بافت تاریخی بوشهر به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
بافت تاریخی بوشهر به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: یکی از ظرفیت‌های مهم جذب توریسم و گردشگر در هر منطقه و کشور نقاط تاریخی و طبیعی است که استان بوشهر با تاریخ درخشان بیش از ۶ هزار سال جایگاه مهمی در این عرصه دارد.

بافت بوشهر با قدمت بیش از ۲۰۰ سال دارای جاذبه‌های مهم گردشگری و تاریخی است که در ساحل خلیج‌فارس قرار دارد.

سکونت در بافت تاریخی بوشهر که به دوره‌های زند و قاجار برمی‌گردد دارای بیش از یک هزار بنا و ساختمان با معماری زیبا است که مشرف به خلیج‌فارس است.

بافت تاریخی بوشهر به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود

شهردار بندر بوشهر بافت تاریخی و قدیم این بندر را بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود با اجرا طرح‌های عمرانی در بافت قدیم بوشهر شرایط را برای حضور گردشگران فراهم شود.

حسین حیدری با اشاره به اینکه منطقه گردشگری بافت بوشهر فعال شده است تصریح کرد: با اجرا طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی بافت تاریخی بوشهر به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه گردشگری بافت بوشهر مغفول مانده است افزود: اکنون طرح‌های مختلف عمرانی از جمله کف سازی، سنگ فرش، مکان‌های رفاهی، پذیرایی و اقامت در حال اجرا است.

شهردار بوشهر با بیان اینکه احیا بافت تاریخی بوشهر از اولویت‌ها است خاطر نشان کرد: وجود معماری بسیار زیبا در بافت تاریخی این شهر به همراه ساختمان‌ها با معماری زیبا می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری این بندر قدیمی نقش‌آفرین باشد.

حیدری با بیان اینکه شهر بوشهر دروازه تجارت و مبادلات گوناگون ورود ملل مختلف به ایران بوده است اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، بوشهر به عنوان قطب گردشگری جنوب ایران با احیا ظرفیت‌های گردشگری بندر بوشهر از جمله بافت تاریخی بوشهر تبدیل می‌شود.

از فعالان بخش گردشگری، فرهنگی و تفریحی در بافت تاریخی بوشهر حمایت می‌شود

رئیس شورای شهر بوشهر نیز از احیا بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌‌های مهم زیرساختی اجرا شده و از فعالان بخش گردشگری، فرهنگی و تفریحی برای اجرا طرح‌های مختلف در بافت تاریخی بوشهر حمایت می‌شود.

جعفر پورکبگانی از اختصاص اعتبارات لازم برای احیا بافت بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای احیا بافت تاریخی بوشهر شهرداری اعتبارات ویژه‌ای برای  این بافت اختصاص داده شده است.

وی به زیرساخت‌های اجرا شده در بافت تاریخی بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: برای احیا بافت تاریخی بوشهر اقداماتی در زمینه کف سازی و مبلمان شهری صورت گرفته و دستگاه‌های خدمات‌رسان طرح‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در بافت فرهنگی تاریخی اجرا کرده‌اند که نیاز است ایجاد زیر ساخت‌ها تکمیل شود.

در بافت تاریخی بوشهر بیش از ۸۰۰ بنا با قدمت بالای ۲ قرن وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم قدمت بافت تاریخی بوشهر را بیش از ۲ قرن اعلام کرد و اظهار داشت: قدمت بافت تاریخی‌ بوشهر، به دوره حکومت نادر شاه افشار برمی‌گردد که بوشهر به یک‌ بندر مهم تبدیل شد.

محمد حسین ارسطوزاده با بیان اینکه بافت بوشهر از جاذبه‌های مهمی در حوزه‌های معماری، شهرسازی، درب و پنجره و ساخت و ساز برخوردار است افزود: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر از چنان معماری زیبایی برخوردار است که ضمن تقارن احساسی به جای تقارن قدرتمند هندسی، سمفونی رنگ‌ها در درب و پنجره‌های آن نمودار است.

وی با اشاره به احیا بافت تاریخی بوشهر تصریح کرد: در بافت تاریخی بوشهر بیش از ۸۰۰ بنا با قدمت بالای ۲ قرن وجود دارد که این بناها در زمینی به وسعت ۳۸ هکتار ساخته شده است.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false