×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بازگشت تنیس روی میز به ۵۰ سال قبل!/ تدبیری: فدراسیون به سمت دورِ همی رفته است

به گزارش چغادک نیوز، تنیس روی میز ایران در یکی دو سال گذشته به دلیل ضعف مدیریتی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، تا جایی که صدای بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان درآمده و همه به نوعی از وضعیت فعلی انتقاد دارند. از بی برنامگی برای آینده و عدم توجه به استعدادیابی گرفته تا نداشتن اردو و مسابقه همه و همه مشکلات تنیس روی میز ایران است.

صمد تدبیری، یکی از مربیانی است که به دلیل نداشتن برنامه و بی توجهی‌ها مدتی است از فدراسیون جدا شده و اظهارات او نشان می‌دهد که تنیس روی میز مشکلات جدی مدیریتی دارد که در صورت برطرف نشدن آنها صدمات زیادی این رشته خواهد خورد.

* تنیس روی میز به ۵۰ سال قبل بازگشته!/ فدراسیون به سمت دورهمی رفته است

تدبیری در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: من بیش از یک سال و نیم است از فدراسیون جدا شدم و آن هم به دلیل عدم مدیریت و عدم برنامه ریزی بوده است. متاسفانه تنیس روی میز ما نابود شده و به ۵۰ سال قبل بازگشته است. با این شرایط دیگر هیچ وقت در آسیا مقام نمی‌آوریم. متاسفانه مدیریت به سمت تجارت رفته و کاری برای استعدادیابی و پرورش آنها نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون دورهمی شده و کار خاصی صورت نمی‌گیرد. ما دیگر در مسابقات در رده جوانان و نوجوانان از گروه خود بالا نمی‌آییم. در حال حاضر الان بهترین بازیکن نونهال ما جزو ۲۰ بازیکن برتر نوجوانان هم نیست، چون کاری برای آنها نشده است و در این مدت رها شده‌اند. شما اگر ۲۰ بازیکن دارید هم باید آنها را پرورش دهید و هم به فکر جایگزین برای آنها هم باشید نه اینکه همه چیز را رها کنید. ما در دو سه سال گذشته نه اردویی داشته‌ایم، نه پرورش استعداد.

* در انتخاب نفرات اعمال نفوذ می‌کردند/ تیم بدون اطلاع من به تایلند رفت!

تدبیری با اشاره به اینکه من یک سال پیش استعفا دادم اما فدراسیون به دنبال این بود که من را برگرداند، گفت: آنها اصرار داشتند اما من قبول نکردم، چون کارهایی شد که به شخصیت من لطمه زد. بازیکنی که جزو ۴۰ نفر اول ایران نبوده به اردو دعوت کردند اما کسی که مستعد بود دعوت نشد. مسئولان فدراسیون اعمال نفوذ می‌کرد و به خاطر همین من نماندم. تیم ملی جوانان و نوجوانان به مسابقات تایلند اعزام شد اما من به عنوان سرمربی خبر نداشتم. آیا این کار شدنی است؟ ما قبلا اردوی شبانه روزی داشتیم، اما حالا هیچ چیز نداریم. مدال نوشاد یا مدال جوانان در آسیا به خاطر کار در دوره‌های قبلی بوده است، نه این فدراسیون.

* چه توجهی به جانشینان نیما و نوشاد می‌شود؟

وی در این باره که گفته می‌شود مسئولان فدراسیون تمام توجه‌شان به نوشاد و نیما عالمیان است، افزود: همین طور است. البته نیما و نوشاد هم حقشان است که رسیدگی شود اما شما نمی‌توانید بقیه را رها کنید به هر حال نوشاد و نیما هم پشتوانه می‌خواهند. اگر آنها رفتند باید بازیکنی باشد که جایشان را پر کند.

* مسئولان فدراسیون به دنبال مربیان بله قربان گو هستند

سرمربی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان ادامه داد: مسئولان فدراسیون مربیانی می‌خواهند که بله‌قربان‌گو باشند و هرچه آنها گفتند را عمل کنند. چیزی که من اهلش نبودم. ما قبلا ۶-۵ کمک مربی داشتیم اما الان هیچ کس را نداریم، چطور می‌شود ۵ نفر افراد اضافه به مسابقات انتخابی المپیک در قطر می‌روند اما ما بازیکنانی مانند هدایی و احمدیان را اعزام نمی‌کنیم.

تدبیری در پایان گفت: گزارشی را خودم از ۵-۴ سال گذشته آماده کرده‌ام که آن را منتشر می‌کنم تا همه بدانند در این چند سال چه اتفاقاتی افتاده است و تنیس روی میز ایران در حال نابود شدن است./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false