×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مربی تیم ملی: دوومیدانی گوشت قربانی شده است

به گزارش چغادک نیوز، محسن ربانی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت دوومیدانی، اظهار داشت: هرچند وقت یک بار مسابقات بین‌المللی دوومیدانی برگزار می‌شود و آن هم ملاک تعیین سطح دوومیدانی ایران شده است. در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا احسان حدادی و ملی‌پوشان دیگر پرتاب دیسک، چکش و نیزه حضور نداشتند زیرا خود را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند. ورزشکاران و مربیان برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی کردند و تغییراتی که الان در فدراسیون به وجود آمده را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم به روند رو به رشد دوومیدانی کمک کند.

مربی پرش با نیزه تیم ملی دوومیدانی عنوان کرد: مهسا میرزاطبیبی ملی‌پوش پرش با نیزه شرایط خوبی دارد، اما در دو سال گذشته توجهی به او نشد. فدراسیون علاقه‌ای نداشت تا او را به مسابقات برون مرزی اعزام کند در حالی که شانس حضور در مسابقات داخل سالن آسیا در قزاقستان را داشت و حتی رکورد شخصی وی ۴ متر و ۳ سانتیمتر بود، اما در انتخابی ۳ متر و ۷۰ سانتی‌متر پرید در حالی که آسیب دیده بود و به همین دلیل نتوانست رکورد شخصی خود را تکرار کند. قرار بود فدراسیون سه انتخابی برگزار کند، اما به یکباره نظرش تغییر کرد و یک انتخابی برگزار شد.

وی یادآور شد: ارشیا مصدقی نیز توانست ورودی قهرمانی داخل سالن آسیا را بیاورد و بعد از فرزانه فصیحی عملکرد خوبی داشت. وی نوجوان ۱۸ ساله‌ای است و توانسته به رکورد رده بزرگسالان را در پرش با نیزه دست یابد و حتی در رده ششم آسیا قرار گرفت. در دور قبل مصدقی توانست ورودی مسابقات جوانان جهان را کسب کند، اما فدراسیون او را اعزام نکرد. وی شانس زیادی برای کسب مدال در پیکارهای جوانان آسیا را دارد و باید از او حمایت شود.

ربانی خاطرنشان کرد: به طور قطع حضور ورزشکاران در بازی‌های آسیایی برای مدال گرفتن است، اما باید واقعیت دوومیدانی ایران را بپذیریم زیرا در چند سال گذشته چیزی نکاشتیم که بخواهیم برداشت کنیم. باید از امروز برای بازی‌های آسیایی چند سال آینده برنامه‌ریزی شود نه آنکه ۶ ماه قبل از بازی‌ها اردو بگذارند و توقع کسب مدال داشته باشند.

وی درباره کسب مدال رده‌های پایه در مسابقات آسیایی و بین‌المللی تاکید کرد: دوومیدانی را با رده بزرگسالان می‌سنجند؛ اما دوومیدانی‌کارانی که در ۲ دوره گذشته مدال آوردند، الان کجا هستند. در کویت ۱۳ مدال کسب کردیم و در ازبکستان هم به مدال رسیدیم، اما الان برنامه‌ای برای دوومیدانی‌ نداریم. حتی دستمزدی هم که به همه مربیان می‌دادند به من ندادند.

مربی تیم ملی دوومیدانی عنوان کرد: فرزانه فصیحی در بازی‌های آسیایی شانس‌ کسب مدال است و باید از او بیشتر حمایت کنیم تا نتیجه بهتری بگیرد. وقتی یک نفر با تلاش خود به جایی می‌رسید باید فدراسیون در ادامه از او حمایت کند.

وی گفت: دوومیدانی ایران پَس‌رفت کرده است. دختران ما شرایط بهتری از پسران دارند، اما به مدال نمی‌رسند. در المپیک لندن ۱۰ ورودی آوردیم و الان هم ورودی‌های المپیک بسیار بالا رفته و ما هم کاری نکردیم و تنها مسئولان دوومیدانی درگیر دعواهای شخصی شدند. دوومیدانی گوشت قربانی شده و کسانی در گذشته مدیریت این فدراسیون را برعهده گرفتند که نباید می‌آمدند. آرزو می‌کنیم همه دست به دست هم دهیم تا دوومیدانی به جایگاه شایسته خود بازگردد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false