نقشی در تصمیمات نداشته باشند، دو عضو نیز با وجود اینکه می توانستند فضای همدلی را در پیش بگیرند تا بر طبل اختلافات کوبیده نشود، به گونه ای غرض ورزانه، کینه توزانه و از سر بی تجربگی پیش رفته و تمام انرژی خود را بجای خدمت به شهر بر درگیری با سه عضو هدر داده تا مجالی برای به میان آوردن سخن اتحاد باقی نماند.

در آغاز سال دوم شورا و انتخابات هیات رئیسه نیز شنیده می شود؛ مثل سال اول شورا، بر اساس توافق به عمل آمده در منزل یکی از ذینفعان، انتخابات مهندسی شده و بصورت فرمایشی برگزار می شود و بار دیگر علی زارع به عنوان ریاست شورا و صدیقه رنجبر به سمت نایب رییس با رای اکثریت منصوب خواهد شد.

شنیده های محافل نیز حکایت از آن دارد، علی زارع و لیلا کردوانی قصد کاندیداتوری داشته و از تمایل صدیقه رنجبر جهت کاندیدای ریاست نیز نام برده شده است، ولی آنچه مسلم است زارع بازهم با رای سه عضو زمام امور را به دست خواهد گرفت تا باز هم در سال دوم شاهد اختلافات بیشتری در بدنه شورا باشیم.

این در حالی است که عامه مردم شهر چغادک اعم از معتمدین و فعالان فرهنگی، سیاسی، رسانه ای و اجتماعی شهر بر لزوم برقراری اتحاد متفق القول تاکید دارند، ولی فقط اعضای شورا که ناشی از انشقاق شدید و حفظ منافع است بر کوبیدن به طبل اختلاف نظر موافق تری دارند.

انتخابات هیات رئیسه فرصتی مغتنم و مناسبی برای ایجاد اتحاد بود و با واگذاری ریاست به یکی از دو عضو می توانست نقش اساسی در برقراری همدلی داشته باشد ولی اتاق فکر پشت پرده جریان انحرافی اختلاف فقط بدنبال منافع و در دست گرفتن امکانات، بودجه و قدرت شهری است که پیشرفت آن در گرو اتحاد است.

حال باید دید و منتظر ماند این دو دستگی ها تا کی ادامه داشته و آیا زمانی خواهد رسید که حداقل خواسته های مردمی بر متامع شخصی و گروهی ارجحیت داشته باشد و یا باید منتظر نهادهای نظارتی ماند تا با برملاکردن پشت پرده اهداف و نیات پلیدان موجبات پایان بخشیدن به این مسایل را فراهم آورند./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false