×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حملات تروریستی روزهای اخیر پاریس با دستکم ۲۰ کشته پایان یافت

عملیات پلیس فرانسه برای پایان بخشیدن به دو گروگان‌گیری در شمال شرقی و شرق پاریس با حمله نیروهای ویژه پایان یافت.

به گزارش "چغادک نیوز"،

به نقل از  خبرگزاری تسنیم، امروز پاریس،‌ پایتخت فرانسه،‌ شاهد دو گروگان‌گیری در شرق و شمال شرقی این شهر بود. عملیات پلیس فرانسه برای دستگیری دو مظنون حملات تروریستی روز چهارشنبه (۱۷ دی) در پاریس که ۱۲ کشته و ۱۱ زخمی در پی داشت، در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی پاریس، با حمله افراد پلیس و کشته شدن مهاجمین پایان یافت.

سلم حمید مراد (۱۸ ساله) یکی از مظنونان حمله روز چهارشنبه به مجله چارلی ابدو در پاریس است، خود را تسلیم پلیس کرد. اما دو مظنون دیگر این حادثه که دو برادر الجزایری تبار به نام‌های سعید کواشی (۳۴ ساله) و شریف کواشی (۳۲ ساله) هستند، ضمن فرار یک مرد ۲۶ ساله را در روستای "دامارتان آنگوئل" به گروگان گرفته بودند.

دومین گروگان‌گیری نیز در یک سوپرمارکت مخصوص یهودی‌ها در شرق پاریس رخ داد. بنا بر گزارش‌ها آمدی کولیبالی، فرد گروگان‌گیر، همان مهاجمی بود که روز گذشته یک پلیس زن را با شلیک گلوله از پای در آورد. وی خواهان توقف عملیات پلیس برای دستگیری برادران کواشی شده بود.

در جریان گروگان‌گیری دوم پنج نفر شامل کولیبالی کشته شده و ۱۵ گروگان نیز نجات یافتند. برخی خبرها حاکی از حضور یک مرد مسلح دیگر در این حادثه دارد که ظاهر متواری شده است. حیات بوم‌الدین، یکی دیگر از همدستان کولیبالی، نیز فعلا متواری است.

بدین ترتیب در جریان حملات و تعقیب و گریزهای چند روز اخیر پاریس، دستکم ۲۰ نفر شامل سه تروریست کشته شدند.

در ادامه گزارش حاضر اخبار لحظه به لحظه از دو گروگان‌گیری ارائه می‌شود:

۲۱:۲۲ برخی گزارش‌های تأیید نشده حکایت از این دارند که یک مرد مسلح دیگر در جریان گروگان‌گیری دوم حضور داشته که اکنون متواری است.

۲۰:۴۲ هنوز لحظاتی از پایان این گروگان‌گیری‌ها نگذشته بود که مقامات پلیس خبر از یک فقره گروگان‌گیری دیگر در مونت‌پلیه دادند. گزارش‌های اولیه حاکی از این هستند که این گروگان‌گیری احتمالا در پی یک سرقت رخ داده و ارتباطی با گروگان گیری‌های پاریس ندارد. (بیشتر بخوانید)

۲۰:۳۲ خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که در جریان درگیری بین گروگان‌گیر و نیروهای ویژه در فروشگاه کوشر چهار گروگان کشته شده‌ و ۱۵ نفر دیگر نجات داده شده‌اند.

۲۰:۰۹ خبرگزاری رویترز مدعی شده است که دستکم چهار گروگان فروشگاه کوشر کشته شده‌اند.

۱۹:۵۸ به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات پلیس اعلام کردند که آمدی کولیبالی، گروگان‌گیر فروشگاه یهودی کوشر، نیز طی درگیری‌ها کشته شد. تمام گروگان‌های این حادثه در سلامت هستند. حیات بوم‌الدین، زنی که گفته می‌شود همدست گروگان‌گیر فروشگاه کوشر بوده هنوز متواری است.

۱۹:۵۱ خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پس از حمله نیروهای ویژه پلیس به فروشگاه کوشر تعدادی از گروگان‌ها آزاد شدند.

۱۹:۴۷ خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دو مظنون حمله تروریستی چارلی ایبدو که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر در پاریس شد، کشته شدند. فرد گروگان گرفته شده توسط پلیس نجات یافت.

۱۹:۴۱ شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که در مکان گروگان‌گیری دوم در شرق پاریس نیز صدای پنج انفجار شنیده شده است.

۱۹:۳۱ یک مقام رسمی فرانسوی اعلام کرد که پلیس عملیات برای آزاد کردن گروگان تروریست‌های مسؤول قتل عامل چارلی ابدو را آغاز کرده‌اند.

۱۹:۲۹ دودی بر فراز ساختمانی که تروریست‌های چارلی ابدو در آن مستقر هستند، مشاهده می‌شود. پیش از آن چندین صدای گلوله و انفجار شنیده شده.

۱۷:۴۱ در پی یک هشدار اشتباه میدان تروکادرو در نزدیک برج ایفل در پاریس تخلیه شد. وزارت کشور فرانسه بعدها اعلام کرد که وضعیت امنیتی در این میدان عادی است.

۱۷:۳۶ وزارت کشور فرانسه لحظاتی پیش گزارش خبرگزاری فرانسه مبنی بر مرگ دو نفر در جریان این حمله را تکذیب کرد.

۱۷:۲۴ یک منبع پلیس به رویترز گفته است که در گروگان‌گیری کوشر یک نفر به شدت زخمی شده و شش تن دیگر به گروگان گرفته شده‌اند.

۱۷:۰۹ پلیس فرانسه تصاویر افرادی را که روز گذشته (پنج‌شنبه) پلیس زن فرانسوی را به قتل رسانده و احتمالا در گروگان‌گیری فروشگاه کوشر دست دارند را منتشر کرد.

۱۷:۰۳ به گزارش فرانس‌اینفو در میان پنج گروگان فروشگاه کوشر کودکان و زنان نیز وجود دارند.

۱۶:۵۹ گروه تروریستی داعش با انتشار یک نوار ویدئویی در یوتیوب مسؤولیت این حملات را بر عهده گرفته و آمریکا و انگلستان را نیز به انجام حملات مشابه تهدید کرد. (بیشتر بخوانید)

فروشگاهی که تروریست‌های منتسب به داعش ۲ نفر را در آن کشته و ۵ نفر دیگر را گروگان گرفته‌اند

۱۶:۴۳ یورونیوز اعلام کرد در جریان دومین گروگان‌گیری دستکم ۲ نفر کشته شده و ۵ نفر نیز گروگان گرفته شده‌اند.

۱۵:۳۷ چندین مدرسه در اطراف محلی که مظنونان توسط پلیس محاصره شده‌اند، تخلیه شده است

۱۵:۲۸ وزارت کشور فرانسه اعلام کرد اولویت مقامات پیدا کردن راهی برای گفتگو با مظنونان چارلی ابدو است.

۱۴:۴۴ پلیس فرانسه اعلام کرده فردی که روز گذشته در یک تیراندازی یک زن پلیس را به قتل رساند با مظنونین حمله تروریستی به هفته‌نامه چارلی ابدو در ارتباط بوده است.

ساختمانی که تروریست‌ها در آن پناه گرفته‌اند

۱۴:۱۴ پلیس فرانسه می‌گوید که در حال مذاکره با دو مهاجمی است که اکنون در داخل یک ساختمان چاپ یک نفر را گروگان گرفته‌اند. "گروگان‌گیرها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند شهید شوند."

۱۳:۵۸ مظنونین حمله تروریستی اکنون در یک ساختمان نشر و چاپ در منطقه صنعتی روستای دامارتان آنگوئل تحت محاصره پلیس قرار گرفته‌اند. گزارش‌های شبکه دوم فرانسه حاکی از این است که گروگان این مظنونین یک مرد ۲۶ ساله است.

۱۳:۴۷ فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در وزارت کشور اعلام کرد که هنوز عملیات پلیس پایان نیافته است. وی به جزئیات بیشتری درباره عملیات اشاره‌ای نکرد.

۱۳:۳۸ وزیر کشور فرانسه اعلام کرد وضعیت جسمی چهار نفر از افرادی که در جریان حمله به هفته‌نامه "چارلی‌ابدو" به شدت زخمی شده بودند، دیگر در وضعیت خطرناک قرار ندارد.

۱۳:۲۶ فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، برای اینکه از نزدیک در جریان عملیات پلیس برای دستگیری مظنونان قرار گیرد به وزارت کشور رفته است.

۱۲:۵۰ خبرگزاری فرانسه اعلام کرد مقامات فرانسوی گزارش‌ها درباره کشته شدن چندین نفر در جریان تعقیب و گریز را تکذیب کرده‌اند.

۱۲:۴۸ پلیس فرانسه اعلام کرد که مذاکرات با برادران کواشی آغاز خواهد شد.

۱۲:۳۴ رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند در جریان تعقیب و گریز مظنونین حادثه تروریستی چارلی عبدو که اکنون در شمال شرق پاریس ادامه دارد، تا کنون دو نفر کشته و ۲۰ نفر نیز زخمی شده‌‌اند.

۱۱:۵۲ برنارد کازنو وزیر کشور فرانسه نیز لحظاتی پیش اعلام کرد در حال حاضر عملیاتی برای بازداشت مظنونان حمله چارلی ابدو در شمال شرق پاریس در حال انجام است.

وی همچنین گفت تصور می‌شود مظنونان یک نفر را نیز در خودروی خود در منطقه "دامارتان" در ۲۲ کیلومتری شمال شرق پاریس گروگان گرفته‌اند.

تمام شبکه‌های تلویزیونی بزرگ جهان با قطع برنامه‌های عادی خود به پخش زنده عملیات دستگیری مظنونین پرداخته‌اند

۱۱:۴۷ در جریان تعقیب و گریز مظنونین حادثه تروریستی هفته‌نامه "چارلی ابدو"‌ شمال شرق پاریس افراد پلیس و تروریست‌ها به سوی یکدیگر تیراندازی کرده‌اند.

انتهای پیام/پ

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false