×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
روایت غذاخانه مهرورزان؛ نیازمندان را پای سفره مهدوی نشانید!

به گزارش چغادک نیوز، در ماه مبارک رمضان قرار داریم و دستگیری از نیازمندان و کمک به مددجویان به اشکال مختلف مورد تأکید و تصریح دبین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) قرار دارد و کمک به هموطنان و نوعدوستی، قدر و منزلتی بسیار بالا دارد.

امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدگی بسیاری از اقشار کم برخوردار و کم توان، وضعیت اقتصادی این افراد هموطن دستخوش تغییرات زیادی شده و بسیاری توان تأمین مایحتاج خود را ندارند.

کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای مهم حمایتی از نیازمندان جامعه در قالب پویش ایران همدل به ارائه بسته‌های معیشتی در قالب پویش ایران همدل به کمک و نوعدوستی هموطنان نیازمند همت گماشته و خیرین و نوعدوستان در اقصی نقاط کشور هرکس به وُسع و توان خود، یاری‌گر خانواده‌های مددجو بوده‌اند.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد از آغاز مرحله سوم پویش «ایران همدل» با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۷۰ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی و چهار میلیون بسته معیشتی در قالب پویش ایران همدل برای نیازمندان جمع‌آوری شد، افزود: اطمینان داریم مرحله سوم این پویش، آثار پر برکتی برای کمک به نیازمندان خواهد داشت و رکورد جدیدی از مشارکت مردمی برای کمک به محرومان رقم خواهد زد.

 *توزیع ۱۲ میلیون بسته غذای گرم در رمضان ۹۹

وی از راه‌اندازی مجدد مراکز اطعام مهدوی و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: سال گذشته در ماه رمضان ۱۲ میلیون بسته غذای گرم و در مجموع با اجرای طرح‌های اطعام مهدوی و اطعام حسینی بیش از ۲۷ میلیون وعده غذای گرم به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.

بختیاری با اشاره به تشکیل ستاد سومین مرحله پویش ایران همدل تاکید کرد: این پویش با محوریت پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی khamenei.ir و با همکاری کمیته امداد و دیگر نهادها اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته امداد ضمن دعوت از مردم، خیران و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول برای پیوستن به مرحله سوم پویش ایران همدل، تاکید کرد: مردم نیکوکار ایران اسلامی می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا از طریق شمارگیری کد دستوری #۱۴* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ اقدام کنند.

بختیاری اظهار کرد: همچنین پایگاه‌ها و مراکز کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در سومین مرحله پویش ایران همدل هستند.

*راه اندازی نخستین مرکز اطعام مهدوی در استان تهران

مجید باجلان، رئیس ستاد مرکزی اطعام مهدوی در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۰۰ آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی با حضور ۱۱۰ هزار نیروی داوطلب مشارکت کردند، گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال تعداد مراکز اطعام مهدوی و افطاری ساده به سه هزار مرکز برسد.

وی با اشاره به اینکه در طول ماه رمضان گذشته ۱۲ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری این تعداد به ۲۵ میلیون وعده غذای گرم برسد و همچنین مشارکت ۳۰۰ هزار نیروی داوطلب و جهادی را در طرح اطعام مهدوی شاهد باشیم.

باجلان با تأکید بر اینکه تمام مراکز اطعام مهدوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند، اضافه کرد: با توجه به شیوع موج چهارم بیماری کرونا در کشور، کمک به هموطنان آسیب‌دیده از این ویروس منحوس مورد تأکید کمیته امداد است و به همین منظور از هموطنان نیکوکار دعوت می‌کنیم پرشورتر از سال گذشته در طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده مشارکت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اطعام مهدوی ضمن دعوت از مردم، خیران و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول برای پیوستن به مرحله سوم پویش ایران همدل، تاکید کرد: مردم نیکوکار ایران اسلامی می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا از طریق شمارگیری کد دستوری #۱۴* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ اقدام کنند.

وی اظهار کرد: همچنین پایگاه‌ها و مراکز کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در سومین مرحله پویش ایران همدل هستند.

سازمان بسیج نیز به مانند گذشته در امر کمک رسانی به نیازمندان به ویژه پویش ایران همدل مشارکت زیادی داشته است و حالا در طرح اطعام مهدوی نیز با تهیه و طبخ غذا به مدد مددجویان و نیازمندان آمده است.

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان بسیج با حضور مجید باجلان، رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی، عبدالله یاوری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج کمیته امداد و سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به امضا رسید.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی در این جلسه با اشاره به اجرای پویش ایران همدل در پی بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال گذشته گفت: بزرگترین پویش مردمی پس از انقلاب با لبیک مردم و نهادها به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به وجود آمد.

*جذب ۱۱۷۰ میلییارد تومان کمک مردمی به نیازمندان در سال ۹۹

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع اجرای ۲ مرحله پویش ایران همدل بیش از ۱۱۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب شد، افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۱۲ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد.

باجلان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد بسیج در سطح کشور تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف پویش ایران همدل در کمک به محرومان، نیازمند همکاری همه نهادها از جمله بسیج هستیم.

سردار زهرایی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور نیز با اعلام آمادگی برای مشارکت همه‌جانبه این نهاد در سومین مرحله پویش ایران همدل، گفت: همکاری در این پویش یک امر تکلیفی و جزو وظایف ذاتی بسیج است.

وی به آسیب‌های کرونا برای اقشار محروم کشور اشاره کرد و افزود: تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها، ماموریت بسیج است و امیدواریم با همراهی همه بسیجیان کشور شاهد یک خیزش مردمی در کمک به نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان باشیم.

*جذب یک میلیون حامی برای کودکان بی پناه 

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور به سابقه همکاری این نهاد با کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان پرداخت و تأکید کرد: همان گونه که در طرح ایران مهربان جذب یک میلیون حامی با همکاری دو نهاد پیش‌بینی شده است، در سومین مرحله پویش ایران همدل نیز بسیج با تمام قوا آماده همکاری است و تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار این پویش ملی قرار خواهد داد.

*آشپزخانه‌های بسیج در خدمت به نیازمندان

سردار زهرایی اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان، مراکز اطعام در بسیج سازندگی اقدام به پخت و توزیع افطاری ساده و غذای گرم خواهند کرد و همچنین بسته‌های معیشتی میان نیازمندان جامعه هدف کمیته امداد و ولی‌نعمتان قرار خواهد گرفت.

بیاییم در ماه میهمانی خدا همت کنیم با کمک به نیازمندان در قالب کمک مالی یا تهیه بسته های معیشتی و همچنین طرح اطعام مهدوی، دستان گرم خود را بر سر کمک‌خواهان و مدد جویان بکشیم و بدانیم دستگیری از نیازمندان خود ضامنی برای یاری رساندن خداوند در سخترین برهه‌های زندگی‌مان خواهد بود./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false