×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ ساموراییِ بدشانس به دنبال مات کردن دنیا

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

یکی از بهترین ژاپن‌های تاریخ در اوج بدشانسی در گروهی فوق‌العاده دشوار قرار گرفته است. آنها برای صعود به دور دوم می‌بایست حداقل یکی از ۲ تیم بزرگ و مدعی آلمان یا اسپانیا را کنار بزنند و با تیم سرسختی چون کاستاریکا هم رقابت داشته باشند. با این وجود تیم هاجیمه موریاسو انگیزه‌های فراوانی برای مات کردن دنیا دارد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ ساموراییِ بدشانس به دنبال مات کردن دنیا

طریقه‌ی صعود:

آبی‌پوشان در دور دوم انتخابی جام جهانی با اقتدار و ۲۴ امتیاز سرگروه شدند. تاجیکستان به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی آنها فقط ۱۱ امتیاز دشت کردند. قرقیزستان، مغولستان و میانمار دیگر حریفان ژاپن در این گروه بودند. مرحله‌ی بعدی برای تیم موریاسو آبستن حوادث بسیاری بود. آنها با شکست برابر عمان کار خود را آغاز کردند و نهایتا بعد از عربستان، در جایگاه دوم به کارشان خاتمه دادند و جهانی شدند. استرالیا به پلی‌آف رفت و تیم‌های عمان، چین و ویتنام رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

سابقه در جام جهانی:

تا پیش از جام جهانی ۱۹۹۸، ژاپن هیچ جایی در این مسابقات نداشت اما آغاز سرمایه‌گذاری در دهه‌ی ۹۰ به اولین صعود در خاک فرانسه انجامید. آنها با سه باخت نزدیک خیلی زود به خانه بازگشتند اما از دوره‌ی بعدی شاهد پیشرفت سامورایی‌ها بودیم. آنها که یکی از ۲ میزبان بودند تا یک‌هشتم نهایی بالا رفتند. فرمول عجیبی شکل گرفت. آنها یک دور حذف می‌شدند و در دور بعدی به یک‌هشتم می‌رسیدند. طبق همین قاعده در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ از دور گروهی بالا نرفتند ولی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ موفق شدند جزو ۱۶ تیم مرحله‌ی دوم باشند. البته که همیشه نماینده‌ی دوست‌داشتنی قاره‌ی کهن در اولین بازی مرحله‌ی حذفی شکست خورد. ترکیه در ۲۰۰۲، پاراگوئه در ۲۰۱۰ و بلژیک در ۲۰۱۸ موفق به چنین کاری شدند. حالا باید در سالی که نوبتِ حذف ژاپنی‌ها است، این تیم قاعده را به هم می‌ریزد یا طبق آن جلو می‌رود و از گروهش بالا نمی‌آید.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ ساموراییِ بدشانس به دنبال مات کردن دنیا

بهترین عملکرد:

همانطور که اشاره شد باید از سه جام جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ به عنوان بهترین نمایش‌های ژاپن یاد کنیم. آنها در سال ۲۰۰۲ یکی از ۲ میزبان بودند. در گروه‌شان با هفت امتیازی که از بلژیک، تونس و روسیه گرفتند سرگروه شدند اما در مرحله‌ی بعدی حریف ترکیه و ضربه‌ی سر اومیت داوالا نشدند.

هشت سال بعد سامورایی‌ها مجددا از گروه‌شان کوالیفای شدند؛ ولی این بار با ۶ امتیاز و پس از هلند ۹ امتیازی. دانمارک و کامرون نیز در این گروه حضور داشتند. آبی‌پوشان در دور بعدی و در ضربات پنالتی به پاراگوئه‌ی تاتا مارتینو باختند و به خانه بازگشتند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ ساموراییِ بدشانس به دنبال مات کردن دنیا

در سال ۲۰۱۸، ژاپن با یک خوش‌شانسی صعود کرد و تنها تیم آسیایی شد که از گروهش بالا می‌رود. آنها با سنگال مساوی کردند؛ کلمبیا را بردند و به لهستان باختند اما به خاطر دریافت کارت زرد کمتر نسبت به نماینده‌ی آفریقا، در قامت تیم دوم به یک‌هشتم نهایی راه یافتند. در آنجا شاهد بازی خاطره‌انگیز شاگردان آکیرا نیشینو مقابل بلژیک بودیم. سامورایی‌ها با ۲ گل از حریف بزرگ خود پیش افتادند اما با کامبکی عجیب مواجه شدند و تراژیک‌وار حذف شدند.

سرمربی:

دستیار نیشینو در سال ۲۰۱۸ و سرمربی تیم المپیک ژاپن، طبق پروسه‌ای از پیش طراحی شده سرمربی ژاپن در جام جهانی قطر خواهد بود. هاجیمه موریاسو، اسطوره باشگاه سانفرس هیروشیما است و ۵۴ سال سن دارد. او با تیم ملی بزرگسالان ژاپن نایب قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۹ شد و حالا صاحب تیمی جذاب و پرستاره است. تیمی که شاید اگر در هر گروه دیگری قرار می‌گرفت می‌توانست یکی از مدعیان اصلی صعود باشد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ ساموراییِ بدشانس به دنبال مات کردن دنیا

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

اسپانیا: یک بازی: صفر برد، صفر مساوی و یک باخت

آلمان: ۲ بازی: صفر برد، یک مساوی و یک باخت

کاستاریکا: چهار بازی: سه برد، یک مساوی، صفر باخت

ستاره:

جلوتر از نام‌هایی چون تاکومی آسانو، تاکه‌فوسو کوبو، تاکومی مینامینو، ریتسو دوآن، واتارو اندو و … باید از دایچی کامادا به عنوان ستاره‌ی اصلی ژاپن یاد کنیم. ستاره‌ی ۲۶ ساله اینتراخت فرانکفورت روزهای درخشانی را در بوندسلیگا و فوتبال آلمان پشت سر می‌گذارد. او با ۲۱ بازی ملی و ۶ گل زده یکی از خطرناک‌ترین مهره‌های هجومی موریاسو به حساب می‌آید.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ ساموراییِ بدشانس به دنبال مات کردن دنیا

برنامه‌ی بازی‌ها:

چهارشنبه ۲ آذر: آلمان- ژاپن ساعت ۱۶:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: ژاپن- کاستاریکا ساعت ۱۳:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: ژاپن- اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false