×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ساپینتو: هشت ماه است که حقوق نگرفته‌ایم/ در دربی برگشت هیچ تیمی استحقاق برد نداشت

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از فینال جام حذفی با پرسپولیس در واکنش به مشکلات مالی این تیم گفت: حدود ۷، ۸ ماه است که حقوق‌مان را نگرفته‌ایم و هر هفته هم قول‌هایی را به ما داده‌اند اما هنوز شرایط برای من، کادر فنی، کادر پزشکی و بازیکنان تغییر نکرده و کسی پولی دریافت نکرده است.

سرمربی پرتغالی استقلال افزود: سخت است که با این شرایط روی کارمان تمرکز کنیم و خسته از این اتفاقات هستیم.

وی تاکید کرد: با وجود این مشکلات، تمرکزمان را روی این بازی گذاشته‌ایم، روی یک فینال که باقی مانده و باید ببریم.  با تمام قدرت و اتحادی که داریم جلو می‌رویم. با شهامت، شجاعت، قلبمان و همه چیزی که داریم برای فینال می‌جنگیم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: ۱۰۰درصد مطمئنم که می‌توانیم در این فینال برنده شویم. به تیمم اعتماد زیادی دارم. با شرایط خوبمان این استحقاق را داریم که با یک جام قهرمانی، فصل را به پایان برسانیم.

ساپینتو اضافه کرد: احترام بسیار زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائلم هستیم، بازیکنان فوق‌العاده خوب و باتجربه‌ای هستند ولی به ظرفیت‌ها و روحیه تیمی خودمان هم باور داریم. بنابراین فردا می‌تواند روز ما باشد.

وی با اشاره به دربی برگشت که با شکست استقلال به پایان رسید، اظهار داشت: فکر می‌کنید در بازی قبلی پرسپولیس مستحق بود ما را شکست دهد؟ هیچ کدام از دو تیم استحقاق برد را نداشتند. دربی رفت ما باید با اختلاف ۲ گل برنده می‌شدیم اما در بازی برگشت هیچ تیمی استحقاق نداشت. من به نظر همه احترام می‌گذارم اما مساوی نتیجه عادلانه‌ای می‌توانست باشد.

سرمربی استقلال به شناختش از پرسپولیس اشاره و اضافه کرد: طبیعتا پرسپولیس را آنالیز کرده‌ایم. همان طور که آنها روی تیم ما مطالعه کرده‌اند. بازی آخر با پرسپولیس را دوباره تماشا کردیم. آنها از آن بازی تاکنون  سیستم و بازیکنانشان را تغییر نداده‌اند و همان پویایی قبلی را دارند ولی در دربی آخر بازیکنان کلیدی در تیم ما، یک مصدومیت کوچک داشتند و برای آن بازی روحیه خیلی بالایی نداشتند. از لحاظ ذهنی و بدنی خیلی سرحال نبودند، الان اما در همه زمینه‌ها از تهاجمی گرفته تا دفاعی خیلی بیشتر آماده این دربی هستیم.

سرمربی پرتغالی افزود: تنها چیزی که از بازیکنانم می‌خواهم این است که همه استعدادشان را داخل زمین بیاورند، چون ما یک تیم با استعدادهای بزرگ هستیم که این را در بازی با نساجی و تراکتور نشان دادیم. در شرایط خوبی هستیم و باید از این شرایط فوق‌العاده استفاده کنیم و همه چیزمان را برای فینال بگذاریم.

وی ادامه داد: همه شور و علاقه و قلبمان را باید برای بازی فردا بگذاریم. باید طوری در این دربی بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است. تیمم را با این روحیه احساس می‌کنم و بازیکنانم منتظر این بازی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی فردا سورپرایز خاصی دارد، گفت: می‌توانید چنین انتظاری داشته باشید که با استراتژی بازی کنیم. در ایران اما زیاد نمی‌توانید سِری و مخفیانه کارتان را انجام بدهید چون همه چیز را می‌دانند. هر زمان می‌خواهم در تمرین استراتژی بگذارم، می‌بینم خیلی‌ها هستند که فیلم‌وعکس می‌گیرند و از پنجره‌های مقابل تمرین را تماشا کنند و این کار ما را سخت کرده است.

ساپینتو تاکید کرد: با این حال، سعی اما خوب تلاش کنیم و خودمان را طوری برای این بازی آماده کنیم که پرسپولیس غافلگیر شود. آنها هم تیم خوبی دارند و ما باید در یک‌سری موارد بهتر کار کرده و آنها را شکست دهیم.

سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به اشتباهات داوری، مدعی شد: من به نظر همه احترام می‌گذارم اما اگر داوران می‌گذاشتند ما قهرمان بودیم. همه این را می‌دانند و حتی در دربی وقتی بازی صفر- صفر بود، داور برای ما پنالتی نگرفت. اگر داور گفته این پنالتی نیست، در بازی بعدی پرسپولیس با گل‌گهر، دقیقا مثل همان صحنه‌ را برای آنها پنالتی گرفتند. آن صحنه را یادتان هست؟ دقیقا همان صحنه بود، چطور است که یک صحنه را در یک بازی پنالتی نگرفتند و در یک بازی دیگر پنالتی تشخیص دادند؟!

ساپینتو افزود: من در کارم خیلی جدی هستم و به همه احترام می‌گذارم. این اشتباهات اما یادمان نمی‎رود ولی مقابل آنها می‌جنگیم. من هیچ چیزی برای خودم نمی‌خواهم فقط یک داور منصف می‌خواهم. هیچ مشکلی ندارم که اگر یک داور عملکرد خوبی داشته باشد و ما نتیجه نگیریم، بروم و به او بگویم که «خوب قضاوت کردی»؛ در بیشتر بازی‌ها اما داور این فرصت را به من نداد که از او تشکر کنم و بگویم خیلی خوب قضاوت کردید. این قهرمانی را از ما گرفتند و همه هم این را می‌دانند.

سرمربی استقلال درباره شادی تحریک‌آمیز علیرضا بیرانوند پس از پایان دربی برگشت در لیگ برتر، گفت: به دروازه‌بان پرسپولیس احترام می‌گذارم و احساس خوبی نسبت به او دارم ولی بازیکنان و تماشاگران ما، کاری که او بعد از بازی مقابل ما انجام داد را فراموش نمی‌کنند. ولی اگر می بازیم یا برنده می‌شویم باید به هم احترام بگذاریم. این مدل تحریک کردن‌ها برای فوتبال خوب نیست، علیرضا گلر خوبی است و ارتباط خوبی با او دارم اما از کاری که کرد خوشم نیامد و من یادم نمی‌رود و امیدوارم تماشاگران هم یادشان نرود. من به نظر و عقیده همه احترام می‌گذارم اما ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم.

وی تاکید کرد: دیدار فردا فقط یک بازی است و همه به هم احترام می‌گذاریم و همه برای اینکه ببرند سخت با هم رقابت می‌کنند ولی این یک جنگ نیست و ما باید به یکدیگر احترام بگذاریم. باید با احساسات و هیجان‌مان بازی کنیم اما خودمان را هم باید کنترل کنیم. برای من مهم‌ترین چیز در زندگی بردن است، بردن برای من یعنی همه چیز.

ساپینتو خاطرنشان کرد: در فرهنگ‌مان یاد گرفته‌ام که هیچ وقت کار را رها نکنم. بعضی وقت‌ها نمی‌گذارند کارتان را انجام دهید و اخراجتان می‌کنند. الان، تیم من را حمایت می‌کند و من هم باید آنها را حمایت کنم. اگر آنها را تنها بگذارم همه چیز ۱۰برابر بدتر می‌شود. اگر تنهایشان می‌گذاشتم مطمئنم با این اتفاق در لیگ دهم می‌شدیم، به فینال جام حذفی هم نمی‌رسیدیم. ما یک خانواده تشکیل داده‌ایم و به ظرفیت‌های خودمان ایمان داریم. به هم احترام می‌گذاریم و برای باشگاه و هواداران بازی می‌کنیم. بازیکنان باشخصیت و خوبی داریم که حرفه‌ای هستند و هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم و همیشه می‌جنگیم.

وی درباره اینکه شکست در بازی فردا می‎تواند در ماندن یا نماندش تاثیر بگذارد نیز گفت: بیریم یا نبریم باید به تصمیم احترام بگذاریم. من برای همه چیز در این شغل آماده هستم. بسیار به تیمم و کاری که انجام می‌دهم اعتماد به نفس دارم. ما یک فصل فوق‌العاده را داشتیم، اگر بخواهیم به خاطر یک بازی برای آینده یک مربی تصمیم بگیریم و بگوییم بعضی چیزها خوب بوده یا نه یک مسئله است. بدون توجه به ذهنیت یک باشگاه برای تصمیم‌گیری برای آینده، من الان کاملا روی بازی متمرکز هستم که بازی را ببریم و بعد از آن زمان داریم که راجع‌به بقیه چیزها صحبت کنیم.

ساپینتو در ادامه درباره اینکه چرا در دربی برگشت ارسلان مطهری را از ابتدا به میدان نفرستاد، اضافه کرد: ارسلان از اول بازی نکرد به خاطر اینکه ۱۰۰درصد آماده نبود و ما با هم تصمیم گرفتیم که در نیمه دوم از او استفاده کنیم. من هم نباید همه چیز را همیشه توضیح بدهم ولی ما در دربی به خاطر اینکه ارسلان فیکس نبود، نباختیم. همین طور که در بازی قبلی بدون ارسلان هم پیروز شده بودیم.

سرمربی استقلال درباره اینکه آیا کوین یامگا و عارف غلامی به بازی فردا می‌رسند، گفت: فردا صبح تست می‌گیریم که می‌توانند بازی کنند یا نه.

ساپینتو در پایان درباره کنار گذاشتن ابوالفضل جلالی به دلیل مسائل انضباطی از لیست بازی فردا نیز تاکید کرد: من هیچ چیزی راجع‌به لیست نمی‌گویم. تنها می‌گویم تیم من، بازیکن من، دروازه‌بان من، همه با اعتماد به نفس بالا برای بازی فردا آماده هستند.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false