×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پایان مرحله دوم مقابله با ملخ‌ها در استان بوشهر/ خسارتی نداشتیم

به گزارش چغادک نیوز، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سه سال اخیر مراحل مختلف مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر اجرا شده است که با تجربه سال‌های پیش، مقابله با ملخ‌ها در سریع‌ترین زمان و قبل از بروز خسارت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کوچک‌ترین تعلل در مقابله با هجوم ملخ‌ها باعث بروز خسارت‌های گسترده‌ای به منابع طبیعی و بخش کشاورزی می‌شود افزود: با فعالیت گروه‌های ردیابی، ریزش ملخ‌ها در سریع‌ترین زمان رصد می‌شود و عملیات مقابله انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: عملیات مقابله با ملخ‌های در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب در سطح ۱۰۴ هزار و ۴۳ هزار هکتار از عرصه‌های استان بوشهر انجام شد.

وی افزود: در سال زراعی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ نیز دو مرحله عملیات مقابله با ملخ‌ها انجام شده است که در مجموع هزار و ۸۵۴ هکتار از عرصه‌های استان بوشهر تحت تأثیر قرار گرفته است.

عمرانی بیشترین سطح مقابله با ملخ‌ها در سال جاری را مربوط به شهرستان گناوه با ۸۷۷ هکتار دانست و افزود: عملیات مقابله با ملخ‌ها در ۸۰۷ هکتار شهرستان دیلم، ۱۰۰ هکتار شهرستان بوشهر و ۷۰ هکتار شهرستان دشتستان انجام شده است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false