×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
راه‌اندازی ۱۰۰۰ نیروگاه برق خورشیدی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد ‌بوشهر‌

به گزارش چغادک نیوز: احمد لطفی  ظهرامروز در نشست با مدیر عامل شرکت برق استان بوشهر، توجه به معیشت و اشتغال مددجویان را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ها و طرح‌های مهمی در طول سال علاوه بر افزایش مستمری مددجویان اجرا می‌شود.

وی اشتغال روستایی را با توانمندی آنان یک ضرورت دانست و با اشاره به اجرای  نیروگاه برق خورشیدی در خانواده مددجویان خاطر نشان کرد:یکی از ظرفیت‌های بالای استان بوشهر بهره‌مندی بالا از انرژی خورشیدی است که سالهاست از آن غفلت شده است.

لطفی با بیان اینکه کمیته امداد از چند سال گذشته طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با مقیاس کوچک را برای اشتغال خانواده‌های مددجوی خود آغاز کرده است افزود: در همین راستا بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین کمیته امداد، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر یک‌هزار نیروگاه تولید برق خورشیدی در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ظرفیت هرکدام از نیروگاه‌های خورسیدی یاد شده را  ۵کیلو وات دانست و گفت:این نیروگاه‌های خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار خانوار انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: عملیات ساخت این نیروگاه‌های خورشیدی ۲ سال انجام می‌شود که امسال ۵۰۰ واحد آن در جامعه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر  راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بوشهر مصوب شده است.

لطفی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی ۴۰ میلیون تومان هزینه می‌شود از پرداخت نیمی از آن به صورت بلاعوض خبر دادو بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه انجام شده، ۲۰  میلیون تومان از این اعتبار به صورت بلا عوض از طرف سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد و ۲۰  میلیون تومان هم از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال کم‌بهره از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان این طرح پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی همکاری شرکت برق استان و بانک‌ها را برای تحقق کامل این طرح ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نصب و اجرای طرح نیروگاه خورشیدی خانگی توجیه اقتصادی کافی برای توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت این نهاد را دارد و ماهانه به‌طور میانگین تا سقف یک‌میلیون تومان برای هر مددجو درآمدزایی به همراه دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: اولویت اجرای این طرح در روستا‌ها و فضای لازم برای اجرای آن ۶۰ متر مربع است که سازه مقاوم، قابلیت تحمل پنل‌ها و نورگیر بودن سازه از مهمترین شرایط برای واگذاری این طرح‌ها است.

انتهای پیام/۱۹۰/ش

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false