×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سراج: این قهرمانی برای خوزستان شرینی خاصی دارد/فولاد نباید با رفتن نکونام تضعیف شود

به گزارش چغادک نیوز، بهنام سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص قهرمانی تیم فولاد خوزستان در جام حذفی اظهار داشت: جام گرفتن چه در جام حذفی و چه در لیگ برتر برای هر مدیر، مربی و بازیکنی لذت بخش است. این قهرمانی برای مردم خوزستان با توجه به شرایط و مشکلاتی که دارند، نیاز بود و باعث شد آن‌ها کمی از غم و غصه فاصله بگیرند.

وی افزود: به نوبه خودمن به مردم خوزستان، شهر اهواز، هواداران و اعضای تیم فولاد تبریک می‌گویم. از جواد نکونام و همکارانش در کادرفنی تشکر می‌کنم. آن‌ها زحمات زیادی در طول فصل کشیدند. برای قهرمانی فولاد تلاش کردند و تا روز آخر برنامه داشتند. این قهرمانی به راحتی به دست نیامد اما خداراشکر تلاششان ثمر داد که توانستند جام بگیرند و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. این قهرمانی برای مردم خوزستان شرینی خاصی دارد و آن‌ها قطعا می‌توانند این شیرینی را با نتایج خوب در آسیا بیشتر مزه کنند.

مهاجم اسبق فولاد در مورد شایستگی این تیم برای قهرمانی گفت: فولاد در بازی شب گذشته، مستحق برد حتی در ۹۰ دقیقه بود. استقلال در وقت‌های اضافه بهتر کار کرد اما کار به ضربات پنالتی کشیده شد که تقریبا ۵۰-۵۰ است. معمولا بازی‌های فینال خیلی جذاب نیستند چون هر تیمی بیشتر از اینکه به دنبال فوتبال زیبا باشد، می‌خواهد برنده شود. تیم‌ها می‌خواهند ابتدا گل نخورند و بعد از آن اگر شرایطی پیش آمد گلزنی کنند.

سراج تصریح کرد: وقتی دو تیم محتاط کار می‌کنند، بازی جذاب نمی‌شود. هرچند که فولاد در دقایق پایانی بازی (تا پایان ۹۰دقیقه) موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد و شاید استقلال بازی ضعیفی را ارائه داد اما من در این فصل بازی‌های این تیم را هم دیدم. استقلال به جز بازی آخر مقابل سپاهان، در طول فصل تیم خوبی نشان داد و به خوبی امتیاز گرفت. حتی در دربی آخر هم به پیروزی رسید. اما حساسیت‌های بالا باعث شد یک جام را از دست بدهد. بازیکنان این تیم تحت فشار بودند چون هوادارانشان از آن‌ها انتظار دارند. اگر استرس از بازیکنان استقلال دور می‌شد آن‌ها بهتر بازی می‌کردند. با اینحال باز هم می‌گویم که فولاد مستحق این قهرمانی بود.

وی در خصوص تقابل نکونام و مجیدی که زمانی از ستاره‌های فوتبال ایران بودند، گفت: وقتی بازی به ضربات پنالتی کشیده می‌شود، کار از دست مربی خارج است. منطقی نیست که بگوییم یک مربی بر دیگری برتری داشته است. وقتی بازی به پنالتی کشیده می‌شود یعنی هردو مربی کارشان را به خوبی انجام داده‌اند و زحمت کشیده‌اند که تیمشان در ۱۲۰ دقیقه گل نخورده است. به هرحال در پنالتی، یک طرف ماجرا شانس است. نمی‌توان از عملکرد دو مربی ایراد گرفت. تیمی که بازیکنانش دقت بیشتر و تمرکز بیشتری داشته باشد برنده می‌شود. از نظر نتیجه‌گیری نکونام موفق‌تر بود اما هر دو مربی از نظر عملکرد در یک سطح قرار داشتند.

پیشکسوت فولاد در مورد اینکه پس از پایان بازی شب گذشته برخی بازیکنان نگران جدایی نکونام بودند، سعید آذری اعلام کرد خسته شده و شایعه جدایی برخی بازیکنان فولاد هم مطرح است، گفت: قطعا این صحبت‌ها برای فولاد و هوادارانش خوشایند نیست. این تیم الان در مسیر رو به رشد حرکت می کند. حضور در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تراز بازی در لیگ و جام حذفی است. یعنی فولاد باید قوی‌تر شود نه اینکه با رفتن مربی، مدیرعامل و بازیکن ضعیف‌تر شود. بنابراین مسئولان باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوند.

سراج با تاکید بر ادامه همکاری با نکونام عنوان کرد: نکونام دو سال در این تیم زحمت کشیده و برای رسیدن به قهرمانی تلاش کرده. به همین خاطر بهترین گزینه است و امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بماند. اولویت اول و دوم و سوم نکونام است اما اگر خودش تمایل به ادامه کار نداشته باشد، باشگاه باید به دنبال جایگزینی خوب و حتی بالاتر از نکونام باشد. وضعیت فولاد برای مردم خوزستان خیلی مهم است و هرچه زودتر باید در این مورد تصمیم‌گیری شود.

مهاجم اسبق فولاد تصریح کرد: همین مساله در مورد بازیکنان نیز وجود دارد. باید برای حفظ آن‌ها و اسکلت تیم تلاش کنند اما اگر نشد هرجه سریع‌تر بازیکنان جایگزین را انتخاب و جذب کنند تا تیم خوب و قدرتمندی آماده و راهی مسابقات فصل جدید فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا شود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false