×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حزب الله اطلاعاتی درباره نقشه بعدی عربستان در لبنان دارد

به گزارشچغادک نیوز:  وی این سخنان را روز یکشنبه در مراسمی در منطقه الهرمل در شرق لبنان بیان کرد.
عضو ارشد حزب الله لبنان با اشاره به تحولات اخیر مرتبط با استعفای «سعد الحریری» از نخست وزیری لبنان گفت: عربستان در کشاندن لبنان به بحران و تنش و نزاع و کشت و کشتار شکست خورد چون مسئولان لبنانی و در صدر همه «میشل عون» رئیس جمهوری و «نبیه بری» رئیس پارلمان و اغلب گروه های سیاسی در قبال سیادت و استقلال لبنان مسئولیت پذیری بالایی از خود نشان دادند.
وی افزود: این موضع قهرمانانه و والا و شجاعانه، نقشه عربستان را دست کم در مرحله اول به شکست کشاند.
رئیس شورای سیاسی حزب الله با تقدیر از موضع میشل عون رئیس جمهوری لبنان در این قضیه گفت: اگر رئیس جمهوری غیر از میشل عون داشتیم الان لبنان در وضعیت دیگری بود.
بسیاری از مقام ها و گروه های لبنانی استعفای سعد الحریری را که در عربستان سعودی اعلام شد، با فشار عربستان سعودی می دانند.
سعد الحریری صبح دیروز (شنبه) و دو هفته پس از استعفای بحث برانگیزش در عربستان سعودی از ریاض به پاریس رفت. خروج او از ریاض با پادرمیانی رئیس جمهوری فرانسه صورت گرفت.
وی روز شنبه در سخنانی پس از دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفت که در مراسم روز استقلال که چهارشنبه آینده در بیروت برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.
رئیس شورای سیاسی حزب الله اما معتقد است: پس از خروج الحریری از عربستان و انتقال وی به فرانسه و تحولاتی که پس از ان اتفاق خواهد افتاد، ما شاهد مرحله دوم این بحران هستیم.
وی گرچه گفت که حزب الله اطلاعاتی درباره نقشه جدید عربستان برای بحران در لبنان در دست دارد اما لزومی به افشای این اطلاعات و پیشی گرفتن از اتفاقات نمی بیند.
امین السید افزود: ما آسوده خاطریم و نگرانی و ترسی از هیچ چیز نداریم. اگر نگرانی وجود دارد فقط از این جهت است که کشوری بخواهد این طور بازی ها را بر سر لبنان و لبنانی ها در آورد و کشور را از ثبات به سمت ویرانی سوق دهد.

منبع: ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false