×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
همکاری ایرنا و رسانه‌های بلغارستان در سایه توافق‌های جامع

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، علی نادری، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و “کریل والچف” رئیس خبرگزاری بلغارستان پس از امضای این یادداشت تفاهم، درباره امکان همکاری‌های دوجانبه بازرگانی، از جمله در تولید و فروش عکس و محصولات چندرسانه‌ای نیز رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درباره چشم‌انداز استفاده ایرنا از ظرفیت‌های اتحادیه خبرگزاری‌های بالکان برای دسترسی به مخاطبان این منطقه از اروپا گفت‌وگو کردند. ۱۲ خبرگزاری رسمی از کشورهای حوزه بالکان، از جمله آژانس BTA در این اتحادیه عضویت دارند.

استفاده از ایرنا و بتا به عنوان منبع دست‌اول خبرهای ایران و بلغارستان، انتشار اخبار برگزیده دو طرف و دیدارهای حرفه‌ای برای مشارکت، همکاری و تبادل تجربه، مهم‌ترین بخش‌های تفاهمنامه دوجانبه ایرنا و بتا است.

مدیرعامل ایرنا همچنین روز جمعه یک یادداشت تفاهم سه‌جانبه‌ای را با “اسنژانا تودورووا” رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران بلغارستان و مسعود احمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، امضا کرد.
در این یادداشت تفاهم، خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرد برای اعضای اتحادیه خبرنگاران بلغارستان، کارگاه‌های آموزشی برخط (آنلاین) برگزار کند و ایرنا و این اتحادیه در زمینه پوشش خبری برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی که توسط رایزنی‌های فرهنگی دو کشور برنامه‌ریزی می‌شود، همکاری کنند. همکاری برای معرفی ایران شناسان بلغاری و نیز ایرانیان شاخص و مقیم بلغارستان، از دیگر موضوعات این یادداشت تفاهم است.

 

معاون رئیس‌جمهوری بلغارستان: چاره مبارزه با اخبار کذب، افزایش سواد رسانه‌ای است

همکاری ایرنا و رسانه‌های بلغارستان در سایه توافق‌های جامع

مدیرعامل ایرنا که به دعوت همتای بلغار خود صوفیا پایتخت بلغارستان سفر کرده است، روز جمعه در مراسم افتتاحیه گردهمایی جهانی رسانه‌های بلغار در شهر “کازانلاک” این کشور نیز شرکت کرد.
ر این مراسم، “ایلیانا یوتووا” معاون رئیس‌جمهوری بلغارستان، با اشاره به هرج و مرج خبری ناشی از افزایش خبرهای کذب، گفت: برخی می‌گویند در چنین شرایطی، هرکس کمتر خبر بداند، موفق‌تر است! برخی دیگر هم اعتقاد دارند که برای مبارزه با کمپین اخبار کذب، باید متقابلا کارزار اخبار کذب راه‌اندازی کرد! اما من اعتقاد دارم تنها راه پیشرفت و مقابله موثر با خبرهای کذب، افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای است.

گردهمایی سالانه رسانه‌های بلغار، امسال همزمان با فصل گلاب‌گیری در شهر کوچک کازانلاک که نماد گل رز و گلاب بلغاری است، به مدت سه روز برگزار می‌شود.

کریل والچف، رئیس بی تی ای در مراسم افتتاحیه این گردهمایی گفت: کهن‌ترین اسناد درباره گل رز، به کشور ایران مربوط است. با این حال، بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ترکیه، نیجریه، ویتنام،… نیز سنت‌های تاریخی درباره گل رز و استفاده از آن دارند.

وی از اینکه امسال روزنامه‌نگاران بلغار، همایش خود را در شهر گلاب بلغارستان (کازانلاک) برگزار می‌کنند، ابراز خوشنودی کرد.

وزیر امور خارجه بلغارستان و شهردار کازانلاک، از دیگر سخنرانان مراسم گشایش هجدهمین گردهمایی جهانی رسانه‌های بلغار بودند.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false