×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چه کسی وندالیسم است؟!

به گزارش چغادک نیوز، : وندال نام قومی از اقوام ژرمن _ اسلاو به شمار می رفت که در قرن پنجم میلادی درسرزمین های واقع درمیان دو رودخانه «اودر» و «ویستول» زندگی می کردند.

آنان مردمانی جنگجو، خونخوار و مهاجم بودند که همیشه به  نواحی و سرزمین‌های اطراف خود تجاوز کرده آنجا را تخریب و تاراج می کردند روحیه ویرانگر  قوم وندال شبیه داعش بود،که کاری جز تخریب اشیا و اموال عمومی و آثار هنری نداشته، و در کل دشمن علم و صنعت بوده وباهر آثار تاریخی و فرهنگی مخالف بودند.

امروز وندالیسم در جوامع امروزی مانند داعش بیداد می کند  اگر وندال های  دیروز در حملات وحشیانه خود چیزی را ویران می کردند که خود آن را نساخته بودند اما وندال های عصر جدید چیزی را تخریب می کنند که از آن جامعه خودشان است.

امروز وندالیسم جدید در همه جا بیداد می کند و تقریباً همه شاهد آن هستیم. اگر کسی دیوارشهررا تخریب کند و باسعارهای زننده باعث زشت کردن چهره شهر شود اویک وندالیسم است.

اگر کسی سطل های آشغال را خراب کند ،اویک وندالیسم است . اگر کسی صندلی های اتوبوس را تیغ بکشدیا برآن یادگاری بنویسد او یک وندالیسم است.

اگر کسی بدون گواهینامه رانندگی کند و باعث حادثه شود اویکوندالیسم است.  اگر کسی با قلدری بدون نوبت کار خود را در هر جایی که می خواهد انجام دهد او یک وندالیسم است.

اگر کسی آداب آپارتمان نشینی را رعایت نکند و مزاحمت برای همسایگان ایجاد کنداویک وندالیسم است .

اگر کسی پارک ها یا زمین های ورزشی و بازی مردم را تخریب کردهو آنها را غیر قابل استفاده کند،او یک وندالیسم است.

اگر کسی آشغال را از ماشین به بیرون پرتاب کند،اویک وندالیسم است.

اگر کسی به دیگران احترام نگذاردو فقط حرف حرف خودش باشد  اویک وندالیسم است.

و اگر  کارمندی یا مسئولی وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد اویک وندالیسم واقعی است، پس بیاییم با  با احترام به قانون و دیگران و شهر و کشور خود کاری نکنیم که وندالیسم شویم.

محمد جواد خدری شهروند عالی شهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false