×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جوانان شمال استان بوشهر درپی اشتغال پایدار/لزوم ایجاد صنایع پائین دستی

جوانان در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر دغدغه‌های بسیاری در زمینه اشتغال دارند که توسعه صنایع مختلف در این بخش از استان می‌تواند این مشکلات و دغدغه‌ها را کاهش دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از مهر، اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مشترک در نقاط مختلف کشور مطرح است و به رغم تلاش‌هایی که دراین زمینه صورت می‌گیرد، هنوز هم این دغدغه به قوت خود باقی است.

استان بوشهر نیز با وجود ظرفیت‌های بسیار زیادی که برای اشتغال دارد، هنوز میزان بیکاری جوانان این استان بالا است و نیاز است که فرصت‌های مناسبی برای اشتغال پایدار ایجاد شود.

دریا و سواحل خلیج فارس، عرصه کشاورزی، صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه اتمی، صنایع و معادن، شیلات، بنادر و گمرکات و صید و صیادی در کنار تجارت و بازرگانی از جمله ظرفیت‌های اشتغال در استان بوشهر است.

با توجه به تولید حجم بالای تولید گاز در استان بوشهر و همچنین صادرات اغلب نفت کشور در این استان، بوشهر به عنوان قطب و پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود. نیاز است که این لقب تنها در حد یک لقب باقی نماند و استان بوشهر بتواند در ابعاد مختلف از پایتخت انرژی کشور بودن خود به خوبی بهره گرفته که یکی از این زمینه‌ها اشتغال است.

در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر شاهد توسعه روز افزون صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستیم و به تبع آن اشتغال‌ خوبی نیز ایجاد شده است ولی در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر کمتر شاهد این توسعه هستیم.

شهرستان‌های دیلم و گناوه در شمال استان بوشهر علی‌رغم اینکه صادرات بیش از ۹۵ درصدی نفت کشور را بر عهده دارند، فرصت‌های کمی برای اشتغال ایجاد شده است.

اغلب جوانان این شهرستان‌ها به عت نبود اشتغال پایدار در عرصه‌های صید و صیادی و تجارت از طریق دریا می‌پردازند که این موضوع پاسخگوی نیازهای اشتغال این شهرستان‌ها نیست.

توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و ایجاد صنایع پائین‌دستی نفت و گاز می‌تواند دغدغه های اشتغال در شمال استان بوشهر را تا حدود زیادی برطرف کند.

اشتغال دغدغه اساسی مردم شهرستان دیلم

فرماندار شهرستان دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم شهرستان دیلم مطرح است و نیاز است که طرح‌های مناسبی به منظور توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان اجرا شود.

قاسم قائدی با اشاره به وجود منابع بزرگ نفت و گاز در اطراف دیلم، اضافه کرد: این شهرستان نقش بسیار مهمی در تولید نفت دارد و نیاز است که نیروهای بومی در این صنایع مشغول به کار شوند و در پروژه‌های و طرح‌های مختلف نیروهای بومی مشغول به کار شوند.

وی خاطرنشان ساخت: دولت تدبیر و امید تلاش بسیار زیادی را به منظور بهبود وضعیت اشتغال در نقاط مختلف کشور دارد و این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های دولت است که شاهد اجرای طرح‌های مختلفی در این زمینه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان دیلم از ظرفیت‌های گردشگری به عنوان یکی از راهکارهای توسعه شهرستان دیلم یاد کرد و ادامه داد: توسعه صنایع پائین‌دستی نفت و گاز در شمال استان بوشهر نیز می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد.

توسعه گردشگری گناوه برای بهبود وضعیت اشتغال

فرماندار شهرستان گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش گردشگری است و یکی از قطب‌های گردشگری استان بوشهر است که باید با توسعه زیرساخت‌ها زمینه توسعه بخش گردشگری را فراهم سازیم.

عبدالنبی یوسفی با بیان اینکه توسعه گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه اشتغال پایدار در این منطقه خواهد داشت، اضافه کرد: ایجاد دهکده‌های گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوب شده است که اجرای آنها به توسعه اشتغال کمک زیادی خواهد کرد.

وی اجرای پتروشیمی گناوه را به عنوان یکی از طرح‌های تاثیرگذار در اشتغال این شهرستان خواند و تاکید کرد: گام‌های بسیار مهمی برای اجرا و ساخت پتروشیمی گناوه صورت گرفته است و امیدواریم مراحل نهایی اجرای آن طی شده و به زودی عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان گناوه تاکید کرد: بخش عمده‌ای از مردم شهرستان گناوه از طریق دریا امرار معاش می‌کنند که تلاش داریم تا با رفع مشکلات این بخش، به بهبود وضعیت اشتغال آنها کمک کنیم.

ایجاد منطقه ویژه شمال استان بوشهر با توسعه صنایع پائین دستی

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح‌های بسیار مهمی به منظور توسعه اشتغال در مناطق شمالی استان بوشهر در دست اجرا داریم که می‌توان به توسعه گردشگری و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شمال استان اشاره کرد.

رضا عوض‌پور با بیان اینکه منطقه شمال استان بوشهر با سرمایه‌گذاری شرکت شستا اجرایی خواهد شد، اذعان داشت: در این منطقه صنایع پائین دستی نفت و گاز مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: در این منطقه یک واحد متانول، یک واحد پلی اتیلن و یک واحد پروپیلن فعال می شود که ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن محصول را دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر حجم سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این طرح را بیش از دو هزار و میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در پی نهایی کردن تفاهم نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح تا سال آینده اجرایی خواهد شد، بیان داشت: این طرح‌ها تحول بزرگی را در شمال استان بوشهر ایجاد خواهد کرد و نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت اشتغال داد.

عوض‌پور تصریح کرد: سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دارای برکات بسیار زیادی برای استان بوشهر بود که بخشی از این مصوبات باعث ایجاد اشتغال مناسب در استان و برای شمال استان بوشهر خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false