×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هشدار فلسطینیان نسبت به گسترش شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی قدس

به گزارش چغادک نیور، بامداد یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی‌ها در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: نیروهای اشغالگر با ایجاد یک‌هزار و ۲۱۵ واحد مسکونی برای شهرک نشینان در محله شیخ جراح و توسعه شهرک‌های دیگر در بیت المقدس و ایجاد شهرک جدید در شمال کرانه باختری موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، بودجه هنگفتی برای توسعه زیرساخت‌های این شهرک‌ها تخصیص داده شده است و به موازات آن رژیم صهیونیستی به تهیه نقشه‌های یهودی‌سازی، ادامه حفاری در زیر دیوار البراق در مجاورت دیوار غربی مسجد مبارک الاقصی و زیر شهر سلوان که در ضلع جنوبی الاقصی قرار دارد با هدف محاصره الاقصی با حفاری‌هایی که اکنون زیرساخت آن را تهدید می‌کند، می‌پردازد.

این گزارش افزوده است که اشغالگران در تلاش برای کوچاندن فلسطینیان ساکن قدس شرقی و مرتبط ساختن شهرک‌های قدس شرقی به شهرک‌های اریحا تا دریای مرده در شرق هستند و جابجایی روستای «عین سامیه» در نزدیکی رام الله بخشی از یک طرح جامع برای آوارگی فلسطینیان به ویژه جوامع ساکن در دامنه‌های شرقی کرانه باختری با هدف جداسازی آنها از شهرها و جلوگیری از استقرار از یک کشور فلسطینی است.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

پیش از این عربستان سعودی، امارات و اردن نیز با صدور بیانیه‌هایی توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false