×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش دما تا ۸ درجه در سواحل خزر‌ و اردبیل/بادهای ۱۲۰ روزه‌‌ در شرق و افزایش گرما در کشور

به گزارش چغادک نیوز، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: به علت بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ‌، روز آینده ۳۰ تیر در شمال و غرب هرمزگان، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های سست و موقت، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقت‌، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها در دستور کار باشد.

* بادهای ۱۲۰ روزه‌‌ امرو‌ز و فردا در سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی

وی افزود: به علت‌ تقویت اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه‌‌، امرو‌ز و فردا در سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی،‌ وقوع طوفان شن، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در این راستا توصیه می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری برای همه گروه ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، در دستور کار باشد.

* کاهش دما تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل/افزایش گرما در اغلب شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و غرب فارس و ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه اول مرداد به دلیل شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز شنبه دوم مرداد این شرایط جوی علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شرق مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا یکشنبه دوم مرداد استان‌های ساحلی خزر و اردبیل نسبت به امروز ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند، گفت: در این مدت در شمال غرب کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما نسبت به امروز خواهیم داشت و در بقیه نقاط کشور دمای هوا روند افزایشی دارد.

وی افزود: در ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک با احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، در اواسط روز همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۸ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false