×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ترکیب منتخب هفته‌ هفدهم لیگ برتر؛ آبیِ استقلالی

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازایرنا، هفدهمین هفته‌ی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت بازی طی ۲ روز به اتمام رسید و شاهد رد و بدل شدن ۱۹ گل بودیم. در این هشت دیدار تنها یک بازی با نتیجه‌ی مساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد و در چهار بازی، چهار گل به ثمر رسید.

 

تیم‌های استقلال، تراکتور و سپاهان در ترکیب منتخب هفته گوی سبقت را از بقیه‌ی تیم‌ها ربودند. با این وجود به جز این سه تیم، سه تیم دیگر نیز در جمع بهترین‌ها سهمیه داشتند. استقلال اما با حضور چهار بازیکن، بازگشتی درخشان به لیگ برتر و ترکیب منتخب داشت.

 

دروازه‌بان: کریستوفر کنت(فولاد):

 

در هفته‌ای که حسین پورحمیدی هم نمایش قابل توجهی در درون دروازه‌ی آلومینیوم داشت، کریستوفر کنت با چند مهار نجات‌بخش برابر پرسپولیس نقش پررنگی در ثبت پیروزی یک بر صفر فولاد داشت.

مدافعان: روزبه چشمی(استقلال)، محمد آقاجانپور(تراکتور)، رامین رضاییان(سپاهان):

 

روزبه چشمی این بار در قلب خط دفاعی برای استقلال بازی کرد. روی گل دوم تیمش تاثیر بسزایی داشت و زننده‌ی گل چهارم بود. در کارهای دفاعی نیز به بهترین شکل عمل کرد تا با شایستگی در ترکیب منتخب هفته‌ی هفدهم جای بگیرد. پیش از اینکه گلی در این دیدار به ثمر برسد، مدافع استقلال یک توپ را از روی خط دور کرد.

 

تراکتور ممکن بود از پس ذوب‌آهن ۱۰ نفر برنیاید اگر محمد آقاجانپور نبود. این بازیکن جوان در این مسابقه و روی یک صحنه‌ی ویژه ۲ بار به طرز معجزه‌آسایی توپ را از روی خط دور کرد. آقاجانپور در ادامه‌ی فصل خوبی که پشت سر می‌گذارد، در فولادشهر نیز یکی از بهترین‌های پاکو خمس بود.

 

باید به حضور رامین رضاییان در ترکیب منتخب عادت کنیم. مدافع کناری تیم سپاهان بازهم درخشید و این بار پاسِ منجر به تنها گل تیمش را ارسال کرد تا مشخص شود چرا ژوزه مورایس به او تا این حد علاقه دارد.

هافبک‌ها: امین قاسمی‌نژاد(گل‌گهر)، ریکاردو آلوز(تراکتور)، سعید مهری(استقلال)، امید نورافکن(سپاهان):

 

سرانجام از بحران خارج و به همان امین قاسمی‌نژادِ پیش از استقلال تبدیل شد. وینگر کهنه‌کار تیم امیر قلعه‌نویی یک مرتبه‌ی دیگر ردپایش در گل‌های تیمش دیده شد. یک گل از روی نقطه‌ی پنالتی زد و با یک ارسال عالی، مقدمه‌ساز گل تساوی‌بخش سیرجانی‌ها در دربی کرمان شد.

 

ریکاردو آلوز در حال ارائه‌ی فوتبالی فراتر از لیگ برتر ایران است. هافبک پرتغالی پرشورها مجددا کاری که در انجام دادنش استاد است را به منصه‌ی ظهور گذاشت و با ارسال ۲ پاس گل، تیمش را در مسیر یک پیروزی خارج از خانه‌ی مهم قرار داد. او حالا با ۱۰ پاس گل، فاصله‌ای ایمن را با تعقیب‌کنندگانش در این زمینه به وجود آورده است.

 

سعید مهری سرانجام پتانسیل بالایش را از حالت بالقوه به بالفعل درآورد و نشان داد چرا فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو به او تا این حد میدان می‌دادند و می‌دهند. او مقابل ملوان همه‌کار کرد. هم ۲ پاس گل داد و هم اگر هم‌تیمی‌هایش کمی بادقت‌تر بودند می‌توانست تعداد پاس گل‌های خود را به عدد چهار برساند و پوکر کند.

 

امید نورافکن روی فرم است؛ حال فرقی ندارد که به عنوان مدافع چپ وارد زمین شود یا هافبک میانی. او در این روزها برای طلایی‌پوشان در میانه‌ی میدان یک وزنه است و در ورزشگاه وطنی زننده‌ی گل سه امتیازی آنها بود. گلی که سپاهان را در آستانه‌ی رسیدن به پرسپولیس قرار داد.

مهاجمان: محمدرضا آزادی(آلومینیوم)، رضا اسدی(تراکتور)، ارسلان مطهری(استقلال):

 

۲ گل زد، یک پاس گل داد و یک پنالتی گرفت. دیگر چه چیزی از یک بازیکن می‌خوهید؟ محمدرضا آزادی در این روزها ستاره‌ی بی‌چون و چرای آلومینیوم و یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر است. او در جدال برابر صنعت نفت، یک‌تنه سه امتیاز را به مهدی رحمتی هدیه داد.

 

دیگر ستاره‌ی فوق‌العاده‌ی هفته‌ای که گذشت رضا اسدی بود. بازیکنی که پس از بازی در پست مدافع و هافبک، حالا در قامت یک مهاجم برای پاکو خمس دلبری می‌کند. اسدی سه گل به ذوب‌آهن زد تا حالا در کنار عباس‌زاده و لوکادیا، آقای گل لیگ بیست و دوم باشد. باید دید این بازیکن بلندبالا در ادامه‌ی راه چه کار خواهد کرد.

 

ارسلان مطهری، بازیکن مازادی که در این هفته‌ها جور تمامی مهاجمان استقلال را می‌کشد و گلزنی می‌کند. او در جدال با ملوان یک گل زد و یک گل دیگر هم روی حرکت او به ثمر رسید. مهاجم استقلال در آستانه‌ی ۳۰ سالگی روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذارد و جایگاهی ثابت در ترکیب تیم ساپینتو پیدا کرده است.

سرمربی: ریکاردو ساپینتو(استقلال):

 

سرمربی پرتغالی استقلال سرانجام نفسی به راحتی کشید. او و شاگردانش پس از سه هفته‌ی بدون برد، ملوان را در هم کوبیدند تا دوباره به کورس مدعیان برگردند و فاصله‌ی خود را با صدر به پنج امتیاز کاهش دهند. نحوه‌ی بازی استقلال همان چیزی بود که هوادارانش می‌خواستند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false