×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اعضای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان مشخص شد

به گزارش چغادک نیوز، خلیل رضایی خبر داد: با پیشنهاد هیات نظارت استان، احکام هیات‌های نظارت شهرستان‌های استان توسط هیات مرکزی صادر گردید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات انتخاباتی پس از پیشنهاد هیات نظارت شهرستان‌ها و بررسی هیات استان، احکام هیات نظارت بر انتخابات بخش‌های ۱۷ گانه استان نیز صادر و از امروز رسماً وظایف قانونی خود را آغاز خواهند نمود.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان با اشاره به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان داشت: طبق قانون منتسب به شورای نگهبان، هیات‌های نظارت صرفاً امر نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را عهده‌دار بوده و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و بررسی صلاحیت آنان به عهده نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

قائم مقام هیات نظارت استان در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ با بیان این نکته که بر اساس توافق به عمل آمده بین شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور، در انتخابات آینده یک هیات اجرایی مشترک در شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل خواهد شد و شیوه نامه اجرایی آن نیز ابلاغ و در پایان هفته جاری پس از طی روند قانونی، هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ تشکیل و شروع به کار خواهد نمود.

در ادامه رضایی ضمن اعلام ضرورت بی‌طرفی کامل عوامل دست‌اندر کار انتخابات، تاکید نمود: برگزاری سالم انتخابات، امانت داری و بی‌طرفی کامل همه عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی سرلوحه کار ما خواهد بود. و استفاده از امکانات دولتی جهت تبلیغات فرد یا جناح سیاسی خاص غیر قانونی بوده و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false