×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آمادگی نیروی انتظامی در چهارشنبه سوری و ایام نوروز  /افزایش ۱۰۰درصدی کشفیات مواد مخدر استان

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: برای چهارشنبه اخر سال در راستای امنیت مردم طرح های خوبی سازماندهی شده و این نیرو در اماده باش کامل است

به گزارش "چغادک نیوز"، سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یکساله ناجا و برنامه های نیروی انتظامی استان بوشهر برای چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی مواردی را عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون جرائم خشن در استان بوشهر از جمله قتل، تیراندازی، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و … نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده افزود:  در طی یکسال گذشته ۱۰۴ درصد کشف جرائم داشتیم که ۹۰ درصد آن مربوط به سال جاری و مابقی مربوط به سال گذشته بوده است و  وقوع قتل نیز در این مدت در استان ۲۳ درصد کاهش یافته و هر قتلی که به وقوع پیوسته نیز کشف شده است به طوری که ۱۶۳ درصد قتل‌ها کشف شده که ۱۰۰ درصد آن مربوط به امسال و ۶۳ درصد مربوط به سال گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: مورد آدم‌ربایی در استان بوشهر در سال گذشته دو مورد گزارش شده است و امسال نیز یک مورد کاهش یافته است و سرقت به عنف ۱۱ درصد و تجاوز به عنف نیز ۲۷ درصد کاهش داشتیم ضمن اینکه کشف تیراندازی و سرقت مسلحانه نیز ۱۰۶ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: امسال یک درصد کاهش وقوع سرقت در استان داشتیم و ۹۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته نیز کشف شده و کشفیات سرقت موتورسیکلت ۹۹ درصد، کشفیات سرقت خودرو نیز ۱۱۹ درصد بوده است.

۱۰ درصد افزایش کشفیات سلاح  غیرمجاز

عباس زاده خاطر نشان کرد: در سال جاری ۱۰ درصد افزایش کشفیات سلاح  غیرمجاز و ۹ درصد نیز کشفیات سوخت قاچاق داشتیم که در نوع خود تلاش ماموران نیروی انتظامی در این زمینه قابل ستایش است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: اقدامات ترافیکی ناجا در استان بوشهر نیز در سال جاری تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری ۶ درصد و برون شهری نیز ۵ درصد و تعداد تصادفات فوتی نیز در درون شهری ۶ درصد و برون شهری ۲ درصد کاهش یافته است.

وی اظافه کرد: از تیراندازی مامور ناجا به یک نوجوان که منجر به قتل وی هم شد ناراحت شدیم اما مقتول شاکی داشته و جرم وی نیز در مصادیق جرائم خشن بوده و پلیس نیز برای دستگیری وی مجوز قضایی داشته اما مقتول در حین فرار بوده که مامور ناجا اقدام به تیراندازی کرده و منجر به کشته شدن آن نوجوان شد.

عباس زاده ادامه داد: مامور ناجا راه به دستگاه قضا معرفی کردیم و دستگاه قضا نیز طبق قانون با وی برخورد کرد و هم اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

افزایش ۱۰۰درصدی کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری ۳ تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد که ۱۰۰ افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر از اقدامات خوب ناجا بوده ضمن اینکه برای ایام نوروز هم طرح‌های ویژه‌ای برای مقابله با اراذل و اوباش انجام خواهد شد.

سهم استان بوشهر برای طرح پلیس افتخاری ۱۰۰۰ نفر

وی اذعان داشت: سهم استان بوشهر برای طرح پلیس افتخاری یک هزار نفر است که بین شهرستان‌های استان تقسیم خواهیم کرد و در نوروز امسال نیز از پلیس افتخاری برای تامین امنیت و ترافیک استفاده می‌کنیم.

عباس زاده افزود: فعالیت پلیس افتخاری حرکت خوبی است که نیروی انتظامی آن را آغاز کرده و هدف آن نیز استفاده از امکانات و ظرفیت جامعه برای تامین امنیت و آرامش است.

دستگیری راننده خودره یی که دختران را ازار و اذیت می کرد

فرمانده انتظامی استان بوشهر اگفت: در یک عملیات پیجیده پلیسی راننده خودرویی که پس از ضرب و شتم دو دختر بچه ۷ و ۸ ساله آنها را مورد ازار و اذیت قرار داده بود شناسایی و دستگیر کرد .

وی افزود: اواخر بهمن و اوایل اسفندماه سال جاری این دو دختر بچه در دو محله قدیمی شهر برازجان مورد اذیت راننده یک دستگاه خودرو پراید قرار گرفتند .

عباس زاده بیان کرد: این متهم ۲۷ ساله به بهانه پرسیدن آدرس به دختر بچه ها نزدیک و انها را به زور سوار خودرو کرده و در زیر صندلی محبوس و با انتقال به جاهای خلوت مورد ازار و اذیت قرار می دهد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: کاراگاهان ویژه کشف جرم پلیس آگاهی دشتستان تحقیقات فنی و پلیسی گسترده ای را انجام داده تا موفق به شناسایی هویت راننده و خودرو متخلف شدند.

وی تصریح کرد: در یک مرحله این مجرم در تور عملیاتی پلیس قرار گرفت ولی به علت ازدهام جمعیت و عدم امکان تیراندازی از سوی پلیس موفق به فرار شد .اقدامات اطلاعاتی پلیس منجر به شناسایی مخفیگاه متهم فراری در شهر اراک شد که با اعزام کاراگاهان پلیس در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به دشتستان منتقل شد که به بزه انتسابی اعتراف کرد .

نیروی انتظامی برای چهارشنبه سوری و ایام نوروز آماده است

عباس زاده با اشاره به چهارشبنه آخر سال تاکید کرد: برای چهارشنبه اخر سال در راستای امنیت مردم طرح های خوبی سازماندهی شده و این نیرو در اماده باش کامل است .هیچ مکان خاصی را برای تجمع مردم مد نظر پلیس نبوده است.

وی در پایان اذعان داشت: در طرح نوروزی که از پایان سال جدید تا ۱۴ فروردین ماه سال اینده انجام می شود ، پلیس با استقرار ایستگاه های نوروزی و موقت در سطح جاده ها ، تفرجگاه ها و نقاط حادثه خیز دارای خلا انتظامی و ترافیکی و همچنین نظارت و کنترل اصناف ، اماکن اقامتی و گشت های امنیت اخلاقی بدنبال ایجاد امنیت برای مسافران نوروزی  و مردم استان بوشهر است

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false