×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پیام تسلیت سازمان فرهنگی شهرداری به‌مناسبت درگذشت نجف دریابندری مترجم برجسته کشور و چهره ماندگار بوشهر

به گزارش چغادک نیوز: متن این پیام بدین شرح می باشد.

 جامعه فرهنگی و ادبی کشور در فقدان یکی دیگر از نویسندگان و مترجمان بزرگ ایران‌زمین سوگوار شد. استادی پرتلاش و توانا که با تسلط کاملش بر زیر و بم زبان فارسی ترجمه را کاری آفرینشی می‌دانست و معتقد بود برای هر اثر باید زبان خاصی را در ترجمه انتخاب کرد.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر ضایعه درگذشت شادروان نجف دریابندری چهره ماندگار شهر بوشهر را به خانواده گرامی ایشان، اهالی فرهنگ و ادب و ملت عزیز ایران خصوصا همشهریان عزیز بوشهری تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، برای آن عزیز از دست رفته طلب مغفرت دارد.

«پیرمرد و دریا» (ارنست همینگوی)، «بیگانه‌ای در دهکده» و «هاکلبری فین» (مارک تواین)، «پیامبر و دیوانه» (جبران خلیل جبران) و «رگتایم» و «بیلی باتگیت» (دکتروف) از جمله ترجمه‌های او هستند. «کتاب مستطاب آشپزی، از سیر تا پیاز» عنوان یک کتاب آشپزی اثر نجف دریابندری با همکاری همسر فقیدش، فهیمه راستکار، است. نجف دریابندری در پانزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

نجف دریابندری، اصالتا بوشهری اما زاده‌ اول شهریورماه سال ۱۳۰۹ در آبادان  بود. ایشان در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان چهره ماندگار بوشهر انتخاب و از ایشان طی مراسمی تجلیل شد. گفتنی است سال گذشته و با تصویب اعضای شورای شهر، به منظور پاسداشت خدمات فرهنگی نجف دریابندری در جنوب و استان بوشهر، نام خیابان ۲۴ متری منشعب از شهدای دریایی به محلات تنگک‌ها (موسوم به نیروگاه گازی) به نام ایشان نامگذاری شد.

روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false