×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جشن شکوفه‌ها؛ نقطه آغاز مهر و علم‌آموزی

به گزارش چغادک نیوز  به نقل از  ایرنا  : امروز جشن شکوفه‌هاست؛ روزی مختص کلاس‌ اولی‌ها تا گوشه و کنار حیاط مدرسه را مملو از صدای شادی خود کنند. این جشن امروز ۳۱ شهریور پس از دو سال تعطیلی فیزیکی مدارس برای دانش‌آموزان کلاس اولی در روزی متفاوت و بدون حضور سایر دانش‌آموزان بزرگتر برگزار می‌شود.

جشن شکوفه‌ها در واقع آغازی برای تحصیل بیش از یک میلیون شکوفه کلاس اولی است که روزهای تابستان را به شوق حضور در کلاس درس، تدریس معلم، بازی‌های کودکانه با همکلاسی‌ها و آموختن الفبا گذراندند. جشن شکوفه‌ها، آغاز راهی است که کودکان از دنیای ناشناخته خود به سمت روشنی، آگاهی و تعالی حرکت می‌کنند و به شناخت دنیای پیرامون و در نهایت شناخت مبدأ جهان خلقت می‌پردازند.

در واقع، حضور دانش‌آموزان در جشن شکوفه‌ها رسمی هرساله است تا دانش‌آموزان و والدین از نزدیک با محیط مدرسه، کلاس و معلم آشنا شوند و خاطره‌ای فراموش نشدنی از این آغاز زیبا با خود داشته باشند.

امروز کودکان کلاس اولی در آخرین روز شهریور دست در دست والدین خود برای حضور در جشن شکوفه‌ها به کوچه و خیابان‌های شهر، رنگ نشاط و شادی می‌بخشند و تجربه اولین روز مدرسه را همراه با دلهره‌ای شیرین می‌چشند و می‌آموزند که از این پس باید ساعاتی مشخص را بدون والدین خود در کلاس‌های درس بگذرانند.

روز جشن شکوفه‌ها در مدارس به روی خندان و شاداب کودکان کلاس اولی باز می‌شود تا اولین گام برای سال‌های تحصیلی را با نواخته شدن زنگ مدرسه آغاز کنند و در نهایت با خواندن و آموختن به سوی پیشرفت کشور پیش روند.

دانش آموزان پس از حضور در مدرسه با استقبال و خوش آمدگویی مدیران، معاونان و معلمان به این نوگلان روبه رو می‌شوند.

اولیا مدرسه از روزهای قبل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن و حضور کودکان تلاش کرده‌اند. جشن شکوفه‌ها، مراسمی مفرح و شاد است که با تزیین کتاب‌های درسی و هدیه و شیرینی دادن به کودکان صورت می‌گیرد تا خاطره خوشی برای نوگلان کلاس اولی رقم خورد.

در این روز که از آن به بهار تعلیم وتربیت یاد می‌شود، محوطه مدارس برای حضور دانش‌آموزان از پوستر و پلاکاردهای خوش آمدگویی تزیین شده و سرودهای مناسب با سن دانش‌آموزان برای مفرح شدن فضا پخش می‌شود و در نهایت دانش‌آموزان از زیر قرآن می‌گذرند تا با توکل به خدا راهی کلاس‌های درس ‌شوند و در مسیر رشد، شکوفایی و تعالی گام‌هایی استوار بردارند.

جشن شکوفه‌ها برای بیش از یک میلیون دانش‌آموز

در این راستا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برگزاری جشن بازگشایی مدارس اظهار کرد: سه مراسم جشن غنچه‌ها برای دانش‌آموزان پیش از دبستان، جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان اول ابتدایی و بازگشایی اصلی با حضور رئیس جمهوری به احتمال زیاد در استان تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال دانش‌آموزان و پیش‌دبستانی‌ها حدود ۱۶ میلیون نفر هستند که از این میان، بیش از یک میلیون نفر آنها دانش‌آموزان اول ابتدایی هستند.

نوری یادآورشد: جشن شکوفه‌ها روز ۳۱ شهریورماه برای بیش از یک میلیون دانش آموز ابتدایی است و برای این عزیزان مراسم در همه مدارس استان‌ها و شهرستان‌ها در حدود ۷۲۶ منطقه آموزشی برگزار می‌شود.

تولید بسته آموزشی برای کلاس اولی‌ها

همچنین با توجه به اهمیت یادگیری و آموزش کلاس‌ اولی‌ها، معصومه نجفی پازکی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیش از این  در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آموزش دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اولین مسئله مورد توجه، کیفیت آموزش در دوره ابتدایی است و برنامه تمرکز و شایستگی‌های عمومی را برای دانش آموزان در این دوره درنظر گرفته ایم.

وی افزود: این برنامه شامل شایستگی‌های ارتباطی همان مهارت‌های زبانی، شایستگی‌های فناوری و شایستگی تفکر است؛ بنابراین در این راستا بسته آموزشی برای کلاس اول ابتدایی تولید می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم، نبود تکرار پایه در دوره اول ابتدایی است، خاطرنشان کرد: هر قدر پایه و اساس آموزش در اول ابتدایی دقیق‌تر گذاشته شود در پایه های بعدی هم می‌توان انتظار تحقق بهتر اهداف را داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تامین معلم برای کلاس‌های درس اظهار کرد: در فصل تابستان برای تامین معلم اقدامات لازم انجام شده است.

نجفی پازکی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی مشکل خاصی در زمینه کمبود معلم برای دوره ابتدایی نداریم و بر این اساس کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false