×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دیپلمات ارشد جمهوری چک خواستار بازسازی روابط با روسیه شد

به گزارش چغادک نیوز، بعد از تنش‌های جدی در روابط سیاسی پراگ با مسکو، «جاکوب کولانک» وزیر خارجه جمهوری چک خواستار بازسازی روابط با روسیه شد.

کولانک در مصاحبه با روزنامه «پراوو» گفت: «ما باید روابط سیاسی خود را بازسازی کنیم، شکی در آن نیست. من میزگردی پشت درهای بسته با حضور اعضای پارلمانی احزاب برگزار کردم تا درباره دیدگاه‌های خود درخصوص روابط با روسیه صحبت کنیم».

به نوشته خبرگزاری «تاس» به نقل از این مصاحبه، وی توضیح داد که آینده روابط با روسیه توسط دولت جدید جمهوری چک که در پی انتخابات پارلمانی ماه اکتبر شکل می‌گیرد، تعیین خواهد شد.

وزیر خارجه جمهوری چک ضمن تاکید بر نیاز دو کشور برای بهبود روابط عملگرایانه خود، اظهار داشت که البته روابط تا زمانی که مسکو، پراگ را از لیست کشورهای غیردوست خارج نکند، معلق باقی می‌ماند.

بر اساس این گزارش، کولانک با بیان اینکه توپ اکنون در زمین روسیه است، مدعی شد: «این مسئله شاید ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد. اما باور دارم که روابط اقتصادی [با روسیه] باید حفظ شود».

این در حالی است که پیشتر نخست‌وزیر جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرده بود جهت همبستگی با پراگ، هر کدام حداقل یک دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کنند.

به دنبال اتهام زنی دولت جمهوری چک به روسیه درباره دو انفجار در انبار مهماتی وربتیس در سال ۲۰۱۴ که دو کشته بر جا گذاشت، این دولت از تصمیم خود برای اخراج ۱۸ دیپلمات روس خبر داد.

روسیه اقدام این کشور در اخراج ۱۸ دیپلمات خود را با اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک پاسخ داد و آمریکا را به دست داشتن در این اتهام زنی جمهوری چک و گردانندگی اقدام ضد روسی متهم کرد.

طی ماه‌های اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند که با پاسخ متقابل مسکو همراه شد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false