×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
منبع سوری: عناصر داعش حملات خود را از منطقه تحت اشغال آمریکا انجام می‌دهند

به گزارش چغادک نیوز، طی ماههای اخیر روند عملیات نظامی گروه تروریستی داعش در سوریه افزایش یافته و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و همپیمانانش را هدف قرار داده است.

روزنامه الاخبار به بررسی این حملات و علت آن پرداخت و نوشت، این حملات در صحراهای حمص و حماه و غرب و جنوب غرب استان دیرالزور، شرق استان رقه، صحرای السویداء و منطقه «التنف» صورت گرفته که نظامیان تروریست آمریکایی آن را اشغال کرده‌اند.

یک منبع میدانی وابسته به ارتش سوریه یه این روزنامه گفت: «هسته‌های داعش اخیرا فعالیت خود را در دو محور اصلی از سر گرفته‌اند: نخست مثلث صحراهای حمص، دیرالزور و مرزهای عراق. دوم؛ صحرای بین حماه، رقه و دیرالزور».

این منبع تصریح کرد، ورود و خروج شماری از عناصر داعش تحت نظر بوده و مشخص شده است که «شماری از حملات خود را از منطقه التنف و اطراف پایگاه آمریکایی موجود در آن آغاز می‌کند».

یک منبع بلندپایه ارتش سوریه هم گفت که آمریکا، حرکت عناصر وابسته به داعش را تسهیل و از آنان حمایت می‌کند تا بتواند بی‌ثباتی این منطقه از نظر امنیتی را تضمین کند و جنگ فرسایشی علیه ارتش سوریه در منطقه صحرای سوریه ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد، هدف آمریکا این است که هر گونه ارتباط بین شرق سوریه را با دمشق و حمص قطع کند. به همین دلیل، از زندانیان داعشی که در زندان شبه نظامیان کُرد وابسته خود، استفاده کرده و آنان را به صحرای سوریه و مرزهای عراق منتقل می‌کند.

این منبع همچنین خبر داد که برخی از افراد با عناصر داعش که در مناطق بیابانی مخفی شده‌اند، تماس می‌گیرند تا در عملیاتهای نظامی جدید شرکت کنند.

برخی از منابع محلی حاضر در منطقه شرق فرات هم گفتند که اخیرا در مناطق الشدادی و الحسکه، خودروهای نظامی آمریکا رفت و آمد زیادی به زندانهای عناصر داعش داشتند.

این منابع تأکید کردند، ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا شماری از زندانیان داعش را به مرزهای عراق انتقال داده، ولی مقصد نهایی آنان مشخص نیست./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false